REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Cea de-a 13-a convenţie comercială a Timac Agro România

15/12/2019

0 Comments

 
Picture
La sfârşitul fiecărui an agricol, Timac Agro România îi invită pe partenerii săi, distribuitori şi fermieri, să participe la Convenţia comercială, iar ediţia din 2019, organizată la Poiana Braşov, a reunit aproximativ 400 de persoane. Evenimentul a fost unul special şi prin prisma faptului că Grupul Roullier, din care face parte şi divizia de îngrăşăminte chimice, a împlinit 60 de ani de activitate.
Adrian Drăgan, CEO Timac Agro România, Republica Moldova şi Ucraina, a vorbit în deschidere despre activitatea companiei pe piaţa autohtonă de profil, subliniind modelul de business după care se ghidează - beneficiari fiind distribuitorii de inputuri agricole. În România, firma livrează în acest fel mai mult de 70% din cantitatea totală de îngrăşăminte chimice comercializate. „Lucrăm cu aproape toţi distribuitorii şi sigur cu cei mai mari din România. Suntem compania care stimulează dezvoltarea distribuitorilor locali şi vom continua să facem acest lucru. În privinţa fermierilor, specialiştii noştri vizitează anual peste 10.000 de agricultori, iar asta de cel puţin 10 ori. Grupul Roullier cultivă spiritul antreprenorial, iar una dintre preocupările sale este aceea de a oferi soluţii viabile pentru fermele vegetale astfel încât acestea să devină profitabile.“ În continuare, a făcut referire la priorităţile strategice pentru agricultură şi dezvoltare rurală care vor fi sintetizate în Planul Naţional Strategic (PNS), aflat în discuţie în etapa premergătoare noii PAC 2021-2027. În final, domnia sa i-a invitat pe fermieri să se implice cât mai mult în conturarea PNS şi să îşi facă auzită vocea în cadrul dezbaterilor pentru că acest plan va influenţa activitatea pe care o desfăşoară în următorii ani.

O afacere familială de şase decenii

Ionel Bursuc, director executiv al Timac Agro România şi Republica Moldova, a prezentat pe larg activitatea grupului francez - o afacere de familie care a început acum şase decenii. Grupul îşi propune ţinte ambiţioase şi se adaptează dinamicii locale din fiecare regiune geografică unde activează. Astăzi are 8 mii de angajaţi, este prezent în 131 de ţări, cu toate liniile de business, iar în 2018 a înregistrat o cifră de afaceri de 2 miliarde euro. Activităţile grupului sunt încadrate în cinci linii mari de business, iar cea mai importantă este cea de nutriţie vegetală şi animală. „Principala activitate a grupului este dedicată soluţiilor de nutriţie pentru plantele de cultură şi reprezintă 66% din cifra de afaceri globală. În această activitate sunt implicaţi 2.400 de agenţi de vânzări care vizitează zilnic 20 de mii de fermieri din întreaga lume.

În Brazilia, de exemplu, cel mai mare client exploatează o suprafaţă de 205 mii de hectare. Anual, grupul livrează aproximativ 36 mii tone, deţinând 74 de unităţi de producţie în care creează produse specifice, cu valoare ridicată, ce înglobează ani de cercetare dedicaţi unei agriculturi raţionale şi sustenabile. Divizia de nutriţie animală se ocupă, în principal, cu producerea fosfaţilor alimentari folosiţi ca materie primă în premixurile furajere, ocupând locul 2 în lume şi locul 1 în Europa în ce priveşte cota de piaţă. Are şase unităţi de producţie, o prezenţă în 99 de ţări şi un număr de peste 300 de angajaţi. Referitor la exploatarea magneziului, Grupul Roullier deţine trei mine (două în Spania şi una în Brazila) şi două unităţi de producţie, unde are loc procesarea în vederea utilizării în agricultură, dar şi în sectorul industrial. În producerea şi comercializarea acestor produse sunt implicaţi 590 de angajaţi. Grupul a dezvoltat şi o ramură de industrie alimentară, cu şase unităţi de producţie în Franţa. De asemenea, oferă soluţii industriale - având două unităţi de producţie pentru procesarea materiilor prime minerale şi a algelor pentru diferite domenii, inclusiv agricultură. În domeniul industriei plastice are patru unităţi de producţie, unde fabrică ambalaje pentru uz industrial.“ Directorul executiv a subliniat importanţa investiţiei făcute în anul 2015 prin construirea Centrului Mondial de Inovaţie (CMI), localizat în San Malo (Franţa), unde sunt studiate nutriţia vegetală şi cea animală. „Acest centru este unic în lume, se întinde pe o suprafaţă de 8 mii mp - dintre care 5 mii mp sunt dedicaţi activităţii de cercetare - cu două secţiuni, una pe nutriţie vegetală şi cealaltă pe nutriţie animală, cinci sere şi patru camere pentru creşterea controlată a plantelor. Pe partea de cercetare, grupul a încheiat peste 120 de parteneriate cu universităţi din întreaga lume.“

Trendul şi destinaţiile exporturilor

Marius Marica, director de marketing Timac Agro România şi Republica Moldova, a vorbit despre trendul şi destinaţiile exporturilor de cereale ale României. În topul ţărilor comunitare exportatoare de grâu România ocupă locul 2, după Franţa, cu o cantitate de 3,6 milioane tone, dintr-un total de 26 milioane tone. La nivelul UE, importurile de grâu reprezintă, în general, între 10 şi 20% din cantităţile exportate, iar destinaţiile majore sunt Italia, Spania şi Marea Britanie. Aceste importuri provin din Rusia, Ucraina şi Canada, ţări care ocupă locuri fruntaşe şi în clasamentul producătorilor mondiali de grâu. În acest „joc al grâului“, potrivit lui Marica, poziţia geografică a României poate fi văzută atât ca un avantaj, cât şi ca un dezavantaj: apropierea logistică de Africa ne poate conferi un avantaj faţă de principalul exportator al UE - Franţa. „Drept consecinţă, jocurile preţurilor nu se mai fac neaparat la Rouen, ci de multe ori la Marea Neagră, ajungându-se ca în acest an preţul grâului la Marea Neagră să fie unul mai mare decât la Rouen.“ Referitor la dezavantaje, acesta a menţionat că exportul de grâu al României în Uniunea Europeană este puţin probabil, ţările importatoare de grâu din UE nefiind plasate ideal din punct de vedere logistic pentru ţara noastră, putând fi în schimb aprovizionate de către Franţa. „Astfel, Franţa îşi poate pierde interesul pentru exportul în ţările arabe, lăsând loc liber României. Doi dintre marii producători de grâu la nivel mondial, Rusia şi Ucraina, sunt amplasaţi la Marea Neagră, ceea ce va face ca războiul grâului să nu mai fie purtat cu Franţa, ci cu aceste ţări. Acest dezavantaj poate fi contracarat de România într-o singură manieră: eficienţa cu care produce o tonă de grâu, de multe ori aceasta identificându-se cu productivitatea mai ridicată.“ În privinţa producţiei de porumb, directorul de marketing a afirmat că România este lider incontestabil în topul ţărilor UE exportatoare, cu o cantitate de peste 2,7 milioane de tone. „Importurile de porumb în UE indică o situaţie total diferită de cea a grâului. Balanţa comercială este pe deficit, acesta crescând de la un an la altul. Principalii importatori din spaţiul comunitar sunt localizaţi, în principal, în vestul şi sudul Europei. Referitor la posibilii concurenţi ai României pe piaţa europeană se numără fie ţările din proximitate (spre exemplu, Ucraina), fie marii producători la nivel mondial (SUA, Brazilia). În cazul exportului de porumb, România se află într-o poziţie ideală datorită unor avantaje certe: productivitatea încă scăzută comparativ cu alte ţări europene, dar mai ridicată decât a Ucrainei, ceea ce lasă loc de creştere; posibilitatea de acces pe piaţa europeană în condiţiile în care logistic este mai accesibilă decât SUA; interesul tot mai crescut al ţărilor din UE de a-şi asigura independenţa proteică. Având aceste informaţii, fermierul român poate avea o viziune corectă asupra asolamentului viitorilor 5-10 ani. În România, este clar trendul de creştere a suprafeţelor cultivate cu porumb şi menţinerea ridicată a interesului pentru grâu, asta din mai multe motive: suprafaţa cultivată cu rapiţă scade din cauza accidentelor climatice din ultimii 2 ani şi a poziţiei incerte a UE în privinţa biocombustibililor; cultura de floarea- soarelui nu poate fi extinsă din cauza constrângerilor de rotaţie; extinderea sistemelor de irigaţii în sudul şi sud-estul ţării devine o certitudine. Trebuie însă acordată atenţie şi strategiilor celor doi mari jucători din zonă: Ucraina şi Rusia.“ La finalul conferinţei şi a prezentărilor susţinute de reprezentanţii companiei Timac Agro România a avut loc o tombolă, iar marele premiu a constat într-un autoturism marca Mitsubishi. Au urmat apoi cina festivă şi alte momente dedicate invitaţilor. Evenimentul s-a bucurat şi de prezenţa unor reprezentanţi din managementul de vârf al companiei, printre aceştia numărându-se Vincent Besnard, director Timac Agro pentru Europa de Sud-Est, ce activează în Grupul Roullier de 33 de ani.

Ana IONIŢĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE