REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Carnea de pui ocupa un loc fruntas in preferintele romanilor

15/1/2011

0 Comments

 
Picture
Anul trecut a fost unul greu pentru crescătorii de păsări. Pe lângă problemele aduse de criză, firmele din domeniu s-au confruntat şi cu tăierea subvenţiilor. Până în 2009 producătorii avicoli autohtoni au beneficiat de subvenţii privind îmbunătăţirea calităţii, dar şi de creditarea la producţie şi o subvenţie pentru procesarea deşeurilor de abator.
„În 2010, românii au mâncat cu 20% mai puţină carne de pasăre decât în 2009. Vorbim de o reducere a consumului în contextul în care am produs mai puţin, am importat mai puţin şi am exportat mai mult“, a declarat dl Ilie Van, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România.


Unii producători s-ar putea sa închida porţile fermelor sau o parte din producţie. În 2010 nu am mai primit subvenţii, a crescut preţul la cereale şi furaje, iar producătorii au rămas cu datorii“, a spus Ilie Van.
Deşi se anunţau scumpiri, preţurile nu au crescut. Mai mult, anul trecut, preţurile la producător la carne de pasăre au scăzut cu 11,8% faţă de 2009, iar la ouă cu 10-12%. Crescătorii dau asigurări că preţurile nu vor creşte nici anul acesta.
„Nu se scumpesc nici ouăle, nici carnea de pasăre, pentru că puterea de cumpărare a românilor este mică. În 2011, cererea va fi la nivelul de anul trecut, adică mică, aşa că nu putem creşte preţurile“, a explicat Van.
Problema este că preţurile cresc pe drumul dintre fermă şi consumator. „Anul trecut, preţul mediu net la carnea de pasăre era de 5,65 lei la poarta fermei şi se vinde în piaţă cu 8,80 lei“, a arătat reprezentantul UCPR.
În ceea ce priveşte estimările pentru 2011, consumul nu va creşte, dar crescătorii îşi pun speranţa în subvenţiile alocate pentru bunăstarea animalelor.
„Ne bazăm pe sprijinul pentru bunăstare. Sperăm să recuperăm pierderile din 2010 anul acesta“, mai spune Van.
La sfârşitul anului trecut, Guvernul a suplimentat fondurile pentru acordarea de sprijin financiar producătorilor agricoli pentru perioada 2010-2011. Din suma totală de 1,272 miliarde lei, producătorii avicoli vor avea la dispoziţie 368,2 milioane lei pentru bunăstarea păsărilor.
Sortimentul cel mai cumpărat a fost puiul întreg. Carnea de pui este pe loc fruntas în preferinţele românilor. Potrivit unui studiu realizat de Mednet, principalele categorii de carne cumpărate sunt: pui (91,9%), porc (59,0%), vită/viţel (41,0%), carne semipreparată (mici, cârnaţi, carne marinată) (38,6%), curcan (16,1%), organe (15,5%), miel/oaie (7,8%), precum şi diverse alte tipuri cum ar fi: vânat, raţă, nutrie, iepure şi peşte.
Ca tendinţă, este preferată carnea refrigerată 90,9% (congelată- 60,7%).
Totodată, datele studiului ilustrează faptul că, în România, consumul de carne este ridicat, aproape 50% dintre respondenţi obişnuiesc să consume carne zilnic sau aproape zilnic.
Cât despre sortimentele de carne de pui preferate, cei mai mulţI români cumpără pui întreg - 76,4%. Pe locul doi în topul vânzărilor este pieptul de pui dezosat - 46,8%. Urmează pulpele de pui cu os - 42,9%, pulpele de pui dezosate - 35,9%, pieptul de pui cu os - 31,1%, aripile - 21,3% tacâmurile -9,6%, organele - 5,9% şi caserolele pentru grătar 4,7%.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.








    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE