REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

„Planificarea este foarte importantă în agribusiness”

1/11/2021

0 Comments

 
Picture
​Afirmația îi aparține Monalisei Ungureanu, CEO Agrii România, și pe care a enunțat-o în cadrul evenimentului de lansare a programului MBAG, dedicat fermierilor, ediția 2021.

Incertitudinile și vulnerabilitățile pieții de agribusiness îi forțează pe agricultori să fie mai atenți în planificarea operațiunilor economice, fie în ceea ce privește achiziția de inputuri agricole sau valorificarea recoltelor.
„Dacă aș compara anul acesta cu cel de anul trecut, aș spune că a fost de la agonie la extaz, iar 2022 va aduce destule provocări în contextul în care astăzi asistăm la volatilitatea prețurilor la inputurile agricole.
Anul 2020 a fost unul greu, care ne-a arătat vulnerabilitățile din piața de agribusiness. S-a ridicat de multe ori problema irigațiilor - un domeniu la care suntem deficitari. Pandemia a afectat oarecum comunicarea dintre noi și fermieri, dar ne-am adaptat.
În 2021 am început să sperăm din nou, iar această speranța a venit din două motive: au fost obținute producții mari și trebuie să îi felicit pe cei care au investit în tehnologie; prețurile de valorificare au crescut.
Anul agricol 2022 a început însă cu incertitudini legate de piața de inputuri, cu creșteri de preț, în special la îngrășămintele chimice. Este un context mondial, sunt lanțuri logistice blocate, cererea și oferta se află în dezechilibru și prețurile sunt în creștere. Să nu uităm că nu este vorba doar de preț, ci și de lipsa de disponibilitate. Cu siguranță vom depăși și acest episod, însă doresc să subliniez faptul că planificarea este foarte importantă în sectorul de agribusiness și îi sfătuiesc pe fermieri să ia serios în considerare acest aspect.”
 
Integritate și caracter
„Reprezint o companie distribuitoare de inputuri agricole, interacționăm cu majoritatea producătorilor din piață și încercăm să aducem în ferme produse de calitate din surse credibile. Ideea de parteneriat este foarte importantă și noi avem politici comerciale care se adresează nevoilor fermierilor. Ne diferențiem de alți distribuitori din piață prin soluțiile tehnice pe care le oferim fermierilor astfel încât ei să poată performa. În relația cu clienții urmărim două valori: integritate și caracter. Sunt vremuri în care încercăm din răsputeri să rămânem integri și să ne onorăm promisiunile făcute. Anul trecut am avut neplăcuta surpriză să văd că fermieri greu încercați din cauza secetei și având producții foarte mici, care oricum nu își puteau onora contractele comerciale, au refuzat să vândă acele cantități contractate futures, au încercat să facă altfel, stricând relația cu mulți distribuitori și parteneri. Este important ca fermierii să își țină promisiunile și cu siguranță vor primi același feedback din partea partenerilor de afaceri”, a spus Monalisa Ungureanu, CEO Agrii România.
 
Cum s-a schimbat accesul la informație în pandemie?
La această întrebare CEO Agrii România, Monalisa Ungureanu a declarat că acum accesul la informații se face pe mai multe canale.
„Am început modelul Agrii România cu interacțiune în câmp, în loturile demonstrative, prin acele sesiuni de întâlniri cu fermierii, iar acum urmăm un model hibrid: acționăm cu tutoriale video și suntem activi pe zona de social-media. La nivel intern, Agrii România a dezvoltat platforme de comunicare cu echipa de vânzări, care ne ajută să trimitem informații în timp real, inclusiv cu partenerii de afaceri. Produsele digitale pe care le avem în portofoliu ne ajută foarte mult. Serviciul RHIZA, aparținând companiei Origin, din care facem parte, ajută atât fermierul, cât și directorul de vânzări pentru a obține informații în timp real despre fiecare cultură pe care fermierii din portofoliul nostru o au, care este stadiul de dezvoltare și ce decizii trebuie luate.”
 
Ana Ioniță
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE