Actualizarea contractelor de achiziţie publică derulate de beneficiarii publici ai PNDR 202015/2/2019
„Modificările legislative prevăzute în OUG nr. 114/2018 simplifică procedurile de achiziţie, aduc noutăţi cu privire la controlul ex-ante, dar impun şi actualizarea contractelor de achiziţie publică pentru beneficiarii noştri publici, acolo unde este cazul. Aş vrea să precizez că actualizarea preţului contractului se poate aplica doar atunci când reprezintă o modificare nesubstanţială, respectiv atunci când nu introduce condiţii care, dacă ar fi fost incluse în procedura de atribuire iniţială, ar fi condus la acceptarea altei oferte decât cea acceptată iniţial sau ar fi atras şi alţi participanţi la procedura de atribuire şi când nu schimbă echilibrul economic al contractului de achiziţie publică în favoarea contractantului. De asemenea, costurile suplimentare generate prin actualizarea preţului contractului se pot deconta de către AFIR, până la limita valorii pentru actualizare prevăzută în bugetul indicativ al proiectului“, a explicat Adrian Chesnoiu, directorul general al AFIR.
Astfel, actualizarea contractelor de achiziţie publică de lucrări se face în baza prevederilor art. 221, lit. (e) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, ale art. 164, alin. (4) din HG nr. 395/2016 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru şi ale Instrucţiunii ANAP nr. 2/21.12.2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială. Actualizarea preţului contractului se aplică doar contractelor de achiziţie încheiate după intrarea în vigoare a Legii nr. 98/2016, conform art. 236, alin. (3) din aceasta. Pentru contractele încheiate ca urmare a finalizării unei proceduri de atribuire iniţiate în baza OUG nr. 34/2006, se vor avea în vedere prevederile Capitolului IV din Instrucţiunea ANAP nr. 2/2018. În cazul procedurilor de atribuire aflate în derulare la momentul intrării în vigoare a OUG nr. 114/2018, se va avea în vedere art. 6, alin (1) din Instrucţiunea ANAP nr. 2/2018 conform căruia „preţul se va ajusta prin actualizarea elementelor de cost/preţ care au suferit modificări, ori de câte ori se constată apariţia unei situaţii imprevizibile, apărute oricând pe perioada derulării procedurii de atribuire“ şi art. 6, alin. (2) care prevede că „actualizarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială va fi realizată odată cu semnarea contractului, dacă este cazul“.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
|