BASF iniţiază programul «Mulţumim Fermierilor», menit să promoveze micii producători locali1/5/2020
Spre deosebire de multe industrii în care epidemia a putut fi contracarată de măsuri de telemuncă sau de amânare temporară a activităţii, agricultura este un domeniu în care nu se pot lua pauze şi nici nu se poate munci de la distanţă. Cu 3,4 milioane de mici ferme de familie şi peste 20% din populaţia aptă de muncă implicată în agricultură, România are nevoie să găsească rapid soluţii care să permită continuarea activităţii agricole, a producţiei şi a vânzării de alimente.
În noile condiţii, care impun distanţarea socială şi restricţionarea circulaţiei, tot mai mulţi fermieri mici şi mijlocii, indiferent că vorbim despre legumicultori, pomicultori, sau viticultori, se zbat să îşi vândă produsele proaspete către consumatori. Conform celor mai recente studii de piaţă, la nivelul anului 2019, în România, 991.346 de fermieri au cultivat o suprafaţă totală de 155.800 de hectare cu produse vegetale, ceea ce subliniază o dată în plus dependenţa acestor mici fermieri de soluţii de comercializare funcţionale la nivel local. Acesta este motivul pentru care BASF a decis să creeze un program care să aducă mai uşor producătorii locali în atenţia potenţialilor lor clienţi, Astfel, compania a creat o pagină dedicată campaniei în cadrul site-ului https://www.agro.basf.ro/ro/multumim-fermierilor/, cu secţiuni distincte pentru fermieri şi pentru consumatori, în care oferă informaţii despre micii producători din întreaga ţară, precum şi despre platforme online care susţin comercializarea produselor acestora. Mai mult, pe pagina dedicată BASF, se vor regăsi interviuri cu mici fermieri care au găsit soluţii pentru a face faţă situaţiei actuale, articole despre protecţia culturilor în condiţiile climatice curente, sfaturi practice sau informaţii despre modul în care se pot promova şi vinde online, în siguranţă, produsele alimentare. Pe lângă secţiunea dedicată, care îşi propune să ajute fermierii să ajungă rapid la clienţii lor, în condiţiile în care majoritatea produselor agricole sunt perisabile şi au nevoie de o logistică specială, BASF organizează şi un concurs pe pagina sa de Facebook. Participarea în cadrul concursului se face prin postarea de clipuri video de promovare a activităţii în cadrul fermei, prin prezentarea produselor, dar şi prin explicarea provocărilor cărora fermierii trebuie să le facă faţă. Concursul se desfăşoară între 22 aprilie şi 12 mai şi va premia, prin tragere la sorţi, 10 participanţi. BASF va cumpăra produse de la fermierii câştigători pentru a le oferi, prin intermediul unor ONG-uri care şi-au manifestat dorinţa de a susţine iniţiativa, către oameni aflaţi în dificultate. „Ne-am gândit la un mecanism care să dea un plus de motivaţie fermierilor să facă ceva ce oricum este bine pentru ei să facă în această perioadă, şi anume să vorbească despre ei şi despre afacerile lor pe Facebook, acolo unde se află şi mulţi dintre potenţialii lor clienţi. Aceasta cu atât mai mult cu cât reprezentarea acestui segment în spaţiul public tinde să fie mai degrabă redusă, deşi perioade precum cea pe care o traversăm aduc în lumină faptul că, mai mult decât alte sectoare ale economiei, sectorul agricol este cu adevărat unul esenţial. Sperăm ca prin iniţiativa #MulţumimFermierilor să aducem un plus de atenţie şi susţinere acestui domeniu care nu este valorizat suficient“, explică Robert Băicoianu, director culturi Horticole BASF România. „Premiile acordate sperăm să fie un pretext suficient de interesant încât să-i determine pe fermieri să ajungă, prin intermediul nostru, în atenţia cât mai multor români, iar aceştia, la rândul lor, să facă un gest deopotrivă solidar şi salutar, şi anume să cumpere produse agricole proaspete de la fermierii din proximitate.“ Pagina de internet realizată de BASF pentru acest proiect reuneşte deja ofertele câtorva zeci de mici fermieri, iar compania îşi propune să actualizeze, în continuare această secţiune şi cu alte informaţii despre producătorii locali, cu scopul de a crea o resursă cu adevărat valoroasă pentru consumatori.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
|