REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Andrei Măruţescu, Syngenta: «Parteneriatele puternice duc la o agricultură competitivă»

15/1/2016

0 Comments

 
Picture
La început de an, am dorit să aflăm de la dl Andrei Măruţescu, director de comunicare al companiei Syngenta România şi totodată preşedintele Alianţei Industriei Seminţelor din România, câteva aspecte cu privire la domeniul agribusiness din România, realizările şi provocările companiei, dar şi despre strategia de dezvoltare a companiei.
De ce România? Ce v-a determinat să alegeţi să vă desfăşuraţi activitatea în domeniul agribusiness din România?

De ce nu România? În România există oameni cu adevărat profesionişti, oameni dedicaţi profesiei lor, oameni care îşi iubesc cu adevărat ţara şi pe Dumnezeu. Trebui să recunosc că am ajuns să lucrez în domeniul agribusinessului din întâmplare. Mi-am început cariera în cercetare şi după câţiva ani m-am alăturat companiei Syngenta România şi am început să lucrez în cercetare la cultura porumbului. Eu nu sunt agronom de profesie, dar am avut multe de învăţat, iar ultimii zece ani în companie m-au ajutat să mă dezvolt. Activitatea profesională într-o companie multinaţională este o şcoală în sine.

Care sunt principalele realizări ale companiei dvs. în domeniul agricol din România?

Compania noastră este pe piaţa din România de aproape 15 ani şi pot spune că sunt martorul unei creşterii a businessului de la an la an. De cinci ani, avem creşteri de vânzări de ordinul numerelor cu două cifre, iar acest lucru este fără îndoială îmbucurător. Beneficiind de contextul favorabil de dezvoltare al agriculturii din România, compania noastră a reuşit în acest timp să-şi consolideze o poziţie şi o reputaţie fruntaşe pe piaţa locală, reuşind să aducă în cadrul ei oameni de valoare, foarte bine pregătiţi. Syngenta este astăzi un brand de referinţă în piaţa agriculturii din România. Ca organizaţie şi strategie, ne-am integrat cele două businessuri, aducând împreună protecţia plantelor şi seminţele, consolidând astfel un portofoliu bogat şi adaptat nevoilor fermierilor din România. Putem spune că realizările noastre au ca piatră de temelie parteneriate, oamenii, dar şi portofoliul nostru integrat.

Care este strategia de dezvoltare a companiei dvs. în România pentru următorii ani?

În următorii ani, vom continua să ne dezvoltăm businessul şi să fim, ca şi până acum, aproape de clienţii noştri. Strategia noastră va rămâne neschimbată: să fim alături de fermierii noştri şi să-i ajutăm să fie mai productivi, folosind eficient resursele. Ne dorim că fermierii, cu ajutorul nostru, să producă mai mult pe fiecare hectar pe care îl lucrează. Vom continua să le oferim clienţilor noştri acces la tehnologii de vârf, un portofoliu complex de produse, produse pentru protecţia plantelor şi seminţe cu genetică superioară integrate şi adaptate nevoilor fiecărei ferme. Vom rămâne în continuare parteneri de încredere ai fermierilor, asigurând servicii cu valoare adăugată, expertiză şi consultanţă. Vom continua să ne asigurăm că le putem oferi fermierilor români acces la produse de ultimă generaţie, soluţii tehnologice complete şi perfect adaptate, care să-i ajute să producă mai mult cu mai puţin. Fără îndoială, avem nevoie de parteneriate puternice pentru a dezvolta o agricultură competitivă în România, iar Syngenta este prezentă pentru atingerea acestui obiectiv.

Este România pentru compania dvs. doar o piaţă de desfacere sau şi un centru de cercetare-inovare, care include şi implicarea talentelor creative locale? (Dacă este cazul, spuneţine câteva cuvinte despre colaborările companiei dvs. cu institutele de cercetare şi cercetătorii din domeniul agricol din România.)

Nu, România nu este doar o piaţă de desfacere. România este un jucător important pe piaţa agricolă europeană şi globală, iar compania noastră sprijină creşterea competitivităţii fermierilor români pentru a fi mai performanţi. Acest lucru se poate realiza doar prin cercetare şi dezvoltarea unor produse inovative, adaptate nevoilor locale, iar multe date şi informaţii legate de performanţa produselor noastre sunt studiate şi analizate în condiţiile pedoclimatice din România. Avem o echipă locală care face testări şi cercetarea produselor. Aceasta face parte dintr-o reţea europeană de specialişti, care au rolul de a duce mai departe rezultatele cercetărilor din laborator în cultură, în câmp.

Cum apreciaţi relaţia cu factorii de decizie din România, dar din UE?

