La începutul anilor 2000, Massey Ferguson anunţa lansarea celei mai mari combine, modelul MF 7200 Cerea, şi gama combinelor echipate cu rotor, MF 8780. În 2001, este lansată o nouă serie de tractoare specializate, înguste, MF 3300, destinate lucrului în livezi şi plantaţii viticole. În acelaşi an este pusă pe piaţă noua gamă de tractoare MF 4300, cu puteri de la 53 până la 115 CP. Este completată seria de combine Cerea cu modelul MF 7274 şi se aduc îmbunătăţiri seriilor MF 6200 şi MF 8200, incluzând suspensia QuadLink şi Autodrive. Totodată, este lansată o nouă gamă de tractoare agricole compactă, seria MF 1300, iar în Australia şi Noua Zeelandă este lansată seria MF 400. Alte două modele de combine se alătură celor din gama Cerea în 2002 şi produce presa de balotat rotundă MF 160. În această perioadă are loc lansarea mai multor serii de tractoare şi combine. În 2008, aniverează 50 de ani de la prima maşină agricolă înscripţionată cu logoul companiei. În jumătate de secol, Massey Ferguson ajunge să creeze 85 de modele de tractoare şi să aibă un portofoliu de 5 milioane de clienţi în întreaga lume. În acel an lansează seria tractoarelor de specialitate MF 3600 şi combinele Centora şi Activa S. În materie de combine, Massey Ferguson a introdus în premieră inovaţii inginereşti, care acum se regăsesc la toate maşinile agricole, indiferent de marcă. Pe lângă faptul că a fabricat prima combină autopropulsată din lume, compania a creat hederul PowerFlow, ce copiază denivelările terenului, astfel încât înălţimea la care sunt tăiate plantele, indiferent de densitatea culturii, să fie una constantă. De asemenea, în anul 1991, MF a introdus sistemul de cartografiere cu ajutorul GPS, ce oferea fermierilor pentru prima oară informaţii cu privire la randamentele de producţie obţinute pe fiecare parcelă în parte. Detavision a fost primul ecran interactiv de informare amplasat în cabina unei maşini agricole. Toate aceste inovaţii lansate de Massey Ferguson au pus bazele agriculturii de precizie. În anul 2009, lansează combina hibrid MF Delta, ce combină sistemul tradiţional de treierat cu sistemul de separare cu rotor. Datorită alcătuirii hibride a secţiei de treierat, MF ridică nivelul de performanţă existent la gama de combine. În 2010, compania vine cu o altă noutate - tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction) la maşinile de recoltat. Primul model care dispune de acest sistem este MF 9280 Delta. La tractoare, prima serie de tractoare care a folosit noua tehnologie SCR a fost seria MF 8600. Potrivit reprezentanţilor companiei, următoarea generaţie prezintă catalizatorul de oxidare a motorinei şi noul catalizator din eşapament. În 2012, introduce cabina Skyline, ce oferă un plus de confort şi vizibilitate. Tot în acelaşi an, cu seria MF 7600 câştigă la expoziţia Agritechnica din Hanovra (Germania) prestigiosul premiu de Tractor al Anului. Făcându-şi debutul la eveniment, gama MF 7600 a luat titlul la categoria de putere medie spre mare (180-260 CP). La începutul lui 2013, MF lansează 5 modele noi din seria 6600 de tractoare, echipate cu motoare AGCO Power cu 4 cilindri, cu o capacitate fără precedent, de 4,9 litri, ce dezvoltă o putere impresionantă şi un cuplu excepţional, fiind cele mai puternice de pe piaţă din acest segment. La expoziţia Sima 2013 de la Paris, Massey Ferguson a sărbătorit 75 de ani de la lansarea primei combine autopropulsate din lume, modelul MF-20. În Europa, MF are două unităţi de producţie, tractoarele sunt fabricate la Beauvais (Franţa), iar combinele la Breganze (Italia). Fabrica de la Beauvais este cea mai modernă unitate din Franţa, unde s-au construit peste 820.000 de tractoare, din care aproape 85% au fost exportate în peste 140 de ţări din toată lumea. Fabrica din Italia, unde Grupul AGCO deţine Centrul European de Excelenţă pentru Combine, se mândreşte cu o istorie de peste 50 de ani în producţia de combine, în timp ce producţia de maşini şi echipamente agricole a fost începută încă din 1873. Răspunde provocărilor de mâine În 2012, la evenimentul organizat de membrii Clubului Fermierilor britanici, dl Richard Markwell, vicepreşedinte şi director general al companiei Massey Fergurson, a adus în discuţie provocările agriculturii în următorii ani. „Va trebui să producem alimente pentru o populaţie globală ce creşte rapid, dar în acelaşi timp va trebui să avem grijă şi de mediul înconjurător. A treia provocare este cererea crescută pentru biocombustibili, iar cea de-a patra este legată de oameni şi de nevoia de a atrage în sectorul agricol personal cu înaltă calificare. Succesul în a fi competitiv pe piaţa globală de maşini agricole depinde de cât de rentabil eşti, de găsirea de noi modalităţi pentru a fabrica produse cu valoare adăugată şi de curajul de a investi pe termen lung. Massey Fergurson şi AGCO exact asta fac şi suntem mai mult ca oricând pregătiţi în faţa provocărilor de mâine”, a afirmat dl Markwell. Citește și: Massey Ferguson, istoria primelor 4 decenii (I)
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
|