Pe fondul cerințelor tot mai mari pentru metode de producție etice, bunăstarea animalelor de fermă devine esențială. Iar în ceea ce privește puii broiler, lanțurile fast-food pot influența bunăstarea animalelor prin politicile lor de aprovizionare. Pentru a oferi consumatorilor o imagine de ansamblu a industriei din România, organizația Humane World for Animals (denumită anterior Humane Society International) a lansat The Pecking Order 2024, un studiu detaliat ce analizează acțiunile a 12 giganți fast-food din România (Burger King, Domino’s, IKEA, KFC , McDonald’s, PAUL, Pizza Hut, Salad Box, Spartan, Starbucks, Subway, 5 to Go) privind condițiile de viață ale puilor broiler. Concluziile raportului evidențiază necesitatea urgentă de a îmbunătăți standardele de bunăstare. Evaluarea se bazează pe criteriile științifice ale Angajamentului European pentru Pui (ECC), inițiativă care vizează reducerea principalelor probleme de bunăstare: • Supraaglomerarea duce la stresarea animalelor și favorizează apariția problemelor de sănătate. • Lipsa unui mediu adecvat restricționează mișcarea și comportamentele naturale ale păsărilor, afectându-le bunăstarea. • Creșterea rapidă în greutate provoacă afecțiuni scheletale severe și dureroase, inclusiv anomalii ale membrelor. Pe primele locuri în clasament se află PAUL, IKEA și Pizza Hut, care au anunțat public politici de bunăstare aliniate la standardele ECC. Dar trebuie să documenteze progresul în atingerea obiectivelor de bunăstare, pentru a arăta consumatorilor că iau măsuri reale pentru îmbunătățirea condițiilor puilor din lanțurile de aprovizionare. Urmează Subway și KFC, două companii ale căror politici fie nu menționează un termen limită, fie nu adresează problemele esențiale de bunăstare. 5 to Go, Burger King, Domino’s, McDonald's, Salad Box, Spartan și Starbucks au obținut cele mai mici scoruri, neavând un angajament public față de standardele ECC, ceea ce pune sub semnul întrebării măsurile luate pentru bunăstarea puilor. Preferințele consumatorilor Sondajele recente arată un interes crescut pentru bunăstarea animalelor din ferme și pentru produse obținute prin metode etice. Un studiu realizat de Novel Research în 2023 arată că 80% dintre români ar plăti cu până la 10% mai mult pentru astfel de produse, iar 92% dintre români consideră esențială bunăstarea animalelor de fermă. Eurobarometrul 2023 arată că peste 90% dintre europeni consider importantă bunăstarea animalelor de fermă. De altfel, în perioada 2018 – 2022 vânzările cu amănuntul de carne de pui crescuți în aer liber și de pui bio în România au crescut 13,9%. Aceste cifre sunt importante, ținând cont că România este o parte semnificativă a industriei de pui de carne din Europa. Relevanța pentru fermieri și industria cărnii Raportul analizează tranziția industriei fast-food către standarde crescute de bunăstare a puilor, dar concluziile vizează furnizorii de materie primă. Fermierii care adoptă practici responsabile vor fi mai bine poziționați pe piață, având acces la contracte de aprovizionare cu lanțuri care solicită produse etice și sustenabile. Raportul The Pecking Order 2024 de la Humane World for Animals subliniază că îmbunătățirea condițiilor puilor broiler este o necesitate urgentă. Industria fast-food are responsabilitatea de a răspunde așteptărilor de astăzi ale consumatorilor și de a da un exemplu prin creșterea bunăstării animalelor. Acest fapt pune presiune pe producători să investească în condiții mai bune pentru animale, motiv pentru care este esențială o colaborare strânsă între aceștia și fast-food-uri. Organizația Humane World for Animals își declară deschiderea de a colabora cu toate companiile care doresc să crească condițiile de bunăstare ale animalelor, pentru a juca un rol esențial în dezvoltarea unui sistem alimentar etic și sustenabil. Scanează codul QR pentru a descărca raportul complet
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
|