Aş putea să vă răspund la această întrebare prin câteva cuvinte. Încredere, parteneriat, profesionalism şi etică. Este o relaţie clădită pe încredere şi profesionalism. Ca şi în relaţia noastră cu fermierii, primele şi cele mai importante lucruri sunt încrederea şi parteneriatul reciproc. Syngenta nu este o companie care doar vinde produse. Agricultura înseamnă mai mult, iar provocările din agricultură sunt la fel de importante. Avem în spate o experienţă, cunoştiinţe şi informaţii pe care le împărtăşim cu autorităţile locale atunci când este nevoie şi putem ajuta, venind, în final, în sprijinul fermierilor pentru a înţelege mai bine problemele cu care se confruntă agricultura noastră şi cea europeană. Fie că vorbim de legislaţia, de comunicarea şi creşterea conştientizării legată de importanţa bunelor practice agricole, este important să fim alături de autorităţile române, pentru a-i sprijini şi ajuta în final pe fermieri. Rolul nostru este să sprijinim autorităţile în demersurile lor, acţiunile care sprijină dezvoltarea unei agriculturi performante în România.

Având în vedere competiţia puternică la nivel global, consideraţi că UE stimulează suficient şi relevant cercetarea în domeniul tehnologiilor agricole?

Din păcate nu. Este o întrebare la care industria noastră nu are multe lucruri bune de spus. În Europa, există în momentul de faţă câţiva factori care determină o încetinire sau regres în domeniul cercetării şi promovării ultimelor tehnologii agricole. Mai bine spus, Europa este în momentul de faţă beneficiar al tehnologiilor şi nu dezvoltator. Acest lucru se întâmplă din câteva motive sau factori. Unul, există astăzi o mare neînţelegere în Europa legată de originea hranei - ce înseamnă să produci hrană, să lucrezi în agricultură. Din păcate, mulţi care lucrează la oraş nu au idee cu ce se confruntă fermierii pentru a produce mâncarea pe care o consumă. În al doilea rând, sistemul european de aprobare a tehnologiilor noi, indiferent de domeniu, are la bază un principiu - al precauţiei şi un proces de evaluare a riscurilor bazat pe proces şi produs. Nu trebuie să demonstrezi numai că produsul tău este sigur, contează în evaluarea de risc şi modul, procesul de obţinere. Acest lucru este diferit în cazul altor continente precum America de Nord, unde orice tehnologie nouă este evaluată din perspectiva produsului şi nu a procesului. Acest lucru duce la complicarea şi amânarea aprobării produselor în Europa. Din aceste motive, din păcate, în acest moment, agricultura europeană se confruntă cu un deficit al ratei adopţiei tehnologiilor noi de 4:1. Asta înseamnă că în acest moment doar un produs este aprobat, în timp ce patru produse sunt retrase, restricţionate sau neaprobate. Acest lucru duce la situaţia în care fermierul din Europa va avea acces, în timp, la un număr limitat de produse şi soluţii pentru a-şi proteja culturile sau pentru a-şi mări productivitatea, mai ales în contextul volatilităţii climei.

Fostul suveran pontif Papa Ioan Paul al II-lea, care a vizitat România în anul 1999, a afirmat că „România este grădina Maicii Domnului“. În acest context, care este opinia dvs. despre dezvoltarea durabilă şi prietenoasă cu mediul pe termen lung în România?

Fără îndoială, agricultura şi un mediu sănătos pot coexista. România este un bun exemplu în acest sens. Putem avea şi o agricultură intensivă, peisaje frumoase şi zone rurale cu tradiţii. Compania noastră şi industria au fost şi vor rămâne în continuare preocupate de promovarea şi asigurarea utilizării ultimelor tehnologii agricole într-o manieră durabilă. Asta înseamnă să beneficiem de rezultatele ultimelor tehnologii cu responsabilitate, să aplicăm corect tehnologiile, să le folosim aşa cum trebuie, cât şi cum trebuie. Este responsabilitatea fiecăruia, iar noi, prin expertiza noastră, suntem aici să ne asigurăm că aceia care ne folosesc produsele înţeleg şi conştientizează importanţa utilizării în siguranţă a produselor.

Consideraţi important rolul companiilor în dezvoltarea comunităţilor locale? Care sunt proiectele cele mai importante ale companiei dvs. în acest domeniu în România?

Evident. Mediul de afaceri are un rol foarte important în dezvoltarea societăţii în care trăim. Şi Syngenta România a participat în ultimii ani la mai multe proiecte care vin în sprijinul dezvoltării comunităţii în care lucrăm. Fie că am plantat pomi, că am fost alături de copiii aflaţi în dificultate, am fost şi vom rămâne aproape de nevoile societăţii. Chiar instruirile fermierilor cu privire la bunele practici agricole sunt menite să asigure şi să creeze un mediu sănătos pentru toţi locuitorii zonelor în care îşi desfăşoară activitatea agricolă.

Ce realizări în plan personal sau profesional doriţi să vă aducă anul 2016?

În primul rând îmi doresc să fiu sănătos şi să pot avea grijă de familia mea. Este cel mai important lucru pentru mine.

Simona MUNTEANU
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE