REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

AGROSTAR a lansat proiectul «O sansa pentru toti si toate»

15/7/2014

0 Comments

 
Picture
Federaţia Naţională a Sindicatelor din Agricultură, Alimentaţie, Tutun, Domenii şi Servicii Conexe (FNSAATDSC) AGROSTAR a lansat proiectul „O şansă pentru toţi şi toate“, prin care 739 de femei, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban, sunt învăţate să devină antreprenor, dar pot să înveţe şi meserii precum lucrător în comerţ ori lucrător la fabricarea conservelor din legume sau fructe.
Proiectul „O şansă pentru toţi şi toate“ este cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale“, Domeniul Major de Intervenţie 6.3 „Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii“. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 15.219.428,40 lei, asistenţa financiară nerambursabilă ridicându-se la 14.915.039,83 lei.

„Prin implementarea proiectului vrem să încurajăm femeile să-şi deschidă propria afacere sau le punem la dispoziţie suportul necesar pentru a învăţa ce presupune munca de lucrător în comerţ ori lucrător într-o fabrică de prelucrare a legumelor şi fructelor. Este un demers care va aduce reale beneficii de ordin social, în special în mediul rural“, declară preşedintele AGROSTAR Niculae Ştefan.

Obiectivul proiectului „O şansă pentru toţi şi toate“ este încurajarea accesului egal pe piaţa muncii, prin creşterea oportunităţilor de ocupare a grupului-ţintă format din 739 de femei. Accentul este pus pe femei tinere, fără studii superioare, neangajate şi provenite atât din mediul rural, cât şi din cel urban. Prezentă la lansarea proiectului, Camelia Şucu le-a transmis femeilor care vor să devină antreprenor că trebuie să aibă încredere în ele, să investească în educaţia lor şi să nu renunţe, chiar dacă vor avea şi eşecuri. „Este important ca atunci când înregistrezi un eşec să identifici cauza, astfel încât pe viitor să nu mai repeţi greşeala“, a punctat Camelia Şucu. Primul curs, cel de lucrător în comerţ, urmăreşte dobândirea de cunoştinţe şi abilitaţi necesare desfăşurării în bune condiţii şi la standarde de pregătire ridicate a profesiei de lucrător comercial. Cursul are nivelul I de calificare şi o durată de 120 ore de teorie şi 240 ore de practică.

„Trebuie să ne desprindem de modul de a gândi de până acum şi atunci când vorbim de cursuri de lucrător în comerţ, de exemplu, să nu ne mai gândim doar la vânzătorul de la magazinul din sat. Lucrător în comerţ înseamnă şi că poţi să faci un business din asta, să vinzi marfa pe care alţii o produc şi nu au timp să o şi vândă. La noi toată lumea vrea să şi producă, să şi vândă“, a declarat preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS), Dumitru Costin, expert tehnic în cadrul proiectului.

Cel de-al doilea curs, cel destinat lucrătorilor la fabricarea conservelor din legume sau fructe, necesită 120 ore de teorie şi 240 ore de practică, fiind un curs de nivel I de calificare. Ambele cursuri se vor finaliza cu evaluarea şi certificarea participantelor. Cursul de competenţe antreprenoriale va dezvolta capacitatea participantelor de a identifica oportunităţi pentru activităţi personale, profesionale şi de afaceri şi de punere a acestora în practică. Formarea presupune 30 de ore de teorie şi 60 de ore de practică. Cursul de iniţiere în competenţe informatice va facilita învăţarea utilizării unui sistem de calcul şi a PC-ului, a tehnicilor de utilizare a aplicaţiei Microsoft Word, de gestionare a tabelelor cu aplicaţia Microsoft Excel, de realizare a prezentărilor cu aplicaţia Microsoft PowerPoint şi de utilizare a e-mail-ului. Cursul presupune 20 de ore de teorie şi 40 de ore de practică.

Ambele cursuri se vor finaliza cu evaluarea şi certificarea participantelor conform evaluării. Cele mai pregătite şi mai motivate 50 de femei dintre cele 100 de participante la cursul de antreprenoriat vor beneficia de suport pentru a-şi demara propria afacere. Solicitantul va monitoriza, va evalua şi se va afla în dialog permanent cu cele 50 de femei selectate, urmând ca până la finalul proiectului cel puţin 10 femei să-şi deschidă propria afacere.

Din perspectiva acoperirii geografice, pentru rezultate optime în implementare, în definirea grupului-ţintă a fost avută în vedere drept criteriu provenienţa din judeţe cu statut de judeţe defavorizate. Prin urmare, implementarea se va realiza la nivelul a patru regiuni de dezvoltare: Bucureşti-IIfov, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia şi Sud-Est. Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni, partener este Asociaţia femeilor din mediul rural Olt, iar partener transnaţional este Centro de Studios Infer S.L.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE