REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

1 Noiembrie este Ziua Naţională a Salamului de Sibiu IGP

1/11/2020

0 Comments

 
Picture
În România, producţia anuală de Salam de Sibiu IGP rămâne constantă la 3.000 de tone, chiar şi în acest an provocator pentru toate afacerile. Totuşi, în cadrul categoriei se dezvoltă un nou trend, cel de Salam de Sibiu IGP feliat, care reprezintă aproximativ 6% din totalul vânzărilor de Salam de Sibiu.
Salamul de Sibiu, renumit ca o delicatesă locală, a devenit în 2016 primul produs românesc din carne recunoscut la nivelul Uniunii Europene. De peste 2 ani celebrăm tradiţia acestui produs veritabil în fiecare an pe 1 noiembrie, producţia unică a acestuia fiind meşteşugul de care suntem mândri. În cadrul proiectului european „Enjoy it s from Europe“, pentru al treilea an de desfăşurare, Asociaţia Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) a pregătit spoturile de promovare care fac cunoscută metoda de producţie şi calitatea intrinsecă a salamului care au stat la baza obţinerii Indicaţiei Geografice Protejate (IGP). APSS, organizaţie care a luat naştere în 2014 în urma colaborarii a şase producători locali din România - Agricola, Angst, Aldis, Scandia, Cris-Tim şi Reinert - îşi doreşte să facă cunoscut Salamul de Sibiu IGP şi peste graniţele ţării şi să consolideze poziţionarea acestuia ca brand de ţară.

Care este povestea Salamului de Sibiu? 

Povestea Salamului de Sibiu a început acum mai bine de 100 de ani, iar istoria Salamului de Sibiu ne arată, prin dovezi certe, că producţia celebrului sortiment a început concomitent în cel puţin două zone, în Mediaş şi arealul Văii Prahovei. Atunci când popularitatea sa a crescut peste hotare, exportul se făcea prin Vama Sibiu, pentru că acesta era punctul de trecere spre teritoriul austro-ungar. Ştampila de export aplicată pe documente bifa„Vama Sibiuˆ, iar uşor-uşor, numeroasele comenzi, venite din partea colaboratorilor externi, aveau menţiunea „Salam din Vama Sibiu“. La scurt timp, produsul a devenit cunoscut publicului ca „Salam de Sibiu“. Mezelarii au început să producă Salam de Sibiu încă din 1895. La începutul secolului al XIX- lea, mezelarii locali au adaptat reţeta şi procesul de producere pe care le-au transmis din generaţie în generaţie. „Atunci când pasiunea şi devotamentul se întâlnesc, reiese savoarea. Carnea de porc alături de slănina tare, specială, sunt maturate timp îndelungat şi conferă Salamului de Sibiu un gust aparte. Cu o istorie de peste 130 de ani, acesta este recunoscut de toţi românii şi de toate generaţiile ţării. Alături de şase producători din România, ne-am unit în 2014 într-o asociaţie şi am pus povestea salamului de Sibiu în lumină, cu scopul de a duce mai departe tradiţia producţiei autentice a Salamului de Sibiu IGP, aşa cum am primit-o, din generaţie în generaţie. Brandurile trebuie să aibă în spate vizionari, brandurile duc mai departe visul unui om sau a unei echipe. Salamul de Sibiu IGP este primul brand românesc care a trecut graniţele ţării, iar în această privinţă ne ajută mult comunităţile românilor din afară, precum şi proiectul european «Enjoy it s from Europe - Sibiu Salami PGI». Oriunde în Italia, Spania, Anglia, toată lumea ştie de Salamul de Sibiu IGP“, povesteşte Carmen Gavrilescu, preşedintele APSS. Odată cu dobândirea recunoaşterii oficiale la nivel European, Salamul de Sibiu primeşte astfel denumirea de „Indicaţie Geografică Protejată“, acesta devenind un produs de mândrie naţională. Potrivit legislaţiei europene, respectiv Regulamentului 510/2006, indicaţia geografică protejată se referă la „numele unei regiuni, al unui loc bine determinat sau al unei ţări, care serveşte la desemnarea unui produs originar din această arie geografică şi a cărui calitate sau reputaţie poate fi atribuită mediului geografic respectiv (inclusiv factori naturali şi/sau umani) şi a cărui producţie/prelucrare/preparare are loc în zona geografică definită“, potrivit euractiv.ro

Înfiinţată la data de 7 mai 2014, Asociaţia Producătorilor de Salam de Sibiu îi reuneşte pe cei acreditaţi să producă adevăratul Salam de Sibiu: Agricola Bacău, Aldis Calaraşi, H&E Reinert Braşov, Salsi Sinaia şi Scandia România. Misiunea Asociaţiei este menţinerea Indicaţiei Geografice Protejate şi dezvoltarea durabilă a producţiei, precum şi sprijinirea producătorilor pe plan naţional şi internaţional.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE