REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Agroland – o nouă imagine de brand și extinderea pe noi segmente de piață

15/4/2025

0 Comments

 
Picture
​Luna aceasta grupul antreprenorial Agroland a anunțat o nouă imagine de brand și consolidarea operațiunilor sale pe trei direcții strategice de business: Retail, Food și Agribusiness. În același timp Grupul face noi investiții în platforme pentru procesarea semințelor, fabrici de furaje și producție de carne pasăre și ouă. 
​Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System, este cel care a pus bazele afacerii Agroland în 1997 la Timișoara, pornind ca o mică rețea de magazine pentru fermieri.
Acum, după un amplu proces de rebranding și-a consolidat afacerea pe aceste trei verticale strategice de business. Schimbările la nivel de organizare vin la pachet cu crearea unei noi identități vizuale, mai clare și mai puternice pentru piața pe care activează: „Noua identitate vizuală vine să susțină structura organizațională pe verticale de business și poziționarea Agroland Group ca un ecosistem de companii puternice în retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, cu o abordare integrată, care se bazează pe sustenabilitate și parteneriate strategice pentru a contribui la dezvoltarea unui sector agricol modern și eficient.
Ne propunem să susținem productivitatea și prosperitatea micilor și marilor fermieri și a comunităților, prin produse de calitate, resurse și soluții competente și parteneriate îndelungate bazate pe încredere”, a spus Horia Cardoș.
Agroland Retail, condusă de Daniel Liciu, va include magazinele proprii, distribuția către francize și infrastructura logistică aferentă.
”Suntem în plină expansiune și până în 2028 ne-am propus să ajungem la 300 magazine care să fie cât mai aproape de clienți. Pentru acest an este planificată deschiderea a cel puțin 10 magazine noi, dintre care minimum 6 vor fi în format Mega”, a spus coordonatorul diviziei de retail.
Radu Florin conduce partea de Agribusiness, care a început cu comerțul de fertilizanți, apoi pesticide și semințe, iar acum operează și cereale, cu integrare pe partea de hrană pentru animale.
”Continuăm să aducem genetică de calitate, colaborăm deja cu un institut din Novisad și vom pune pe piață produsele noastre proprii. La Mehedinți există deja și se renovează o platformă de selecție și tratare a semințelor din propria genetică și suntem interesați și de achiziția de ferme vegetale, de a extinde concentric dezvoltarea.
Agroland Agribusiness va continua să administreze distribuția de inputuri agricole, tradingul de cereale, producția și selecția de semințe, iar până la sfârșitul anului, fabricile de furaje”, a explicat Radu Florin.
Fabrica de la Ișalnița, județul Dolj produce 30.000 tone furaj /an pentru fermele Agroland și vânzare în magazine, iar noua achiziție de la Caransebeș pentru furaj ecologic are capacitate de producție 7.000 tone/an și de depozitare de 10.000 tone.
Divizia Agroland Food este coordonată de Andrei Pințur și integrează fermele existente, fermele de reproducție și stațiile de incubare pentru pui găină, dar și una pentru rațe și gâște, iar în viitor este prevăzută și linia de abatorizare. Pentru finalul lunii este anunțată și achiziția celei mai vechi ferme care produce ouă bio curcubeu, un produs unic în Europa.  
Astfel, pe zona de food, Agroland a achiziționat și prima fermă de producție de ouă ecologice înființată în România, cu o capacitate anuală estimată la 3 milioane de ouă. De asemenea se continuă investițiile în dezvoltarea platformei avicole de la Mihăilești care va ajunge anul acesta la o producție medie lunară de 5,8 milioane de ouă, în creștere cu 18% comparativ cu producția medie din 2024.
 
Evoluția financiară și dezvoltarea companiei au fost descrise de Adrian Gafiță, director financiar al Grupului, care a subliniat că noua structură de organizare va permite companiei să se adapteze mai rapid la schimbările din piață și să implementeze strategii de creștere mai eficiente. Cum fiecare verticală va avea o contabilitate separată și va putea fi evaluată individual, noua structură oferă investitorilor de pe piața AeRO a Bursei de Valori București, unde companiile Agroland Business System (BVB: AG) și Agroland Agribusiness (BVB: AAB) sunt listate, mai multă claritate și transparență, și o imagine clară asupra performanței fiecărui segment de activitate.
”Securitatea alimentară devine din ce în ce mai importantă, mai ales în actualul context geo-politic la nivel global. Credem că România este bine poziționată și dispune de resursele necesare pentru a-și mări producția internă și a diminua sau chiar elimina dependența de importuri pe multe segmente de producție agro-alimentară”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business.
Așadar, schimbările marchează o nouă etapă de evoluție a companiei care își continuă planurile ambițioase de dezvoltare pe un model de business integrat. Grupul își propune să continue investițiile într-un ritm susținut, peste nivelul din 2024, și să intre pe noi segmente.
 
Roxana Drăghici
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE