REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Daea: «Fermierii au nevoie de o reţea lărgită de comercializare»

15/4/2020

0 Comments

 
Picture
Situaţia problematică cauzată de pandemia cu Covid-19 afectează şi sectorul agricol şi sunt necesare măsuri urgente pentru ca efectele negative să fie limitate. Petre Daea, fost ministru al Agriculturii, consideră că timpul vorbelor a trecut şi că acum este vremea faptelor.

„Sincer, mă îngrijorează felul în care sunt interpretate lucrurile, fără să fie luate acţiuni concrete. Fermierii însă lucrează, ceea ce este un lucru excepţional, pentru care trebuie felicitaţi şi sprijiniţi. Oamenii aceştia, pe care eu îi definesc ca făuritorii de hrană ai ţării, nu se sperie de problemele momentului şi de cele pe care le creează natura şi sunt în câmp. Din nefericire însă nu există preocupare pentru preluarea producţiei pe care o obţin şi punerea ei la dispoziţia consumatorilor prin reţelele de comercializare. Astfel se pierde producţia şi pierde producătorul, dar şi consumatorul. Am spus-o şi o mai repet, lanţurile de magazine din România ar trebui să preia în mod prioritar producţia internă şi pentru aceasta ar trebui să existe solidaritate între comercianţi şi fermieri. În al doilea rând, consider că trebuie mărită reţeaua comercială. Sunt spaţii nefolosite care au dotările necesare pentru asigurarea igienei şi securităţii alimentare şi pot da un exemplu în acest sens: în centrul oraşului Timişoara există un fost magazin al Comtim care a fost pus sub sechestru de către bancă şi ar putea foarte bine să fie un loc unde fermierii şi-ar putea duce producţia ca s-o comercializeze. Nu în ultimul rând, trebuie redeschisă Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea, precum şi alte spaţii cu temperatură controlată care pot fi folosite acum pentru preluarea şi depozitarea producţiei pentru o anumită perioadă, urmând ca aceasta să fie valorificată şi pierderile înregistrate să fie din ce în ce mai mici. Direcţiile Agricole au făcut anul trecut un inventar al spaţiilor comerciale care nu sunt folosite şi se pretează pentru valorificarea directă a producţiei. Casa Romană de Comerţ Agroalimentar Unirea este o societate comercială cu capital integral de stat, construită pe baza principiilor economiei de piaţă, un bun instrument în mâna statului pentru aprovizionarea populaţiei şi reglarea preţurilor. Şi ar putea absorbi şi o importantă forţă de muncă. Un alt exemplu concret, şi le-am spus-o şi celor din conducerea ţării, este unitatea de procesare a legumelor şi a peştelui de la Vidra, o investiţie în valoare de 6 milioane de euro, care are toate dotările în perfectă stare, pentru că nici măcar nu a fost pornită.

Acolo este o situaţie juridică încâlcită, dar consider că poate fi descâlcită şi unitatea să fie pusă în funcţiune astfel încât legumicultorii din bazinul Vidra să aibă şi o altă posibilitate de a valorifica producţia, în afară de cea în stare proaspătă. În ţară sunt şi alte spaţii care pot fi utilizate în folosul producătorilor agricoli, nu trebuie tărăgănate lucrurile. Timpul în agricultură nu aşteaptă şi nu poţi să-l recuperezi, iar hrana trebuie asigurată ritmic, indiferent de perioadă, calendar sau vreme. Consider că trebuie să se ia măsuri urgente. Agricultura este o şansă pentru relansarea economică a ţării, având în vedere potenţialul deosebit de care dispunem şi posibilitatea rapidă de a intra în ritmul normal, mai ales că oamenii muncesc pe câmp, în zootehnie şi în industria alimentară. Trebuie doar să-i sprijinim cu reţeaua de comercializare şi să le punem la dispoziţie spaţii gratuite pentru valorificare. Există spaţii suficiente şi sunt şi posibilităţi. Aceste lucruri ar fi trebuit să fie făcute ieri, nu azi şi nici mâine.“ Având în vedere apropierea sfintelor Sărbători Pascale, fostul ministru al Agriculturii consideră necesară deschiderea tuturor punctelor de sacrificare a animalelor, în special a mieilor, şi asigurarea la aceste puncte a controlului sanitar-veterinar. De asemenea, organizarea separată a spaţiilor de comercializare pentru acest produs, în unităţile existente, care să se aprovizioneze, prioritar, de la crescătorii de oi din România. În opinia sa, între crescătorii de ovine, abatoare şi comercianţi trebuie să existe colaborare pentru aflarea efectivelor şi aprovizionarea pieţei de desfacere. Totodată, este importantă continuarea programelor mari de investiţii din agricultura României: extinderea sistemelor de irigaţii, combaterea grindinei şi stimularea precipitaţiilor.

Principala provocare: valorificarea producţiei

„Fermierii lucrează şi produc, însă nu au unde să valorifice, din varii motive, dar această problemă poate fi soluţionată prin mărirea reţelei de valorificare şi prin aprovizionarea lanţurilor de magazine din România cu produse obţinute în ţară. Trebuie analizată şi posibilitatea de a li se pune la dispoziţia fermierilor maşini pentru transportul în condiţii bune a producţiei. Hrana reprezintă apărarea noastră împotriva duşmanilor nevăzuţi. Boala şi foamea nu se văd, dar se simt. Îi îndemn pe fermieri să facă ceea ce ei ştiu mai bine şi să nu se descurajeze. Prin intermediul revistei AGRIMEDIA îi salut cu respectul cuvenit: Bravo şi cinste vouă! Sunteţi eroii pe care lumea nu-i vede, dar sunteţi prezenţi prin hrana pe care ne-o asiguraţi.“

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE