REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Floarea-soarelui - o cultură strategică pentru DuPont Pioneer

15/1/2017

0 Comments

 
Picture
La sfârşitul anului trecut, compania DuPont Pioneer a organizat cea de-a doua întâlnire cu reprezentanţii presei agricole româneşti, pentru a le vorbi despre eforturile financiare şi intelectuale pe care aceasta le depune, în vederea furnizării celor mai potrivite produse, adaptate condiţiilor pedoclimatice specifice fiecărei zone agricole. S-a discutat, cu precădere, despre importanţa culturii de floarea-soarelui în strategia companiei, dar şi despre inaugurarea Centrului tehnologic pentru culturi multiple din Sevilla (Spania), care va permite accelerarea procesului de lansare a noilor produse pe piaţă.
Unul dintre sloganurile companiei americane este „Hibridul potrivit pentru hectarul potrivit“, iar pentru a atinge acest deziderat investiţiile sunt enorme în activitatea de cercetare şi ameliorare, în crearea unei reţele vaste de testare în diferite regiuni ale lumii, precum şi în cea de furnizare de servicii agrotehnice agricultorilor. Doar pe continentul european DuPont Pioneer are peste 100.000 de loturi de testare a creaţiilor sale. Centrul tehnologic multicrop din Sevilla este cea mai recentă investiţie a companiei, în valoare de 10 milioane de dolari, fiind practic, la ora actuală, cel mai performant din lume.  În cadrul întâlnirii, dl Thibaut Chirouzes, director pentru produse oleaginoase DuPont Pioneer Europa, ne-a furnizat mai multe informaţii cu privire la acest pol ştiinţific, inaugurat în luna septembrie 2016, unde în primă fază se va cerceta mai intens floarea-soarelui, urmând apoi şi culturile de porumb şi rapiţă. Înainte însă, acesta ne-a explicat de ce floarea-soarelui rămâne o cultură strategică pentru companie, luând în considerare creşterea cererii de ulei de floarea-soarelui la nivel mondial. „Consider că rolul unei companii este de inova, de a aduce permanent produse pe piaţă şi de a crea parteneriate cu clienţii pe termen lung. Pentru DuPont Pioneer, cultura de floarea-soarelui în Europa este a doua ca importanţă, atât ca volum, cât şi ca venituri. Floarea-soarelui constituie o cultură strategică pentru companie. Avem o poziţie puternică pe piaţa europeană de oleaginoase şi suntem lideri în România. Avem produse în dezvoltare, pentru a veni cu tehnologii valoroase, şi anume hibrizii din gama Pio Protector, toleranţi la erbicide. Suprafeţele cultivate cu floarea-soarelui în Europa sunt în creştere şi vor continua să ocupe o pondere importantă în zona Mării Negre. În România, suprafaţa a rămas constantă, de circa un milion de hectare. Există cerere de ulei de floarea-soarelui, sunt ţări cu condiţii climatice favorabile dezvoltării acestei culturi şi fermierii obţin venituri consistente din valorificare. Sunt pieţe în expansiune privind consumul de ulei de floarea-soarelui, cum ar fi India şi China, dar care nu au crescut suprafeţele cultivate şi astfel este o oportunitate pentru ţările cultivatoare“, a susţinut dl Chirouzes. Despre piaţa de oleaginoase din România a vorbit dl Jean Ionescu, director general pentru operaţiuni comerciale în România şi Republica Moldova. „România reprezintă cea mai importantă piaţă din Uniunea Europeană. La nivel mondial, cei mai importanţi jucători sunt Ucraina şi Rusia. În ţara noastră, suprafaţa anuală cultivată cu plante oleaginoase este de 1,8-1,9 milioane de hectare, din care un milion de hectare îi revin culturii de floarea-soarelui. Piaţa de oleaginoase din România, însemnând producţiile de floarea-soarelui, rapiţă şi soia, o estimăm la 1,5 mld. dolari. Porumbul, chiar dacă ocupă o suprafaţă cu circa 700 mii ha în plus faţă de oleaginoase, nu are o valoare mai mare din cauza faptului că o parte importantă din producţie este folosită pentru consum propriu, în micile gospodării. Pe piaţa din România, poziţia companiei DuPont Pioneer este una de lider, ne apropiem de un milion de hectare cultivate cu seminţe Pioneer şi estimăm că în 2 ani vom reuşi să depăşim această suprafaţă. La ora actuală, cele mai mari investiţii le facem pentru dezvoltarea de  hibrizi, în special pentru oleaginoase. Investiţiile sunt enorme, în special  pentru obţinerea de hibrizi adaptaţi la  zonele cu climat arid şi semiarid. Cele mai bune şi performante rezultate ale programelor de ameliorare la culturile oleaginoase, în special floarea-soarelui, s-au obţinut în zonele cu secetă accentuată, cum sunt România, Bulgaria, Spania, Egipt, Turcia şi sudul Ucrainei. Acesta este motivul pentru care în bazinul Mării Negre suntem  lideri de piaţă“, a susţinut dl Ionescu. Implicarea companiei în domeniul inovaţiei în ce priveşte cultura de floareasoarelui debutează la începutul anilor ’80, când inaugurează prima unitate de cercetare în Argentina. În anul 1987, creează primul hibrid de floarea-soarelui marca Pioneer şi extinde programul de ameliorare şi pe continentul european. Astăzi, Pioneer deţine 13 centre de cercetare pentru floarea-soarelui şi vinde seminţe în America de Nord şi în Europa. Pioneer este singura companie care are programe de ameliorare pentru zonele mediteraneene (Spania şi Turcia), Marea Neagră (România) şi spaţiul continental (Franţa şi Ungaria), acoperind toate mediile posibile europene de cultivare a floriisoarelui. În plus, reţeaua de testare a Pioneer cuprinde o serie de ţări, precum Rusia, Ucraina, Serbia, Italia, Austria şi Bulgaria.

Centrul de inovaţie şi tehnologie multicrop de la Sevilla
Compania se angajează să ofere cele mai moderne şi durabile soluţii de cultivare a florii-soarelui, aşa cum o demonstrează investiţiile realizate la centrul de ultimă generaţie din Sevilla. Această locaţie a fost aleasă datorită faptului că aici este cea mai mai îndelungată fotoperioadă, de 3.000 de ore cu lumină naturală per an, ceea ce permitea realizarea a două cicluri de producţie/an. „Centrul tehnologic de excelenţă de la Sevilla are toate premisele să accelereze dezvoltarea de produse performante. Este cel mai mare centru de cercetare şi ameliorare din lume. Componentele importante pentru a putea aduce produse inovatoare pe piaţă sunt germoplasma valoroasă şi locaţii multe pentru testare. Pioneer deţine aceste componente, dar ceea ce noi credem că ne lipsea era timpul. Pentru a aduce un produs valoros este nevoie de mai multe cicluri de producţie. În emisfera nordică, un an calendaristic înseamnă un ciclu de producţie, iar în cea sudică se pot realiza  maximum două cicluri de producţie/an. În cadrul centrului de la Sevilla se realizează patru cicluri de producţie anual şi astfel putem furniza mai repede pe piaţă produse inovatoare“, a afirmat dl Thibaut Chirouzes, directorul pentru produse oleaginoase. Prin accelerarea procesului de producţie timpul în care Pioneer obţine un hibrid de floarea-soarelui s-a redus de la 8 până la 3 ani. Compania deţine la centrul tehnologic cele mai importante facilităţi de sere din lume, dedicate cercetării culturii de floarea-soarelui. Centrul are laboratoare pentru patologii şi pentru selecţie embrionară, precum şi un program de ameliorare a germoplasmei de floarea-soarelui, având ca obiectiv explorarea şi utilizarea germoplasmei exotice pentru a îmbunătăţi rezistenţa la factorii de stres biotici şi abiotici, dezvoltând o nouă variabilitate utilă productivităţii. Tehnologiile deja operaţionale de la centru includ creşterea accelerată avansată, integrarea accelerată a caracteristicilor şi cercetarea fenotipului pentru lupoaie şi afecţiunile fungice. Centrul tehnologic pentru culturi multiple şi-a extins foarte mult capacitatea de ameliorare moleculară a florii-soarelui utilizând tehnologia de salvare a embrionilor. Prin salvarea embrionului la 10-12 zile după polenizare, obţinerea recoltei în seră şi extensia artificială a perioadei de expunere la lumină, Pioneer poate realiza multiple cicluri de creştere sau de introducere de caractere per an. O parte din obiectivul centrului tehnologic a fost extinderea cercetării fenotipice, pentru a include alte plante parazite importante şi boli ale florii-soarelui, în special lupoaie, Verticillium, rugina şi Phomopsis. Cartografierea accelerată a populaţiei, combinată cu screening-ul bolilor, va permite companiei să dezvolte rapid noile fenotipuri de apărare pentru multe afecţiuni ale florii-soarelui. „Inoculăm artificial patogenii cei mai cunoscuţi ai florii-soarelui pentru a obţine rezistenţă genetică. De exemplu, Verticillium devine o problemă pentru fermieri, chiar şi în Europa, şi trebuie să găsim soluţii. Prin cercetările amelioratorilor din Sevilla încercăm să identificăm caracteristici specifice, native, care să confere rezistenţă plantelor de floareasoarelui la atacul diferiţilor patogeni. Mesajul pe care noi dorim să-l transmitem este că suntem implicaţi în dezvoltarea culturii de floarea-soarelui, iar strategia noastră constă în creşterea productivităţii, introducerea unor caracteristici defensive, de protecţie în hibrizii pe care îi punem pe piaţă şi, nu în ultimul rând, o adaptare a produselor şi serviciilor noastre pentru fiecare regiune în parte“, a susţinul directorul pentru produse oleaginoase DuPont Pioneer Europa. Maria Cîrjă, director Marketing DuPontPioneer România & Republica Moldova, a adăugat că centrul de excelenţă inaugurat la 21 septembrie 2016 la Sevilla, prin capacităţile sale tehnologice avansate, va permite dublarea ratei de câştig genetic şi extinderea liniei caracteristice defensive a Pioneer Protector. „Aceasta combină performanţele productive superioare ale hibrizilor testaţi local cu rezistenţa şi toleranţa genetică la rasele de lupoaie şi la mană, asigurând controlul acestora pe parcursul întregului sezon. Şi în România, pentru cultura de floareasoarelui, compania DuPont Pioneer a introdus pe piaţă două tehnologii - Pioneer Protector Mană şi Pioneer Protector Lupoaie. Această genetică excepţională asigură un nivel de siguranţă atât în cazul infestării cu mană, cât şi în cel al infestarii cu lupoaie, din această categorie făcând parte hibrizii P64LE25, P64LE99, P64LE20, P64LC53 şi P64LC108“, a spus dna Cîrjă. Evenimentul a suscitat interes din partea celor prezenţi, care le-au adresat reprezentanţilor companiei întrebări cu privire la piaţa de oleaginoase din România, oferta companiei de hibrizi Pioneer şi mai ales despre activitatea din centrul de excelenţă din Sevilla.

Ana IONIŢĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE