REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Fermierii români lansează programul naţional „Porc Crescut Româneşte“

15/11/2017

0 Comments

 
Picture
Iniţiativa dezvoltată pentru consumatori, care îşi propune să redea cărnii de porc crescute în România supremaţia pe masa românilor. Fermierii români au lansat iniţiativa „Porc Crescut Româneşte“, în cadrul unui eveniment organizat în cadrul Târgului IndAgra, la care au participat importanţi crescători de porc, reprezentanţi ai autorităţilor (Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, ANSVSA, AFIR) şi asociaţiile de profil.
Programul lansat sub denumirea „Porc Crescut Româneşte“ este o iniţiativă a fermierilor români pentru consumatorii români, care îşi propune să redea cărnii de porc autohton supremaţia pe masa consumatorilor, prin informarea acestora asupra calităţii cărnii de porc de la noi şi implicarea românilor în susţinerea producţiei locale. Programul naţional „Porc Crescut Româneşte“ este un proiect iniţiat de cele mai importante asociaţii de profil: Cooperativa Ţara Mea, Federaţia Naţională Pro Agro, Asociaţia Producătorilor de Carne de Porc din România, Asociaţia Fermierilor cu Investiţii în Sectorul Suinelor, Asociaţia InfoCons, Asociaţia AgroInteligenţa şi Centrul pentru Management Agricol.

În cadrul evenimentului, reprezentanţii asociaţiilor au prezentat situaţia pieţei româneşti de carne de porc, atrăgând atenţia asupra creşterii constante a importurilor de carne de porc. „Uniunea Europeană este un exportator net de carne de porc, dar România este un importator net - aproximativ 50% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional este importată“, a subliniat Ioan Ladoşi, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Carne de Porc din România. În anul 2016, 316.960 de tone de carne de porc au fost produse în unităţile autorizate de abatorizare, în timp ce importul a ajuns la 223.752 de tone de carne de porc. „Avem ferme noi, moderne, cu cinci clase peste majoritatea fermelor din UE. Avem această infastructură. Cu toate acestea, efectivul de porcine al României a scăzut cu peste 300.000 capete în perioada 2009-2016, în timp ce importurile cresc. În ritmul acesta, carnea de porc românesc va dispărea din farfuriile românilor, afectând grav un sector important al economiei naţionale“, a mai declarat Ioan Ladoşi. Totodată, fermierii au subliniat calitatea cărnii de porc românesc ca fiind net superioară celei de import, dar şi faptul că în România consumul pe cap de locuitor este de 30-32 kg porc pe an, cu 30% sub consumul mediu al ţărilor din UE.

Adrian Balaban, medic veterinar, fermier şi membru APCPR, a prezentat principalele avantaje ale cărnii de porc românesc şi motivele pentru care consumatorul ar trebui să cumpere porc românesc. „În primul rând, prospeţimea. Lanţul de aprovizionare este extrem de scurt şi transparent, carnea de porc românesc ajungând la raft în 24-36 de ore de la fermă. În acelaşi timp, gustul şi calitatea sunt net superioare cărnii din import. Porcii crescuţi în România sunt hrăniţi cu cereale româneşti de calitate, iar carnea are un conţinut optim de grăsime intramusculară care îi dă un gust specific porcului românesc. Consumatorul trebuie implicat, trebuie convins - carnea de porc românesc este mai bună şi mai proaspătă.“
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE