REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

INTERLACTA 2010 - «Ce culoare are sanatatea?»

15/6/2010

0 Comments

 
Picture
În Brașov, inima țării, a avut loc în perioada 3-5 iunie cel mai important eveniment pentru industria procesatoare de lapte din România. Vizitatorii au fost și ei pe măsură. Peste 2.000 de persoane au trecut încă din prima zi pragurile standurilor din Piața Sfatului pentru a degusta produse de înaltă calitate, dar și pentru a se relaxa alături de copii.


Cum nu se putea organiza acest eveniment decât de oamenii direct implicați, Corina Mareș, director general MC Marketing, împreună cu întreg colectivul APRIL - Valentin Blănaru, director general, Ioan Dîrzu, președinte, au continuat evenimentele lansate cu succes încă din anul 2008 și, în plus, au promovat un concept nou dedicat consumatorilor de lapte și produse lactate, având ca motto „Ce culoare are sănătatea?”.

„Brașov, iunie 2010, oraș cu străduțeliniștite, clădiri pline de istorie și cultură europeană. Piața Sfatului: un loc plin de istorie și spirit românesc… aici am decis să sărbătorim împreună!”

Membrii Asociației Patronale Române din Industria Laptelui, împreună cu MC Marketing, au dorit ca la această ediție să coboare în stradă, să dăruiască oamenilor într-un mod foarte transparent o sărbătoare a laptelui: Conferința Internațională a Procesatorilor din Industria Lactatelor „INTERLACTA 2010”. Lansat în 2008, acest eveniment și-a urmat cursul firesc și în acest an. Putem spune ca a fost o editie Specială - 10 ani de la înființarea APRIL și 5 iunie – Ziua Mondială a Laptelui.

În cadrul Expoconferinței INTERLACTA 2010, participanții au fost invitați să ia parte la discuții pe teme de interes pentru sectorul laptelui, cum ar fi: creșterea calității laptelui materie primă și a produselor lactate, ambalajele - inovații și tehnologii pentru creșterea calității, politici și programe naționale de dezvoltare a sectorului laptelui, propunere legislativă de reducere a TVA la alimente, politici de sprijin și surse de finanțare în 2010-2011 pentru sectorul laptelui. Pe parcursul evenimentului, a fost organizat un concurs de degustare, pentru desemnarea celor mai bune produse lactate fabricate în România. Câștigătorii, premiați și de revista Agrimedia, împreună cu emisiunea tv Euroferma, cu spații publicitare, au fost anuntați în cadrul Galei Premiilor INTERLACTA, când a avut loc decernarea premiilor de excelență. Pentru prima oară, INTERLACTA 2010 a fost dedicată în mod special copiilor, care au avut un spațiu special amenajat, unde li s-a prezentat „Povestea laptelui”.

Dorin Cojocaru, reprezentant TRD - Tnuva Romania Dairies SRL
„Pe fondul unei situații politico-economicosociale critice, organizatorii au dedicat acest eveniment zilei de 1 Iunie, Ziua internațională a copilului. Motivul: nu poti separa cele două lucruri «Copil - Lapte» și să nu uităm că laptele este prima și cea mai importantă sursa de hrană a copiilor noștri, iar copiii sunt pepiniera fiecărei societăți. Am vrut să transmitem mesajul că suntem responsabili de sănătatea generațiilor viitoare de români. Suntem de acord că este criză economico-socială, sunt condiții foarte dificile de a face față competiției din CE, dar această situație nu ne îndreptățește să scădem calitatea produselor noastre. Am început cu evenimentele din Piața Sfatului, pentru a transmite un mesaj organelor abilitate și factorilor politici, că noi, APRIL, am înțeles că avem datoria de a monitoriza piața și industria lactatelor din România. Am făcut un apel către toti cei implicați să nu transforme situația critică în care ne aflăm într-o scuză de a face rabat de la calitate și siguranța alimentului. Trebuie să fim cu toții conștienți de responsabilitatea pe care o avem față de generațiile următoare de români sănătoși. Cei care au vizitat «Cortul Procesatorilor» din Piața Sfatului au putut observa dăruirea acestor oameni și implicarea lor în a oferi tot ce este mai bun. Oamenii intrau triști, împovărați de problemele cotidiene și ieșeau peste câteva minute zâmbitori, acompaniați de veselia copiilor participanți la diversele activități inițiate de organizatori. A doua locație a evenimentului a fost cea de la Hotelul ARO Palace, unde atmosfera a fost foarte tehnică și sobră. Problemele cele mai dezbătute au fost în mare aceleași care sunt transmise lună de lună către instituțiile guvernamentale. Cel mai des expuse au fost, desigur, subvenționarea fermierilor, necesitatea îmbunătățirii relațiilor cu hipermarketurile, apariția Ghidului de produse lactate ș.a. Dar nu pot să nu remarc slaba reprezentare a MADR și prestația submediocră a instituțiilor din subordinea MADR (APIA și Departamentul de Politici Agricole Comunitare), reprezentați la nivel de „consilierul consilierei X și Y”, nepregătiți să transmită o idee sau un proiect pentru a veni în sprijinul acestei ramuri pe care superiorii lor o guvernează. În concluzie, nu am fost surprinși, deoarece atitudinea sfidătoare și de neimplicare a politicului în viața grea a procesatorilor nu este o noutate. Imaginea statului «implicat» în problemele economice a mai fost spălată de reprezentanții ANSVSA și DSV locală, care au avut un discurs coerent și au putut să răspundă câtorva interpelări din partea procesatorilor. Au fost câteva zile de sărbatoare și bună dispoziție, de întâlniri și reactualizări ale problemelor din ramura industriei lactatelor și, să nu uitam, că este pentru prima oară când transmitem direct mesajul nostru către consumatori: «APRIL garantează calitatea!». Multumesc tuturor participanților pentru efortul depus de a fi prezenți la cel mai important eveniment organizat de APRIL.”

Concurs de degustare a produselor lactate la INTERLACTA 2010
APRIL și MC Marketing au păstrat tradițiile începute încă din 2008 și au organizat și anul acesta un concurs de degustare a produselor lactate fabricate în România, pe baza rezultatelor acestuia decernânduse premiile de excelență ale industriei lactatelor. Concurenții de anul acesta au fost companiile Albalact, Danone, Dorna Lactate, Five Continents, Hochland, Prodlacta, Tnuva, Unilact, care s-au întrecut pentru supremația a 17 categorii de produse: lapte UHT grăsime 1-2%, lapte UHT grăsime 2- 4%, lapte pasteurizat grăsime 3-4%, lapte pasteurizat grăsime 1-2%, iaurt din lapte de vacă grăsime 2-4%, iaurt de băut din lapte de vacă, sana, brânză burduf, cașcaval cu pastă opărită, cascaval cu pastă opărită afumat, smântână cu grăsime 0,1-12%, smântână cu grăsime peste 12%, telemea din lapte pasteurizat de vacă, telemea din lapte pasteurizat de oaie, brânză topită, mozzarella, unt.

În prima zi a concursului, a avut loc desemnarea juriului concursului de degustare de produse lactate, care a fost compus din reprezentanțul unui institut de cercetare alimentară - dl Alexandru Cîrîc, al unui laborator de verificare a calității laptelui materie primă - dl Arghir Ilea, a doi procesatori neimplicați cu produse în concursul de degustare - dl George Grecu și dl Cristi Butnariu și a doi parteneri ai expoconferinței INTERLACTA 2010, care să reprezinte consumatorii, respectiv dna Carmen Iacob - compania Foss și dna Daniela Paraschiv - compania Ch. Hansen. Președintele juriului a fost dl George Grecu, director de calitate al societății la care lucrează. Printre condițiile esențiale pentru a putea participa la acest concurs s-au numerat: produsele concurente să existe pe piața românească, să fie produse și comercializate în România, să fie în termen de valabilitate la momentul desfășurarii concursului și să fie un produs de serie. Comisia de organizare a concursului de degustare a pregătit mostrele în așa fel încât nici un membru al juriului să nu cunoască în momentul degustării ce marcă este testată. Juriul a notat cu un punctaj de la 1 la 10 fiecare mostră, desemnânduse câștigator al unei categorii de produse concurentul cu cel mai mare punctaj, având ca sistem de referințe condițiile organoleptice ale produselor: miros, culoare, gust, aciditate și savoare. Ca urmare a notării fiecărei mostre, s-a întocmit un punctaj, iar la sfârșitul concursului membrii juriului și toti paticipanții au aflat cine este procesatorul din spatele cifrei de concurs desemnată de comisia de organizare. Concursul s-a desfășurat în două etape, în prima zi, 3 iunie, degustându-se produsele lichide, precum lapte, iaurt și smântană, iar în a doua zi, 4 iunie, degustându-se brânzeturile și untul.

Premiile au fost adjudecate de:

1. ALBALACT, pentru categoriile: Lapte UHT cu grăsime 1-2%, Lapte UHT cu grăsime 2-4%, Lapte pasteurizat cu grăsime 3-4%, Smântână cu grăsime între 0,1 și 12%, Unt.

2. Dorna Lactate, pentru categoriile: Telemea din lapte pasteurizat de oaie, Branză topită.

3. Five Continents, pentru categoriile: Iaurt din lapte de vacă cu grăsime 2-4%, Sana, Brânză burduf, Cașcaval cu pastă opărită, Smântână peste 12%.

4. Hochland, pentru categoria: Cașcaval cu pastă oparită afumat.

5. Prodlacta, pentru categoria: Iaurt din lapte de vacă de băut.

6. Tnuva, pentru categoria: Lapte pasteurizat cu grăsime 1-2%.

7. Unilact, pentru categoriile: Telemea din lapte pasteurizat de vacă, Mozzarella.

Simona Munteanu

revista, agricultura, evenimente, interlacta 2010, lapte, vaca
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE