REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Un nou STUDIU calitativ EXACT Business Solutions: impactul COVID-19 în sectorul agribusiness din România

1/9/2020

0 Comments

 
Picture
„Mai mult ca niciodată, anul acesta fermierii au arătat deschidere către digitalizare“, arată un nou studiu calitativ lansat de EXACT Business Solutions, studiu care a avut ca obiectiv principal explorarea în profunzime a impactului COVID-19 asupra jucătorilor din agribusiness, dar şi evaluarea planurilor de viitor şi evoluţia pieţei de agribusiness în 2021. 
Metodologia care a stat la baza acestui studiu constă în interviuri în profunzime, cu o durata de 30-60 de minute, cu reprezentanţi ai companiilor de inputuri pentru agricultură (seminţe şi produse pentru protecţia plantelor), reprezentanţi ai companiilor de distribuţie (locală, regională şi naţională), dar mai ales ai fermelor din România (mici, medii, mari/cooperative).

„Unele dintre cele mai importante insight-uri pe care ni le-a relevat acest studiu au fost deschiderea şi adaptarea rapidă a companiilor în ce priveşte soluţiile digitale care aduc plusvaloare în agricultură“, susţine Violeta Niculae, director executiv EXACT Business Solutions şi coordonator al acestui studiu.

Activitatea de business în timpul pandemiei: majoritatea companiilor au luat decizia de continuare a activităţii cu respectarea regulilor de protejare a angajaţilor (distanţare, susţinerea angajaţilor cu măşti, dezinfectanţi) - arată studiul; în unele cazuri s-a decis suspendarea temporară a activităţii, stoparea sau regândirea investiţiilor în curs. Cu toate acestea, activităţi precum cele de pregătire a terenului, însămânţare sau consultanţă tehnică nu au avut de suferit. Conform studiului realizat de EXACT Business Solutions, majoritatea companiilor s-au orientat către digitalizarea activităţii: implementarea programelor de vânzări sau consultanţă tehnică prin mijloace tehnice moderne, utilizarea de drone pentru urmărirea suprafeţelor fermierilor etc.

Tensiuni şi dificultăţi întâmpinate de mediul agribusiness: deşi majoritatea companiilor s-au confruntat cu dezorientarea privind fluxul activităţii în primele săptămâni de la începutul crizei, au apărut într-un timp relativ scurt şi soluţiile, precum găsirea unor canale de comunicare viable şi eficiente care să înlocuiască întâlnirile faţă în faţă. În timpul pandemiei, au apărut şi probleme privind importurile şi asigurarea stocurilor de marfă (transporturi intârziate, carantinări ale şoferilor, dificultăţi privind transportul intern către diverse locaţii), mai arată studiul.

Planuri de viitor: în ce priveşte planurile de viitor ale jucătorilor din agribusiness, există temeri că va urma un al doilea val în septembrie/octombrie, care ar putea afecta mai profund domeniul de activitate al fiecăruia (noi restricţii privind transporturile sau activitatea în sine, încasări întârziate, risc de îmbolnăviri), care ar putea prejudicia activitatea curentă. Pentru a face faţă provocărilor, companiile din agribusiness intenţionează să ia măsuri atât tactice, cât şi strategice, precum: protejarea angajaţilor, monitorizarea permanentă a competiţiei şi a pieţei, implementarea de studii de piaţă pentru înţelegerea nevoilor clienţilor şi a partenerilor etc.

Piaţa de agribusiness în 2021: pentru multe dintre companii, anul viitor poate fi considerat unul imprevizibil, atât din perspectiva crizei COVID-19, dar mai ales din cauza secetei prelungite care a afectat dramatic culturile. Fermierii sunt cei mai afectaţi şi condiţionaţi de climă în activitatea lor, deoarece majoritatea nu dispun de sisteme de irigaţii performante.

Cu o experienţă de peste 10 ani în marketing research şi strategie, EXACT Business Solutions aduce o perspectivă nouă în explorarea insight-urilor consumatorilor, oferind soluţii inovatoare adaptate domeniilor de activitate şi particularităţilor fiecărui client în parte. Printr-o abordare 360°, de la gama largă de tehnici şi instrumente de cercetare pentru studii calitative şi cantitative, serviciile de consultanţă, până la adoptarea metodologiei Design Thinking, EXACT Business Solutions contribuie esenţial la integrarea insight-urilor în procesele interne ale clienţilor săi, ca bază sustenabilă şi documentată pentru decizii corecte de business.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE