REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Aprofundarea cunoştinţelor şi dobândirea de noi competenţe

1/8/2020

0 Comments

 
Picture
Pentru a avea o afacere agricolă de succes, cunoştinţele fermierilor de astăzi trebuie să fie din ce în ce mai aprofundate şi în domenii diferite: financiar, comercial şi până la cel digital. Cei care doresc să dobândească noi competenţe şi să aibă acces la informaţii utile - teoretice şi practice de la profesionişti din mediul academic şi industrie pentru a creşte performanţa fermelor lor pot parcurge cursurile primului program de tip MBA din Europa destinat agricultorilor şi lansat recent pe piaţa autohtonă de profil.
Laurenţiu Asimionesei, fondatorul companiei Amazag şi al programului de formare MBAg, a declarat următoarele: „Din păcate, doar 3% din fermierii români deţin cunoştinţele de business necesare pentru a opera performant o fermă. Astăzi, agricultura înseamnă mult mai mult decât semănat, îngrijit plante şi recoltat; înseamnă planificare, managementul resurselor umane, indicatori şi cotaţii de trading cereale, parteneriate cu distribuitori în pieţe, investiţii în spaţii de depozitare, digitalizarea masivă a proceselor tehnologice şi de management sau sharing de servicii. În plus, schimbările climatice şi creşterea populaţiei la nivel global determină, pe de o parte, o nevoie continuă de adaptare a fermierului la cercetarea şi inovaţia realizate de companiile din agribusiness, iar în altă ordine de idei, înţelegerea faptului că o fermă de la Făurei sau Mizil este astăzi în competiţie directă cu ferme din Ucraina, Brazilia sau Statele Unite. Ştim din datele pe care le deţinem că accesul la cunoaştere şi informaţie de calitate este una dintre cele mai mari nevoi ale industriei agricole. De aceea, împreună cu companiile partenere în program, am hotărât să livrăm fermierilor cunoaştere şi insight-uri noncomerciale, care să completeze ceea ce ei ştiu deja sau au învăţat în universităţile de profil. În viitor, competitivitatea în piaţa agricolă va fi factorul care va determina rezilienţa fermierilor, iar noi, prin programul MBAg, ne dorim să contribuim la apariţia unui grup de actuali şi viitori fermieri puternici şi bine pregătiţi.“ Programul MBAg (Master in Business of Agriculture) în parteneriat cu USAMV Bucureşti este structurat pe patru domenii: agricultură (coordonat de Syngenta România), business management şi financiar (coordonat de Raiffeisen Bank), vânzări şi trading (coordonat de Cargill) şi tehnologie (coordonat de Agrii şi WeAgri).

Pe parcursul programului, 30 de fermieri vor învăţa timp de 6 luni, începând din luna septembrie a.c., cum să facă trecerea de la fermă la business. „Ambiţiile programului MBAg sunt mari. Vrem ca această primă ediţie să fie începutul unei serii. În plus, viziunea noastră este de a crea o comunitate de fermieri bine pregătiţi, care, pe lângă cunoaşterea pe care o deţin individual, să poată avea acces mereu la o reţea de MBAg pentru a afla şi împărtăşi cunoaştere“, a mai susţinut Asimionesei.

Prezentări susţinute de Agrii România

Referitor la implicarea Agrii România în acest program, Valerian Iştoc - director dezvoltare al companiei, a afirmat următoarele: „Agrii România s-a alăturat primului program de tip Master care vizează nevoi specifice fermierilor de astăzi.

Prin participarea la acest program încercăm să depăşim componenta teoretică a învăţării şi să oferim participanţilor şi o perspectivă aplicată. Agrii va prezenta îmbinarea tehnologiilor moderne (digitale) 
cu agronomia clasică. Ca parte a evoluţiei, fermierii trebuie să se îndrepte spre tehnologiile moderne, inovatoare, dar pentru a avea rezultate economice ale aplicării lor acestea trebuie integrate cu principiile agronomice clasice. Agrii este singurul furnizor naţional de pesticide, seminţe şi îngrăşăminte ce a dezvoltat propriul serviciu digital pentru fermieri. Acest serviciu are rolul de a-i ajuta să-şi optimizeze costurile cu inputurile la nivel de fermă. Reamintim că Agrii România este noul brand al companiilor Comfert şi Redoxim şi îşi propune o abordare unică, proaspătă pentru fermieri, parteneri şi clienţi, concentrată pe conceptul care stă la baza brandului: inteligenţă şi inovaţie. Agrii România îşi continuă direcţiile strategice asumate, cu un accent şi mai profund pe integritate, parteneriat, oameni, comunitate“.

Ana IONIŢĂ

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE