Dr. ing. Florin Neacşu, NHR Agropartners SRL
JCB deţine 11 fabrici proprii în Marea Britanie şi alte 11 în lume: în Brazilia, Germania, America de Nord, China şi India, producând maşini care se întâlnesc pe toate cele şase continente. În 2013 a ieşit de pe linia de montaj maşina JCB cu numărul 1.000.000, o treime din acestea fiind realizate în ultimii şase ani. Factorul decisiv în conceperea maşinilor JCB este ţinerea sub control a costurilor de exploatare, care reprezintă un factor-cheie pentru o afacere profitabilă a oricărui fermier. Fastrac realizează un echilibru perfect între putere, eficienţă, versatilitate şi cunoscuta calitate JCB. Împreună cu siguranţa şi confortul operatorului, care urmăresc creşterea potenţialului său de lucru, creşterea concentrării, extinderea programului de lucru şi performanţa optimă pe toată durata lucrului, noile tractoare Fastrac 8280 şi 8310 au capacitatea de a obţine niveluri ridicate de productivitate şi de profitabilitate, cu consumuri reduse de combustibil şi de materiale de întreţinere. Deşi primele tractoare Fastrac din seria 3000 au fost construite încă din 1991, ele au fost modernizate în permanenţă şi completate cu noi serii şi modele. Noua serie 8000 reprezintă un pas înainte în ceea ce priveşte concepţia, performanţele, calitatea şi fiabilitatea. Fastrac este unic, este un altfel de tractor Tractoarele JCB Fastrac sunt singurele tractoare din lume cu şasiu complet, cu suspensie pe ambele punţi şi singurele care pot rula legal în siguranţă cu viteze de până la 70 km/h. Ele sunt în egală măsură capabile să concureze cu camioanele pentru transport, dar şi să execute orice lucrare agricolă. În plus, se adăugă forţa de tracţiune remarcabilă, capacitatea de a lucra cu utilaje foarte mari, o cabină de top din clasa tractoarelor şi folosirea unor tehnologii eficiente care asigură un consum redus de combustibil şi costuri de operare reduse. Cu alte cuvinte, ele pot face mult mai mult, mult mai repede, pentru mult, mult mai puţin! Şasiu integral cu suspensie pe ambele punţi Dintre elementele constructive care fac din acest tractor unul de cea mai înaltă performanţă, menţionăm: şasiul integrat, care înseamnă că, spre deosebire de multe dintre tractoarele convenţionale, motorul şi transmisia nu sunt stresate, nefiind componente care trebuie să suporte sarcini, iar punţile sunt extrem de robuste. Suspensia pe ambele punţi asigură, pe lângă un confort maxim al operatorului, stres şi oboseală reduse pe parcursul zilelor lungi de lucru, creşterea aderenţei şi o transmitere mai bună a puterii către sol, „prin aşezarea“ perfectă a tractorului pe teren, fără ţopăituri şi alunecări când se deplasează cu viteză pe un câmp cu denivelări. Frâne externe şi ABS pe fiecare roată Sistemul de frânare cu ABS şi cu discuri de frânare exterioare de mari dimensiuni pentru disiparea rapidă a căldurii permite controlul perfect al tractorului chiar la viteze mari şi pe teren alunecos. Distribuţia optimă a greutăţii tractorului pe cele două punţi permite o tracţiune maximă, folosirea eficientă a puterii motorului, precum şi uzura redusă a anvelopelor. Cabina Montarea cabinei spre mijlocul distanţei dintre roţile faţă şi spate asigură reducerea vibraţiilor şi vizibilitate mai bună, iar monitorul tactil color dă posibilitatea operatorului să regleze anumite funcţii ale maşinii, să urmărească parametri de lucru, să primească informaţii despre eventuale coduri de eroare în timpul funcţionării şi să-şi memoreze până la 15 secvenţe care se repetă la cap de parcelă pentru a-şi uşura munca, astfel ca, printr-o singură atingere de buton (ecran), tractorul să execute automat acele comenzi. Interiorul cabinei este conceput pentru a fi uşor de înţeles de către operator, toate comenzile sunt plasate ergonomic, la îndemâna sa şi sunt intuitive. O serie de butoane se pot programa după propriile dorinţe şi necesităţi. Suprafaţa vitrată de aproape 6 mp, controlul inteligent al climatului în cabină şi pachetul de lumini mai puternice pentru lucru şi transport asigură lucrul în siguranţă chiar şi noaptea şi în condiţii extreme. Motorul Motorul Sisu de 8,4 litri TIER 4i, în 6 cilindri, turbo cu intercooler şi cu sistem de injecţie Common Rail, care foloseşte tehnologia SCR pentru reducerea poluării, oferă putere şi cuplu pentru creşterea performanţelor şi reducerea costurilor de operare. După cum se ştie, tehnologia SCR se bazează pe injecţia de soluţie pe bază de uree (AdBlue) în gazul de eşapament, ceea ce reduce drastic nivelul noxelor şi a particulelor materiale, cu efect benefic asupra mediului, dar şi costurile de operare, prin reducerea consumului de combustibil şi creşterea intervalelor de schimb de ulei şi filtre. La Fastrac 8280 puterea nominală (la 2.100 rpm) este de 256 CP şi cea maximă de 279 CP, cu un cuplu maxim de 1195 Nm la 1.500 rpm, iar la Fastrac 8310 puterea nominală este de 280 CP şi maximă de 306 CP, cu un cuplu maxim de 1310 Nm la 1.500 rpm. Cu motoare în lume care încă sunt în stare de funcţionare fără reparaţii excesive după mai mult de 32.000 ore de operare, puteţi fi siguri de performanţa şi fiabilitatea dovedite ale acestor motoare. Rezervorul de combustibil de 550 l şi cel de AdBlue de 70 l asigură autonomie pentru o zi lungă de lucru. Transmisia CVT (cu variaţie continuă) Transmisia cu variaţie continuă V-Tronic cu două domenii de lucru: până la 45 km/h, respectiv până la 70 km/h ajută motorul să-şi îndeplinească sarcina de a produce putere şi a economisi combustibil. Tractoarele pot lucra în modul manual, PowerShift sau automat. O caracteristică inovativă complet nouă este „Activ Traction“, concepută pentru îmbunătăţirea tracţiunii în câmp prin minimizarea patinării roţilor. Aceasta se realizează prin reducerea automată a vitezei, pentru creşterea aderenţei şi apoi revenirea la viteza dorită. Toate tractoarele Fastrac din seria 8000 sunt preechipate pentru autoghidare, iar faptul că totul este montat pe şasiul cu suspensie permite menţinerea utilajului în poziţia reglată şi ghidarea prin satelit până la viteze de deplasare de 40 km/h, faţă de numai 20 la celelalte tractoare de pe piaţă. Instalaţie hidraulică şi priză de putere Ridicătorul hidraulic categoria III, cu control electronic de forţă şi poziţie şi cuple rapide pe tiranţii laterali, are o capacitate de ridicare de 10.000 kg, în timp ce ridicătorul faţă, opţional în general, dar standard pentru România, poate ridica maximum 3.500 kg. Priza de putere independentă asigură două turaţii: 540 la 1.570 rpm ale motorului şi 1.000 la 1.930 rpm, în timp ce priză faţă asigură 1.000 rpm. Turaţiile reduse ale motorului la care se obţin turaţiile de lucru ale prizei contribuie şi ele la scăderea consumului de combustibil. Pentru oprirea în siguranţă a remorcii, tractorul este prevăzut cu sistem de frânare pneumatic cu dublu circuit. Pe partea din spate se pot monta la nevoie greutăţi de lestare suplimentare sau diferite echipamente, cum ar fi echipamentele de erbicidat, care transformă acest tractor într-o veritabilă maşină autopropulsată pentru stropit. Acces uşor pentru verificările zilnice şi întreţinere Accesul la toate componentele care trebuie verificate, inclusiv la jojele pentru nivelul uleiului din motor, transmisie sau instalaţia hidraulică este foarte uşor. Nu trebuie să te chinuieşti să pătrunzi prin spatele roţilor sau să demontezi roţile pentru a face o verificare. Din acelaşi motiv, toate sunt uşor accesibile, iar toate punctele de verificare a presiunilor sunt grupate pe un panou. Calitatea, pe primul plan Pentru a fi convinşi că fiecare maşină care iese de pe linia de montaj este realizată la cel mai înalt nivel de calitate, pe întregul proces de fabricaţie se fac verificări, iar fiecare motor este supus unui test dinamometric pentru verificarea performanţelor. Transmisia, instalaţia hidraulică şi sistemul de frânare sunt, de asemenea, testate pe fiecare tractor, iar o inspecţie completă şi amănunţită înainte de livrare asigură un control impecabil al calităţii. Vopsirea electroforetică a componentelor-cheie garantează o aderenţă îmbunătăţită a vopselei, ceea ce asigură durabilitate şi protecţie maximă şi o valoare reziduală crescută pentru revânzare după mulţi ani de utilizare. Facebook, test drive şi demonstraţii Pentru a vă convinge singuri că Fastrac este un tractor deosebit, vă invităm să ne vizitaţi la una dintre filialele NHR Agropartners şi pe Internet, la www.nhr.ro sau pe facebook (JCB Agriculture România). Veţi afla detalii şi despre un lung şir de demonstraţii pe care le vom face în întreaga ţară şi despre târgurile la care Fastrac va fi prezent. Veţi constata că într-adevăr Fastrac este un tractor… altfel.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
|