REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Fructe şi legume autohtone în toate pieţele din România

15/7/2019

0 Comments

 
Picture
Pieţele agroalimentare din România oferă consumatorilor în această perioadă suficiente cantităţi de legume şi fructe de sezon din producţia autohtonă. Consumatorii pot găsi în pieţele agroalimentare, în pieţele de gros sau în spaţiile special amenajate din jurul pieţelor: pepeni verzi şi galbeni proaspăt recoltaţi, piersici, zmeură, mure de cultură, nectarine, caise, precum şi tomate, ardei, vinete, cartofi, varză, conopidă, fasole păstăi, verdeţuri etc.

Pentru a nu se crea confuzii printre consumatori, în vederea identificării producătorilor autohtoni şi a pepenilor româneşti, se aplică măsura etichetării standard, conform Ordinului ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 225/2017. Toate cantităţile de pepeni, comercializate direct de producătorii agricoli autohtoni, au elementele de identificare, eticheta format A4/plastifiată, ce cuprinde informaţii privind: denumirea producătorului, localitatea de origine, data recoltării şi preţul cu amănuntul. Autoritatea Naţională Fitosanitară a prelevat până în prezent 401 probe de tomate autohtone de la producătorii înscrişi în Programul guvernamental de sprijin pentru tomate 2019. Au fost finalizate analizele de laborator pentru 321 de probe, fără a se înregistra depăşiri ale reziduurilor de pesticide peste limita maximă admisă. Totodată, în cadrul Programului Naţional de Monitorizare a reziduurilor de pesticide din legume, fructe şi cereale, Autoritatea Naţională Fitosanitară prelevează în permanenţă probe, în vederea depistării depăşirilor de reziduuri de pesticide.

Rezultatele analizelor de laborator confirmă faptul că legumele şi fructele din producţia autohtonă întrunesc standardele de calitate şi nu prezintă risc pentru consumatori. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Direcţiile pentru Agricultură Judeţene verifică permanent toate pieţele agroalimentare din Bucureşti şi din toate celelalte municipii din ţară, punând accent pe indicarea corectă a localităţii de producţie şi a datei recoltării pentru toate produsele autohtone, precum şi a ţării de origine pentru produsele provenite din import. În pieţele agroalimentare din Municipiul Bucureşti sunt prezenţi zilnic, în medie, peste 200 de producători beneficiari ai Programului de sprijin pentru tomate cultivate în sere şi solarii, cu o producţie cantitativă şi calitativă ce asigură necesarul de consum intern de tomate de calitate.

Principalele obiective de control ale inspectorilor MADR vizează:

  • Asigurarea unui spaţiu distinct şi semnalizat vizibil de minim 40% din numărul total de tarabe din piaţă pentru producătorii agricoli autohtoni, persoane fizice, în special, sau producători agricoli organizaţi conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2008.
  • Depistarea şi sancţionarea fenomenului de substituire a legumelor şi fructelor autohtone cu cele provenite din import sau comerţ intracomunitar;
  • Etichetarea corectă a produselor, legume şi fructe, expuse la comercializare prin indicarea locului de producţie, a denumirii cultivatorului, a datei recoltării şi a preţului, pentru a se distinge producţia autohtonă de cea provenită din import sau spaţiul intracomunitar;
  • Trasabilitatea loturilor de legume şi fructe provenite din import sau comerţ intracomunitar prin indicarea corectă pe documentele însoţitoare (facturi fiscale) a ţării de origine, documente ce sunt emise de depozitari către comercianţii de legume şi fructe cu amănuntul.

Până la începutul lunii iulie, în Municipiul Bucureşti şi în toate judeţele din ţară, acţiunile MADR şi ale Direcţiilor Agricole Judeţene au vizat verificarea tuturor pieţelor agroalimentare, iar după caz, reverificarea unor pieţe, precum şi a majorităţii depozitelor angro de legume şi fructe.

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin reprezentanţii săi, colaborează în permanenţă cu administraţiile pieţelor agroalimentare, astfel încât producătorii agricoli autohtoni să-şi comercializeze producţia în cele mai bune condiţii, iar consumatorii să beneficieze de produse proaspete şi de calitate.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.








    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright © 2019 AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.

Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE