REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

15 ani de succes pentru Limagrain

15/2/2016

0 Comments

 
Picture
La sfârşitul lunii ianuarie, într-o atmosferă de sărbătoare, la un restaurant select din Capitală, Limagrain România, alături de partenerii săi - fermieri şi distribuitori -, a celebrat 15 ani de activitate pe piaţa autohtonă de seminţe. Invitaţii săi au avut parte de multe surprize plăcute, premii, iar unii dintre ei au avut prilejul să-l cunoască pe caricaturistul Gogu Neagoe.
Acest moment de sărbătoare este pentru noi un bun prilej de a vă reaminti valorile care ne animă şi care stau la baza succesului pe care îl construim împreună de mai bine de 15 ani, de când comercializăm produse sub brandul LG. Limagrain este un grup internaţional care a fost înfiinţat pe structura unei cooperative din Franţa şi care este şi în acest moment deţinut de aproximativ 2.000 de membri-acţionari, majoritatea fermieri din zona Auvergne. Poziţionată pe locul 4 la nivel mondial între companiile producătoare de seminţe, Limagrain activează astăzi pe patru continente, având filiale directe în 55 de ţări, 9.600 angajaţi (din care 60% în Europa) şi o cifră de afaceri globală de 2,4 miliarde euro (51% din sumă fiind adusă de seminţele pentru cultura mare, 26% de seminţele de legume, 14% de produsele de panificaţie şi restul de 9% de vânzări de produse home&garden, ingredienţi cerealieri şi alte venituri)“, a afirmat dl Ionuţ Lăpădătescu, director general Limagrain România, în deschiderea evenimentului.

Cercetarea - componenta de bază pentru dezvoltare

Componenta de cercetare şi inovaţie este cel mai important element care o diferenţiază de celelalte companii de profil, susţine dl Lăpădătescu. Limagrain investeşte anual 14,6% din cifra de afaceri generată de segmentul seminţe, mai precis 241 de milioane de euro pentru activitatea de cercetare-dezvoltare. „Aşa cum pentru o recoltă bună trebuie să alegi cele mai bune seminţe, la fel, pentru un portofoliu performant şi inovator, trebuie să investeşti în cercetare. Cei peste 2.100 de angajaţi care activează în acest domeniu sunt repartizaţi în 120 de centre de cercetare şi ameliorare genetică, răspândite în toată lumea, şi lor li se datorează un număr de peste 300 de varietăţi diferite, create şi omologate pentru vânzare. Misiunea noastră este inovaţia. Credem în accesul la progres, credem că succesul durabil în agricultură nu poate exista fără inovaţie. Creăm noi varietăţi şi ameliorăm genetic atât pentru succesul imediat - creşterea competitivităţii, cât şi pentru cel durabil, pentru a răspunde noilor provocări globale ale agriculturii secolului 21“, a susţinut directorul general al companiei. Unul dintre obiectivele companiei Limagrain este ca până în anul 2025 să ocupe locul 1 în Europa la numărul de hectare cultivate cu produse marca LG. „Ştiu ca sună îndrăzneţ, dar nu uitaţi un aspect extrem de important: suntem singura companie de seminţe de pe piaţă cu un portofoliu complet de produse la toate culturile importante care se cultivă în România şi în Europa: cereale, rapiţă, floarea-soarelui şi porumb (boabe, siloz, biogaz etc.)“, a afirmat dl Lăpădătescu. Prezent la evenimentul aniversar, dl Frederic Arboucalot, director de operaţiuni Limagrain pentru Europa Centrală şi de Est, a dorit să se adreseze celor prezenţi şi să-i asigure de tot sprjinul pe care compania îl poate acorda în vederea găsirii celor mai bune soluţii pentru afacerile pe care le desfăşoară. „România este o ţară importantă pentru noi, iar ambiţia noastră este să creştem, să ne valorificăm potenţialul aşa cum am reuşit în alte ţări din Europa şi din lume. Avem un portofoliu complet de seminţe pentru cele patru culturi importante. Dorim să colaborăm pentru a ne întări poziţia şi a construi un succes împreună. Pentru mine este o oportunitate să vă cunosc, să vă înţeleg nevoile şi dorinţele pentru a veni cu cele mai bune soluţii adaptate acestui parteneriat, pentru dezvoltarea agriculturii din România.“

Un partener important al Limagrain România este compania germană BASF Crop Protection România, din partea căreia dl Daniel Daia, manager regional, a conchis: „Limagrain este cel mai important partener al nostru dintre companiile de seminţe, partenerul cu care BASF a dezvoltat în România una dintre cele mai importante tehnologii de cultură pentru floarea-soarelui, şi anume sistemul Clearfield. Această colaborare a început în urmă cu 10 ani. Acum doi ani, împreună cu Limagrain am dezvoltat sistemul Clearfield Plus. Acest parteneriat a fost posibil deoarece avem valori comune: profesionalism, siguranţă, calitate ridicată a produselor comercializate. Sper să rămâneţi aşa cum vă cunoaştem, şi anume creatori de succes.“ Limagrain a pătruns pe piaţa din România în anul 2001. Performanţa creaţiilor sale genetice a condus la o rată de adoptare ridicată în fermele agricole din ţară. Pe o piaţă a seminţelor de grâu dominată de soiurile autohtone, Limagrain a reuşit cu varietatea Apache să câştige încrederea agricultorilor, fiind cel mai cultivat soi străin din România. Reuşitele companiei franceze nu se opresc aici: în anul 2010 inaugurează propria staţie de testare-cercetare, situată în sudul ţării, iar un an mai târziu face cunoscut conceptul LG Nutriţie Animală, în efortul său de a oferi agricultorilor hibrizi de porumb pentru siloz performanţi, cu calităţi agronomice şi nutritive superioare, recomandaţi, cu precădere, în furajarea vacilor de lapte.

La cultura de floarea-soarelui, portofoliul său este unul complet, cuprinzând hibrizi convenţionali, hibrizi adaptaţi sistemului de cultură Clearfield şi hibrizi high-oleici. La finalul anului 2013 lansează cu succes tehnologia Suneo la floarea soarelui, ce oferă o dublă protecţie împotriva parazitului Orobanche şi un control eficient al buruienilor. În cei 15 ani de activitate, portofoliul companiei Limagrain s-a îmbogăţit permanent cu hibrizi şi varietăţi din ce în ce mai performante, pentru că doar în acest fel fermierii îşi păstrează încrederea în companie şi sunt siguri de succes.

Ana IONIȚĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE