REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Importanţa optimizării tractoarelor

15/7/2019

0 Comments

 
Picture
IPSO Agricultură continuă şi în acest an Programul de Garantare a Consumului de Carburant pentru tractoarele John Deere din seriile 6R (6 cilindri), 7R şi 8R, iar noutatea constă în faptul că valabilitatea lui a fost extinsă şi la aplicaţiile în câmp, nu doar la cele de transport. Pentru a obţine mai multe informaţii despre program şi scopul acestuia am stat de vorbă cu Paul Popescu, specialist tractoare în cadrul firmei IPSO Agricultură.

„Monitorizăm tractoarele prin sistemul JDLink timp de un an şi vedem câte ore au funcţionat în modul de transport, adică atunci când s-au deplasat cu viteze de peste 20 km/oră, şi câte ore au funcţionat pentru efectuarea lucrărilor în câmp, luând în calcul gradul de încărcare al motorului. Pentru fiecare model în parte există un consum-ţintă stabilit de către John Deere, iar dacă fermierii folosesc mai mult carburant decât consumul-ţintă stabilit, plătim diferenţa, iar dacă merg mai eficient şi folosesc mai puţin carburant decât consumul stabilit, plătim de două ori diferenţa“, a afirmat Popescu. În cadrul târgului AgriplantaRomAgroTec, ni s-a oferit informaţia că pentru tractorul JD 8400R producătorul american garantează un consum începând de la 18 litri pentru lucrările uşoare şi de până la 45 de litri pentru cele grele. Pentru o lucrare medie, consumul garantat este de 35 de litri, în funcţie de tracţiunea motorului. „Printre avantajele Programului de Garantare a Consumului de Carburant este faptul că se oferă un pachet de optimizare a tractoarelor“, a afirmat managerul de produs. Întrebat cât de dificilă este menţinerea performanţelor tractoarelor, specialistul a afirmat că sunt câteva aspecte foarte importante cărora fermierii trebuie să le acorde atenţie şi că nu necesită mult timp din partea acestora pentru a le realiza. Gestionarea presiunii optime din anvelope, testarea tractorului, alegerea modului de funcţionare a transmisiei, în funcţie de lucrările efectuate etc. sunt aspecte care contribuie la reducerea consumului de carburant şi la creşterea eficienţei activităţilor agricole şi de transport desfăşurate. „Specialiştii noştri de service discută cu beneficiarii şi fac diverse recomandări astfel încât aceştia să lucreze cât mai eficient“, a afirmat managerul de produs. Cât de mult putem reduce costurile cu carburanţii dacă optimizăm tractorul? „Le putem reduce chiar şi cu 10%“, susţine reprezentanul companiei.

Aspecte de luat în considerare

Pentru început, Paul Popescu s-a referit la gestionarea presiunii din anvelope în raport cu lucrările efectuate astfel încât să se asigure o bună funcţionare a tractorului. „O presiune scăzută în câmp înseamnă că poţi să ai o amprentă la sol mai mare şi astfel ai posibilitatea de a transmite cât mai multă putere la sol. Pentru aplicaţiile de transport, când eşti în afara câmpului, nu trebuie să ai o suprafaţă mare de contact şi, de aceea, presiunea trebuie să crească, la 1,4-1,6 bari. Pentru aplicaţii în câmp presiunea din anvelopele noastre poate să fie cuprinsă între 0,9 şi 1,1 bari. Dacă tractoarele sunt echipate cu anvelope speciale, de tipul IF, care permit presiuni foarte scăzute, atunci presiunea poate să ajungă chiar şi până la 0,6 bari.“ Dacă presiunea este optimizată în funcţie de operaţiile realizate, sunt evitate uzura, patinajul utilajului, precum şi consumul ridicat de combustibil. Balansarea optimă a tractorului este un alt aspect asupra căruia agricultorii trebuie să-i acorde importanţă. „În mod normal, la aplicaţiile în câmp puntea spate trebuie să preia între 55 şi 60% din masa contragreutăţilor, iar la cea din faţă 40-45%, deoarece un procent mai mare de putere se transmite către roţile din spate. Desigur, la transport contragreutăţile trebuie să fie date jos pentru ca acesta să fie cât mai uşor şi mai eficient.“ Un alt avantaj al tractoarelor John Deere este gama largă de opţiuni de transmisii pe care o propune agricultorilor. „Specialiştii noştri le pot explica fermierilor cum să aleagă transmisiile, în funcţie de lucrările pe care le fac, deoarece acestea pot funcţiona în modul manual, automat şi semiautomat“, a mai adăugat Paul Popescu, manager de produs în cadrul IPSO Agricultură. Tractoarele mari din Seria 6R sunt acţionate de motorul de 6,8 l PowerTech PVS sau de motorul îmbunătăţit PowerTech PSS cu turbosuflante în serie, revizuite pentru o putere şi mai mare, dar cu un consum mai mic de combustibil şi care respectă standardele de emisii ale exigentei Etape IV, pentru care inginerii John Deere au dezvoltat un nou sistem SCR. Motorul îmbunătăţit PowerTech PSS de 6,8 l oferă componente noi şi avansate, inclusiv chiulasa răcită, care asigură un management superior al căldurii şi pistoane din oţel ranforsat, care oferă o densitate excepţională a puterii menţinând în acelaşi timp durata mare de viaţă a motorului. Performanţa îmbunătăţită şi capabilităţile impresionante ale Seriei 6R beneficiază de avantajele transmisiilor îmbunătăţite vârf de gamă, AutoPowr şi DirectDrive. Motoarele John Deere 7R de 6.8 l şi 9.0 l au fost proiectate şi dezvoltate pentru a asigura un cuplu mai mare şi o agilitate mai bună prin tehnologia cu două turbo, legate în serie, îndeplinind în acelaşi timp standardele Etapei IV. Tractoarele din Seria 7R oferă o gamă largă de opţiuni de transmisii pentru ca fermierii să facă faţă provocărilor din activitatea pe care o desfăşoară: transmisia infinit variabilă AutoPowr, transmisia e23 PowerShift şi CommandQuad cu Efficiency Manager. Tractoarele din Seria 8R/8RT sunt echipate cu motoare John Deere PowerTech PSS de 9.0 l cu turbocompresor şi îndeplinesc ultimele reglementări privind emisiile Etapei IV, având integrat un sistem de control al emisiilor şi reducând costurile de funcţionare şi crescând în acelaşi timp performanţa. Noul concept de design care stă la baza motoarelor John Deere 8R de 9.0 l oferă un cuplu mai mare, o agilitate mai bună datorită tehnologiei turbo în serie, îndeplinind în acelaşi timp standardele de emisii ale Etapei IV. Pneurile de 2,15 m asigură o tracţiune excelentă şi un transfer mai bun de putere cu o distribuţie perfectă a greutăţii de 55:45. De asemenea, la cerere, sunt disponibile numeroase opţiuni de balastare. Direcţia automată AutoTrac, disponibilă cu un nivel de acurateţe de ±2,5 cm pe toate modelele, reduce stresul operatorului şi consumul de combustibil pentru niveluri mai mari de productivitate. La această serie se oferă posibilitatea de alegere a transmisiei potrivite, în funcţie de nevoi. Transmisia e23 este proiectată pentru a oferi un maxim de eficienţă pentru a lucra terenurile agricole. Se poate alege între cutia de viteze Full PowerShift (16/5) sau funcţionalitatea intuitivă a transmisiei infinit variabile AutoPowr. În toată această ecuaţie, de optimizare a tractorului, rolul operatorului este unul foarte important. O bună instruire a acestuia conduce la avantaje multiple, cum ar fi scăderea consumului de combustibil, creşterea eficienţei, evitarea uzurii şi longevitatea maşinii agricole. Programul de garantare a consumului de carburant este valabil şi oferit exclusiv de IPSO Agricultură în perioada 1 noiembrie 2018-31 octombrie 2019 pentru tractoarele din seriile 6R (6 cilindri), 7R şi 8R noi, care nu au fost vândute niciodată en-detail şi care au fost achiziţionate sau luate în leasing între aceste date. Pentru participare este necesară înscrierea explicită la distribuitorul IPSO Agricultură. Programul de garantare este valabil pentru aplicaţiile în câmp şi de transport (peste 20 km/h) în concordanţă cu datele furnizate de JDLink. JDLink este un sistem telematic John Deere proiectat să ducă la nivelul următor operaţiunile de productivitate şi eficienţă. Este folosit pentru a localiza flota, a vizualiza informaţii despre maşină şi codurile de diagnoză (DTC) sau pentru a obţine indicaţii de deplasare la o maşină atunci când este necesar. Folosind sistemul JDLink, deciziile pot fi luate în funcţie de datele de optimizare a productivităţii, de creşterea duratei de funcţionare şi de creşterea profitabilităţii.

Ana IONIŢĂ


0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE