REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Grupul Same Deutz Fahr: «Înapoi în viitor»

16/3/2016

1 Comment

 
Picture
Când eram copil acesta era titlul unui film SF. Astăzi este un concept de comunicare pe care multe companii cu renume îl folosesc. Este şi cazul grupul Same Deutz Fahr, care la sfârşitul anului 2015 a tras linie şi a constatat că este un concurent important alături de marile branduri ale lumii. Diferenţa este ca grupul SDF a câştigat financiar, pe când ceilalţi competitori au pierdut încasări de până la 20%.


Evenimentul la care am participat a avut loc la fabrica din Treviglio, acolo unde se produc în acest moment majoritatea tractoarelor grupului. În cursul acestui an, grupul SDF a anunţat deschiderea unei fabrici moderne, noi, în Germania, la Lauingen, unde va produce tractoare de peste 400 de cai-putere şi combinele cele mai mari. Cu ocazia acestui eveniment am realizat două interviuri: unul cu Lodovico Bussolati - CEO al grupului SDF, şi Emil Milivojevic - director de vânzări pentru zona Europei de Sud-Est.

Acest eveniment a avut un titlu sugestiv: „Înapoi în viitor“. La ce v-aţi gândit când aţi ales numele acesta, mai ales că acum aţi anunţat şi schimbarea logoului grupului?

Lodovico Bussolati: Întoarcerea la viitor se referă la faptul că istoria companiei noastre, care a început în 1927, a fost caracterizată de munca unui geniu precum domnul Cassani, care a fost capabil să aducă cele mai inovative idei pentru a face munca fermierilor mai uşoară şi mai eficientă: primul tractor cu motor Diesel şi apoi primul tractor cu tracţiune integrală. Şi de aici am trecut printr-un şir de inovaţii, şi aceasta este istoria noastră, trecutul nostru. Dar, în egală măsură, este fundamentul viitorului şi dezvoltarea acestuia. Cu alte cuvinte „Back to the future“ se referă la creşterea prin inovaţii. De altfel, inovaţia este cea care ne caracterizează creşterea din ultimul an, investiţiile pe care le fructificăm şi pe care le implementăm în ultimii cinci ani. Am investit deja peste 400 de milioane de euro pentru a adapta produsele noastre la nevoile fermierilor şi mai ales la fermierii profesionişti, pentru a aduce produse mai adaptate pieţei şi pentru a avea o fabrică nouă, modernă care să producă tractoare şi combine, dar şi pentru a fi prezenţi în zone importante pentru sectorul nostru, precum China şi Turcia. Acest plan strategic va continua şi în următorii cinci ani, este un plan extraordinar şi suntem mândri să anunţăm că am obţinut primele beneficii ale acestuia în 2015.

În acest caz următoarea întrebare vine natural: dacă ne uităm la cifrele pentru 2015, în comparaţie cu trecutul, cum a fost anul pentru grupul SDF?

Lodovico Bussolati: Anul 2015 este pentru SDF un an important atunci când ne referim la cifre, pentru că pe o piaţă generală cu un trend general negativ, în care piaţa a scăzut în Europa cu 10-12 procente, iar alte pieţe importante din afara Europei au scăzut chiar cu 25-30 de procente, dacă ne uităm la rezultatele generale ale importanţilor noştri competitori, precum John Deere, CNH şi AGCO, ale căror rezultate le cunoaştem la fiecare trimestru, cu toţii vedem că aceştia suferă în trendul pieţei, pierzând facturi şi bani de până la 25 la sută. Grupul nostru a crescut anul acesta şi ne-am mişcat în sensul opus al pieţei generale. Vă spuneam că anul 2015 este anul important pentru că de-abia acum am început să simţim roadele investiţiilor mari pe care le-am făcut: noi regiuni şi produse noi. Aceasta înseamnă că direcţia pe care mergem şi managementul prin care punem în aplicare strategia sunt bune, corecte şi în concordanţă cu previziunile făcute. Este important nu numai din punctul de vedere al cifrelor, dar mai ales al clienţilor care sunt satisfăcuţi de produsele noastre şi mai ales de performanţa şi fiabilitatea acestora.

Aveţi intenţia să aduceţi pe piaţă un tractor de putere mare. Ce puteţi să îmi spuneţi?

Lodovico Bussolati: Da. Acest plan face parte din strategia despre care vorbeam la capitolul dezvoltarea de produse noi. Seria 7 a deschis acest trend şi a fost startul important pentru noi cu care am câştigat premiul „Tractorul anului“ şi a fost pentru noi un semn bun, după o perioadă dificilă din trecut. Am intrat în gama tractoarelor de peste 150 de cai-putere, care este gama profesioniştilor din agricultură şi a contractorilor. Seria 7 nu a fost suficientă pentru a participa la această competiţie. Astfel, în decembrie 2015 am livrat pieţei noua Serie 9. Seria 9 este cu adevărat un pas uriaş înainte, pentru că a fost cel mai mare proiect pe care l-a pus în aplicare compania şi ne-au trebuit 5 ani de teste şi dezvoltări. Acum 2 ani am produs primul model de la care am adunat o sumă uriaşă de date ale orelor de lucru în câmp, iar acum suntem capabili să-l producem pe liniile noastre. Acesta intră în categoria celor de 340 de cai-putere şi este destinat unui consumator profesionist. Anul acesta vom aduce pe piaţă Seria 11, care va completa oferta de produse, şi vom deveni una dintre companiile care poate oferi o gamă şi mai largă de produse, pornind de la 15 cai-putere.

Haideţi să revenim puţin la piaţa din România. De curând aţi ales un dealer foarte important şi serios. Care au fost motivele care au dus la această alegere?

Lodovico Bussolati: Pentru noi România este o piaţă importantă şi strategică şi ţintim să fim în România la fel de puternici cum suntem în alte ţări europene. Pentru a face aceasta aveam nevoie de un dealer bun şi cred că VAIT, prin NHR Agropartners, este unul care să împlinească acest ţel. Este capabil să ofere clienţilor, care sunt cea mai importantă valoare în companie, cel mai corect service şi cea mai corectă formă de informare despre brand, oferind consumatorului român şansa să beneficieze de tehnologia pe care o producem. Suntem foarte satisfăcuţi de acest pas important. Nu eram mulţumiţi de felul în care eram prezenţi în trecut pe piaţa românească, pentru că 6-7 procente din cota de piaţă nu este deloc suficient şi nici pe departe în concordanţă cu paşii tehnologici, reputaţia, fiabilitatea ofertei de produse pe care o avem, nu este în concordanţă cu ceea ce facem în cele mai dezvoltate zone cu agricultură profesionistă, precum în Franţa sau Germania. Avem ambiţii mari pentru această piaţă şi credem că se pot realiza.

Care este ţinta la care vreţi să ajungeţi în Romania şi în cât timp?

Lodovico Bussolati: Vrem să aducem România la nivelul de standard cu care suntem obişnuiţi şi cred ca o valoare corectă este între 15 şi 20 la sută. Nu cred ca avem nevoie de atât de mult timp pentru această performanţă. Cred că în 2-3 ani vom ajunge aici, pentru că avem produsele potrivite, organizarea adecvată şi cel mai corect importator.

În completarea interviului anterior, am continuat idea cu dl. Emil Milivojevic, director de vânzări responsabil de regiunea în care se află şi România.

Care sunt lucrurile pe care încercaţi să le schimbaţi prin alegerea noului dealer în piaţa din România?

Emil Milivojevic: Sunt două puncte importante. Primul este reprezentat de acoperirea teritorială, capitol la care nu am avut cea mai bună performanţă în trecut, dar acum cu noul partener NHR Agropartners am obţinut practic cea mai bună acoperire geografică a României. Al doilea punct important, dar la acelaşi nivel ca relevanţă cu primul, prin NHR am obţinut cel mai bun service pentru clienţii actuali şi pentru cei viitori. Aceştia sunt principalii stâlpi care au contat. Cea mai mare problemă a noastră în România era că nu aveam o stabilitate. Am trecut prin rezultate foarte diferite de la un an la altul, în sensul că într-un an aveam un succes consistent, iar anul următor am trecut printr-o cădere fantastică fără nici un motiv serios. Acest lucru a fost o problema majoră, pentru că orice companie are nevoie de nişte cifre pentru a dezvolta o strategie. Producem bunuri pentru agricultură, ceea ce este o activitate sezonieră, astfel că planificarea corectă este extrem de importantă, astfel încât fermierii să aibă la timp utilajele de care au nevoie. Acesta este şi motivul încrederii noastre în viitor, pentru că în primele două luni de cooperare cu NHR am simţit deja diferenţele în crearea unei strategii pentru piaţa românească şi deci acum suntem la nivelul corect.

Valentin BLĂNARU
1 Comment
Florin Neacsu
2/4/2016 21:41:46

Cred ca declaratiile celor doi directori SDF sunt clare, insa as adauga ca vorbim de tractoare de o calitate deosebita, pentru ca daca nu ar fi asa, firma nu si-ar permite sa dea garantie 3 ani la seriile 7si 9 de la 200 de CP in sus.

Reply

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE