REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Consum de combustibil redus cu peste 10% Tractoarele New Holland Seria T8

15/8/2013

0 Comments

 
Picture
Florin NEACŞU, director general adjunct NHR Agropartners SRL

Seria de tractoare T8 cuprinde patru modele: T8.300, T8.330, T8.360 şi T8.390, cu puteri nominale între 257 şi 340 CP şi maxime de la 298 la 389 CP, cifrele de după punct reprezentând puterea maximă aproximativă în CP (cu managementul puterii motorului).

Ele sunt dotate cu motoare Cursor 9 de 8,7 litri, realizate de Fiat Power Train. Au sistem de injecţie Common Rail, patru supape pe cilindru şi turbo cu intercooler. Toate motoarele acestor tractoare sunt aprobate pentru biodiesel B20, conform standardului EN4214:2009, şi pot funcţiona conform instrucţiunilor din manualul operatorului.

Modelul cel mai mare din serie produce o putere nominală de 340 CP şi maximă de 389 CP şi are un cuplu maxim de 1671 Nm la 1500 rpm. Toate modelele sunt dotate cu ventilator de răcire a motorului cu cuplaj vâscos, pentru eficientizarea consumului de carburant. Rezervorul de motorină are o capacitate de 651 de litri, iar cel de AdBlue de 89 de litri, alimentarea cu AdBlue făcându-se o dată la fiecare trei plinuri de motorină.

Soluţia tehnică folosită pentru încadrarea în normele de poluare Tier 4A este reducerea catalitică selectivă (SCR EcoBlue), care foloseşte aer curat pentru funcţionarea motorului, iar oxizii de azot sunt eliminaţi printr-o reacţie chimică, ce are loc după ieşirea gazelor arse din motor, pe traseul de evacuare, unde se injectează o cantitate controlată de soluţie de uree în apă, cunoscută sub denumirea de AdBlue. Această tehnologie are avantajul creşterii cuplului motor, al folosirii puterii motorului pentru lucru, nu pentru răcirea şi recircularea gazelor de eşapament pentru reducerea noxelor şi permite reducerea consumului de combustibil cu peste 10% faţă de acelaşi motor din generaţia Tier 3. Nu este necesar filtrul de particule, şi deci regenerarea sau întreţinerea acestuia, şi datorită temperaturilor mai reduse de funcţionare (îmbătrânire mai lentă a uleiului) permite dublarea intervalului de schimb de ulei, deci asigură costuri de operare mai reduse.

Costurile de operare sunt mai reduse cu 17% decât la seria T8000 Tier 3, datorită eficienţei îmbunătăţite a combustibilului, a intervalelor duble de schimb de ulei şi a costurilor reduse de întreţinere (costul pentru AdBlue inclus). Toate acestea contribuie şi la mărirea duratei de viaţă a motorului. AdBlue nu trebuie privit ca un cost suplimentar, ci ca o cale spre reducerea facturii de motorină. Cheltuielile cu AdBlue sunt compensate de câteva ori, prin reducerea consumului de combustibil şi prin creşterea performanţelor motorului. Protejarea mediului se realizează cu costuri mai reduse de operare, este deci o situaţie „win-win”, de câştig pentru toate părţile. Transmisia full powershift asigură standard 18 viteze înainte şi patru înapoi, viteza maximă fiind de 40 km/h.

Tractoarele T8 sunt prevăzute cu sistemul Intellishift (schimbarea automată a treptei de viteză) şi management al vitezei de deplasare (adaptarea transmisiei pentru păstrarea constantă a vitezei de deplasare indiferent de sarcină). Foarte util pentru stabilitatea şi adaptarea la condiţiile grele de lucru este ampatamentul mărit, de 3.450 mm, cu peste 400 mm mai mare decât concurenţii săi din această gamă de puteri, totul la o lungime totală de 6.369 mm. Un ampatament mărit înseamnă stabilitate mai mare la viteze de transport mari, mai rapid şi mai eficient la lucrările de minimum tillage şi mai multă tracţiune pentru operaţiile foarte solicitante. Instalaţia hidraulică se compune dintr-o pompă cu debit variabil de maximum 161 l/min., în funcţie de sarcină, patru valve hidraulice, câte o valvă de retur liber şi de presiune directă, fără trecerea prin distribuitor, doi cilindri de ridicare exteriori cu diametrul de 100 mm, asigurând o capacitate de ridicare de 10.200 kg la capătul tiranţilor. Ridicătorul hidraulic este din categoria III (IIIN), cu cuple rapide. Priza de putere asigura o turaţie de 1.000 rpm, având posibilitatea de pornire şi oprire lentă şi cu control automat în funcţie de poziţia ridicătorului hidraulic.

Cabina, cea mai silenţioasă şi mai spaţioasă din industrie în această clasă de puteri, cu suspensie, cu vizibilitate excelentă, asigură operatorului un mediu de lucru confortabil. Consola de comenzi ergonomică Sidewinder II, concepută de fermieri pentru fermieri, monitorul cu ecran tactil Intelliview III, sistemul de climatizare, scaunul pe pernă de aer cu încălzire, oglinzile cu reglare electrică, farurile de drum şi lămpile de lucru cu halogen, funcţia de memorare a secvenţelor de la capătul parcelei, radarul pentru controlul patinării etc. uşurează munca operatorului şi asigură lucrări de calitate şi cu regimuri de funcţionare optimă a tractorului, cu consumuri reduse de carburant.

New Holland şi-a dovedit excelenţa în inovaţii, fiind un pionier în aplicarea celor mai noi şi revoluţionare cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii şi ţinând cont de părerile şi recomandările utilizatorilor. Tractoarele New Holland T8 au standard toate cablajele şi componentele hidraulice necesare pentru ghidare automată. T8 poate fi configurat cu sistemul complet integrat de autoghidare „Intellisteer”. Integrând tehnologia DGPS sau RTK pentru a avea un control complet, Intellisteer ajută la realizarea trecerilor paralele, cu precizie de 1-2 cm între ele. Intellisteer este ideal pentru lucrul de precizie în cele mai complicate situaţii. El este proiectat pentru a îmbunătăţi semnificativ performanţele şi confortul operatorului. Toate acestea printr-o simplă apăsare de buton.

Deşi este un tractor mare, tractorul T8 este foarte manevrabil şi după câteva ore de lucru începe să-ţi pară că este o jucărie pentru oameni mari. Este uşor de utilizat şi de întreţinut şi este o plăcere să-l conduci şi să lucrezi hectar după hectar, cu costuri reduse şi fără să simţi oboseala.

Vă invităm la un drive test ca să vă convingeţi singuri!
revista, agricultura, mecanica agricola, vegetal, tehnologii, evenimente, tractoarele new holland seria t8, nhr agropartners, florin neacsu
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE