REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Cum a marcat Vaderstad cei 50 de ani de activitate

15/8/2012

0 Comments

 
Cum a marcat Vaderstad cei 50 de ani de activitate - Agrimedia.ro
Compania suedeză Vaderstad, producătoare de utilaje agricole şi maşini de semănat, şi-a deschis filială în România la sfârşitul anului 2010. Pe piaţa de profil autohtonă, marca avea deja un renume, în special datorită semănătorii Rapid, care şi astăzi se află în topul vânzărilor. Începând din 2012, aceasta are un nou rival - semănătoarea de prăşitoare Tempo. La demonstraţiile practice organizate de Vaderstad în ţară, fermierii au putut vedea şi testa maşina, care setează noi standarde pentru semănatul de precizie la viteze mari. Alături de aceasta, utilajele promovate în acest an au fost, în principal, Carrier, TopDown şi cultivatorul NZ Agressive.


„Fermierii aveau nevoie de piese de schimb originale, iar răspunsul cu privire la deschiderea filialei Vaderstad în România a fost unul pozitiv. Agricultorii au început să ne cunoască mai bine, să capete încredere în calitatea produselor Vaderstad şi să găsească în noi un partener care poate oferi soluţii tehnice şi utilajele potrivite pentru toate sistemele de prelucrare a solului, pornind de la cele clasice şi până la cele care includ semănatul direct în mirişte”, a afirmat dl Mihai Rausser, director al Vaderstad România.

În ţară, firma deţine două depozite de piese de schimb, unul în judeţul Ilfov, iar celălalt în Timiş. „Avem un stoc de piese de schimb suficient pentru a acoperi tot necesarul, pornind de la consumabile şi până la acele piese care au un grad de uzură foarte mare. Unul dintre avantajele faptului că suntem filială a Vaderstad este acela că ne permitem să avem în stoc repere importante, care probabil nu s-ar fi regăsit în depozitele distribuitorilor dacă am fi lucrat cu aceştia, pentru că ele sunt foarte scumpe”, a spus dl Rausser.

După doi ani de prezenţă activă pe piaţă, directorul filialei susţine că volumul vânzărilor a crescut, însă potenţialul este unul mult mai mare, iar cota de piaţă trebuie să crească. În clasamentul celor mai bine vândute produse, locul 1 este ocupat de semănătoarea Rapid. „Maşina menţine adâncimea şi precizia de semănat în orice condiţii de lucru, la viteze de 15 până la 17 km/h. Avem exemple de maşini în România care au semănat chiar şi la viteze de peste 17 km/h. Dacă facem o comparaţie cu o altă semănătoare, care lucrează la o viteză de 10 km/h şi are aceeaşi lăţime de lucru, de 4 m, aproape că dublăm productivitatea”, a spus dl Rausser.

În privinţa preţurilor, acesta a afirmat că ele variază de la un model la altul, dacă este rigidă sau se pliază, dacă are distribuţie mecanică sau pneumatică. „Preţurile pot varia de la aproximativ 30.000 de euro şi pot ajunge până la 180.000 de euro, la modelele cu lăţimi mari de lucru. Am vândut o astfel de semănătoare scumpă şi în România, în zona de sud a ţării, fiind vorba de modelul Rapid A Combi de 8 metri. Nu trebuie să ne sperie preţul, pentru că acesta reflectă în mod absolut calitatea maşinii şi nu întâmplător maşina s-a menţinut în topul vânzărilor. Avantajele pe care semănătoarea Rapid le oferă sunt, în primul rând, viteza mare de lucru, precizia semănatului, precum şi recompactarea solului după operaţia de semănat. Inovaţiile de care dispune semănătoarea Rapid sunt patentate de Vaderstad încă de acum 21 de ani, deoarece lansarea pe piaţă a maşinii a avut loc în 1991, iar de atunci ea este cotată ca o referinţă a semănătorilor”, a precizat dl Rausser.

Noua semănătoare Tempo foloseşte presiunea din sistemul de dozare pentru a transfera seminţele la viteze mari printr-un tub scurt şi îngust. Această caracteristică poartă numele de „Power shoot” - tehnologia sub presiune. Transportul rapid minimizează loviturile necontrolate, de aici şi precizia de semănat, care este menţinută. Aceasta, dar şi distanţa scurtă din tubul de semănat asigură precizia maximă chiar şi la viteze mari, făcând semănătoarea insensibilă la pante şi vibraţii. „Avem clienţi interesaţi de această semănătoare, unii vor să le livrăm chiar în cursul acestui an, ţinând seama că Tempo va intra în producţie din luna octombrie. Variantele pe care le putem oferi acum sunt de 6 şi 8 rânduri, iar preţul de vânzare depinde de gradul de dotare a maşinii, putând varia între 25 şi 60.000 de euro”, a menţionat directorul filialei.

La demonstraţiile organizate în acest an de Vaderstad a fost prezentat şi utilajul Carrier, care ocupă locul 2 în topul vânzărilor. „Acest disc scurt, Carrier, este un utilaj multifuncţional ce poate fi folosit atât ca dezmiriştor, cât şi ca utilaj pentru pregătirea patului germinativ pentru sezonul de primăvară. Este un utilaj versatil, iar modelele pornesc, în cazul celor purtate, de la 3 şi ajung până la 12,25 m la variantele tractate”, a afirmat dl Rausser.

Un alt utilaj promovat a fost NZ Aggressive, un cultivator puternic ce face o prelucrare bună a solului, nivelează baza şi finisează suprafaţa. „În sezonul al doilea, după recoltarea culturilor de păioase, am făcut demonstraţii cu utilajul nostru cel mai versatil şi probabil printre puţinele de pe piaţă - TopDown. Utilajul poate prelucra solul printr-o singură trecere, atât superficial, cât şi adânc”, a spus directorul filialei. Utilajul dispune în faţă de două rânduri de discuri care toacă resturile vegetale, secţia cultivatorului are 3 rânduri de dinţi rigizi care afânează solul, discurile din spate nivelează şi uniformizează, iar inelele de oţel asigură o compactare a solului.

Cei care vor să achiziţioneze un utilaj marca Vaderstad şi vor să se convingă de calitatea lui pot vizita fabrica din Suedia şi participa la testele la care aceste utilaje sunt supuse. „În fiecare an facem deplasări cu fermierii la sediul companiei, în Suedia. În 2012, am avut două grupuri de 40 de fermieri. În Suedia, demonstraţiile se fac într-un mod profesionist, iar agricultorii au ocazia să vadă o gamă variată de utilaje, din care poate alege exact utilajul de care au nevoie în exploataţia lor. Totodată, noi facem demonstraţii şi în ţară şi, chiar mai mult, dacă un fermier este interesat de un utilaj şi doreşte să-l vadă la lucru putem veni noi cu acesta pentru a face o demonstraţie în ferma respectivă”, a subliniat dl Rausser.

Oferte financiare
În 2012, compania Vaderstad a împlinit 50 de ani de la înfiinţare. Cu această ocazie, a fost lansată o serie de oferte financiare şi, după cum afirmă directorul filialei pentru România, ofertele vor continua şi în următoarele luni. „Încă de la începutul anului am avut oferte aniversare, mai precis în primăvară am lansat dobânda 0% la achiziţia utilajelor Vaderstad. Am făcut contracte cu această ofertă, dar la început reacţia fermierilor a fost una de neîncredere. Pe parcurs, au văzut că oferta este reală şi nu conţine elemente ascunse. Apoi, am oferit un discount de 50% la achiziţia echipamentelor frontale ale semănătorilor - o ofertă care a fost foarte bine primită. Până la mijlocul lunii iulie a.c., am acordat o reducere de 15% la achiziţia utilajelor Swift, Cultus şi TopDown. Ca în fiecare an, începând cu luna octombrie, când este sezon mort, practicăm preţuri promoţionale la achiziţia produselor Vaderstad. De exemplu, anul trecut, în luna octombrie am acordat o reducere de 15%, în noiembrie de 12%, în decembrie de 8%, iar în luna ianuarie un discount de 5%”, a precizat dl Rausser, director al Vaderstad România.

Ana MUSTĂŢEA
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE