REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Limagrain - genetică superioară şi expertiză agricolă pentru creşterea performanţei

15/11/2017

0 Comments

 
Picture
Limagrain a fost înfiinţată în urmă cu mai bine de 50 de ani şi este un exemplu de organizare de succes pentru că este condusă de fermieri, are un grad ridicat de internaţionalizare, fiind prezentă în 55 de ţări, iar vânzările totale înregistrate la nivelul grupului se ridică la 2,5 miliarde euro, ceea ce o plasează pe locul 4 în topul companiilor producătoare de seminţe din lume.

Cunoscând îndeaproape nevoile agricultorilor, compania franceză investeşte circa 15% din totalul vânzărilor în activitatea de cercetare pentru a veni în permanenţă cu soluţii la problemele cu care aceştia se confruntă. Cea mai recentă soluţie pe care Limagrain o propune agricultorilor este programul Hydraneo, iar lansarea sa pe piaţa din România a avut loc pe 2 octombrie a.c., la Bucureşti, în prezenţa partenerilor săi, fermieri şi distribuitori. Înainte de divulgarea informaţiilor privitoare la programul Hydraneo, reprezentaţii companiei au dorit să facă cunoscute performanţele firmei franceze, precum şi ambiţiile sale pentru următorii ani. Frederic Arbocalot, deputy CEO Limagrain Europe, a subliniat caracterul unic pe care compania îl are pe piaţa de profil: „Poziţia companiei Limagrain în industria agricolă este unică. În acest domeniu asistăm la multe schimbări, la diferite fuziuni în urma cărora producerea de seminţe se combină cu cea de produse de protecţia plantelor. Ştim de fuziunea dintre Dow şi DuPont, de procesul în derulare privind achiziţia Monsanto de către Bayer, de achiziţia companiei Syngenta de către ChemChina şi de posibila achiziţie a departamentului de seminţe al Bayer de către BASF. Noi ne axăm pe ceea ce ştim mai bine, şi anume să producem seminţe. Compania nu este listată la bursa, aşadar suntem complet independenţi de orice evoluţie a preţurilor. În plus, suntem o companie care aparţine fermierilor şi avem un nivel înalt de independenţă financiară. Suntem aici pentru că avem o strategie pe termen lung, iar mesajul nostru este acela că avem o viziune pe o perioadă lungă de timp şi suntem dedicaţi în a inova astfel încât să răspundem provocărilor cu care se confruntă fermierii.“ Limagrain are 2.000 de membri-fermieri şi 10.000 de angajaţi. Potrivit directorului pe Europa, ambiţiile companiei se referă la consolidarea poziţiei la nivel global şi recunoaşterea mărcii LG pe toate continentele lumii ca reper al calităţii genetice superioare. La nivel mondial, aceasta se va concentra, cu precădere, pe două culturi strategice, respectiv porumb şi grâu. În Europa, LG ocupă locul 3 după suprafaţa cultivată cu varietăţile sale. La porumbul pentru siloz are o pondere de 17%, la floarea-soarelui de 14%, iar la grâu de 12%. La rapiţa de toamnă, compania franceză şi-a consolidat poziţia în fiecare an deoarece a lansat noi varietăţi genetice, cu caracteristici îmbunătăţite care au permis creşterea vânzărilor. „Vrem să devenim numărul 1 în Europa la culturi de câmp şi putem face acest lucru deoarece investim în cercetare. Suntem o companie producătoare de multiculturi şi putem oferi fermierilor un portofoliu larg de unde pot să-şi aleagă varietăţile preferate. Lucrăm foarte mult pe calitatea seminţelor noastre. Europa Centrală şi de Est este o zonă importantă pentru noi, iar România este una dintre ţările-cheie unde am decis să investim şi să creştem şi considerăm că avem instrumentele potrivite pentru a ne realiza planurile.“

Ambiţii locale

Despre prezenţa Limagrain pe piaţa locală a vorbit Emmanuel Berthe, head of South East Europe Business Area. Limagrain deţine o genetică performantă, adaptată la condiţiile specifice ţării noastre. În acest an, Limagrain România a crescut cu aproape 9%, iar ambiţiile sale nu se opresc aici. „Până în 2020 dorim să creştem cu 47% şi credem ca este pe deplin fezabil să avem o creştere a afacerilor de 14% pe an. La porumb vrem să ne dublăm activitatea şi cota de piaţă, iar la floarea-soarelui suntem al treilea jucător din piaţă şi dorim să ne consolidăm poziţia. La rapiţă, anul acesta am avut o activitate remarcabilă, am crescut cu peste 5% şi vrem să ajungem pe locul 3 până în 2020. La cultura de grâu ocupăm o poziţie de lider dacă ne referim la genetica străină în structura soiurilor de grâu cultivate în România.“ LG are la cultura de floarea-soarelui o genetică performantă pentru orice tip de tehnologie, fie că ne referim la Clearfield, Clearfield Plus, la cea convenţională sau la sulfoniluree. La porumb, Limagrain vine în sprijinul fermierilor cu hibrizi care acoperă toate grupele de maturitate care se cultivă în România. Marcel Sirghiac, director de vânzări Limagrain România, a vorbit despre valorile care stau la baza funcţionării companiei, şi anume: cooperare, perseverenţă şi progres. Pe piaţa internă, LG este prezentă de peste 25 de ani. Fiind o companie deţinută de fermieri, filiala din România are o strânsă legătură cu agricultorii români şi a dezvoltat parteneriate strategice pe termen lung cu distribuitorii. În cadrul evenimentului, directorul de vânzări împreună cu dl Adelin Damian, product manager LG România, au vorbit despre performanţele hibrizilor de floarea-soarelui şi porumb şi au prezentat producţiile pe care aceştia le-au realizat în diferite locaţii din ţară, în condiţiile climatice de anul trecut. La floarea-soarelui, LG deţine un portofoliu complet, acoperind toate segmentele de piaţă existente. Anul trecut au lansat pe piaţă şi hibrizi rezistenţi la sulfoniluree. Adaptaţi tehnologiei Clearfield Plus, LG deţine câţiva hibrizi performanţi, precum LG 50.635 CLP, LG 54.61 CLP, LG 55.55 CLP, LG 56.71 CLP. Reprezentanţii companiei au susţinut că LG 50.635 CLP este, probabil, cel mai productiv hibrid timpuriu din piaţă. La cultura de porumb hibrizii LG se adresează tuturor categoriilor de consumatori, fie că practică o tehnologie accesibilă, fie una de top, performantă. Fragmentarea celor 2,5 milioane de hectare cultivate cu porumb la nivelul ţării necesită abordări comerciale diferite. În portofoliul companiei se regăsesc hibrizi de porumb, începând din grupe de la 200 până la 500 FA0. Compania a lansat şi conceptul de Nutriţie Animală, referitor la calitatea nutritivă a hibrizilor de porumb siloz pe care îi are în paleta de produse. Începând cu acest an, câţiva hibrizi de porumb LG din portofoliu vor fi grupaţi sub umbrela Hydraneo, pentru că au dat dovadă de performanţe ridicate în condiţii de stres hidric şi nu numai. În cadrul conferinţei s-au acordat premii de excelenţă pentru doi fermieri care au obţinut rezultate bune folosind genetica LG. Agricultorii premiaţi au fost dnii Ionel Minoiu, administrator al SC Lazăr Producţie din judeţul Ialomiţa, şi Costel Trif, administrator al SC Grano Agro SRL, din judeţul Prahova.

Gestionarea secetei la porumb cu Hydraneo

Hydraneo este o abordare inovatoare care vizează analiza factorilor agricoli (solul, bunele practici agricole etc.) în corelaţie cu datele meteorologice pentru a veni în sprijinul fermierilor astfel încât aceştia să ia cea mai bună decizie în vederea creşterii performanţei agricole. Altfel spus, Hydraneo este o tehnologie pentru gestionarea secetei la culturile agricole şi în prezent a fost dezvoltată pentru cultura de porumb.

Potrivit reprezentanţilor companiei, sunt mai mulţi factori care generează seceta. Clima joacă un rol major, însă şi practicile agricole pot influenţa efectul acesteia. Cu ajutorul programului Hydraneo se pot evalua cu exactitate riscurile la nivelul fiecărei ferme agricole şi se pot face recomandări privind cele mai bune soluţii genetice - adică alegerea genotipului potrivit, cu potenţial de producţie mare şi la care recolta rămâne stabilă, chiar şi atunci când creşte nivelul de stres hidric. Toleranţa ridicată la secetă rămâne o caracteristică importantă de care se ţine seama atunci când sunt aleşi hibrizii.

Programul Hydraneo are la bază un soft unde sunt stocate diverse informaţii folositoare privitoare la climă, la sol, la calitatea acestuia etc. Compania are o reţea vastă de testare a produselor şi locaţiile sunt dotate cu dispozitive de măsurare a datelor climatice, precum temperatura, precipitaţiile, umiditatea din sol etc. Specialiştii Limagrain au muncit mai bine de 10 ani pentru a crea o metodologie specifică, patentată de companie, pentru a identifica cei mai potriviţi hibrizi pentru fiecare fermă agricolă în parte. Sub umbrela Hydraneo pot fi adunaţi deocamdată trei hibrizi de porumb, şi anume: LG 30.315 (FAO 320), LG 30.500 (FAO 470) şi LZM 366/57 (FAO 370) - nou în portofoliu. În cadrul evenimentului, dna Roxana Pastuhov, director de marketing Limagrain România, a prezentat rezultatele productive ale hibrizilor de porumb din categoria Hydraneo, în condiţii diferite de stres, precum şi profitabilitatea acestora pentru a evidenţia stabilitatea caracterului lor productiv. Fermierii au apreciat aceste rezultate, drept dovadă fiind faptul că mulţi dintre aceştia folosesc genetica LG în fermele pe care le deţin.

Ana IONIŢĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE