REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Picture

«Cum au fost obtinute cifrele cu care cresc preturile produselor agricole si ale produselor de baza?»

15/10/2010

0 Comments

 
Picture
_Romania are o strategie în domeniul agriculturii pentru perioada 2007- 2013 care este uitată și ignorată uneori, atât de fermieri, cât și de clasa politică, chiar și de unele instituții ale statului”, susține Mihail Dumitru, președinte al Comisiei Prezidențiale pentru politici publice de dezvoltare a agriculturii în România și fost ministru al Agriculturii.

_„Am unele semne de întrebare în legatură cu modul în care au fost obținute cifrele privind creșterea prețurilor la produsele agricole și la cele de bază”, a declarat Mihail Dumitru, în cadrul emisiunii București Punkt Bonn, realizată de HotNews.ro și Radio Deutsche Welle. „Cât am fost ministru al Agriculturii, nu am avut nici un instrument credibil prin care să pot evalua evoluții ale prețurilor la produsele agricole și agroalimentare de pe piața românească și m-am confruntat de foarte multe ori cu această întrebare: cu cât cresc prețurile? (...)
„Ca economist, știu că se pot face astfel de modele, însă eu nu am văzut un astfel de model în România, astfel că de fiecare dată când mi s-au adus la cunoștință astfel de informații - că prețurile cresc cu câteva procente - m-am întrebat cum au fost obținute aceste cifre. (...)
Există, fără îndoială, pe piață anumite evoluții și pe unele le putem anticipa, dar pentru a determina aceste procente exacte, am anumite semne de întrebare. De altfel, domnul ministru Tabără a menționat că va face o analiză și va veni cu alte informații. (...)
Anul acesta, prețul produselor agricole au crescut și au adus un spor de venit fermierului; când cresc aceste prețuri, fermierii sunt multumiți. (...)
România are o strategie pentru perioada 2007-2013, care este uitată și ignorată uneori, atât de către fermieri, cât și de clasă politică, chiar și de unele instituții ale statului; este o strategie în baza căreia s-a stabilit cel mai mare program de spriin financiar în domeniul agricol din istoria Romaniei. (...)
Aceasta strategie a fost negociata cu Comisia Europeana. (...)
Strategia următoare, pe care o pregătim acum la Comisie, este pentru perioada 2013-2020. Ea va trebui să fie în conformitate cu liniile directoare, care se vor stabili la nivel comunitar, cu viitorul politicii agricole a UE și cu obiectivele pe care și le propune România. (...)
Cât despre atragerea fondurilor europene în agricultură, acestea se adresează, în primul rând, mediului rural, iar comunicarea și informarea au fost un punct dificil. De exemplu, accesul online pentru populația rurală este mult mai limitat. (...)
Oamenii de la sate sunt mai conservatori, mai puțin conectați la celelalte mijloacele de comunicare și informare; mulți dintre ei folosesc radioul sau televizorul ca singurele mijloace de informare, citesc mai puțin presa scrisă. (...)
Aceasta este o problemă cunoscută la nivel european; pe de altă parte, limbajul european este sofisticat, tehnic, dificil de înțeles; trebuie găsit mesajul cel mai simplu, care să fie transmis populației-țintă. (...)
În cariera mea profesională (lucrez de 15 ani cu fonduri europene), am fost impresionat de banii puțini, dar care au fost investiți cu efecte foarte importante. Pentru mine, un proiect de succes este acela care reușește să obtină foarte mult cu bani puțini și am văzut astfel de proiecte.”
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE