REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Modificări ale procedurilor de plată la proiectele europene

15/12/2014

0 Comments

 
Picture
O primă modificare priveşte simplificarea mecanismului de acordare a avansului, în sensul acordării acestuia încă de la prima achiziţie avizată de AFIR.
Astfel, beneficiarul privat poate primi în avans maximum 40% din valoarea eligibilă a cofinanţării nerambursabile. Avansul poate fi primit numai după ce AFIR va acorda avizul favorabil pentru un dosar de achiziţii. Pentru beneficiarii publici, în cazul în care vor primi avizarea unei singure achiziţii din partea AFIR, aceştia pot solicita şi primi în avans o sumă reprezentând maximum 40% din valoarea eligibilă a cofinanţării nerambursabile, conform bugetului indicativ. Avansul de maximum 50% din valoarea eligibilă a cofinanţării nerambursabile va fi acordat doar în cazul avizării favorabile a tuturor achiziţiilor.

O altă măsură adoptată pentru beneficiarii privaţi este cea privind devansarea decontării plăţilor aferente cheltuielilor eligibile, cu respectarea însă a intensităţii contribuţiei proprii. Astfel, AFIR va putea efectua plata sumelor reprezentând cheltuielile eligibile aferente contribuţiei publice a proiectelor numai în baza documentelor justificative de tip factură. Practic, se poate deconta contravaloarea lucrărilor, serviciilor sau bunurilor achiziţionate numai în baza facturilor prezentate la dosarul cererii de plată, dovada efectuării plăţii de către beneficiarii privaţi urmând a se face într-un termen prestabilit.

Aşadar, din valoarea unei facturi pentru plata unei cheltuieli eligibile, beneficiarul privat poate achita doar contribuţia proprie (cofinanţarea privată), AFIR decontându-i ulterior suma corespunzând procentului nerambursabil din cheltuială. În acest sens, beneficiarul privat trebuie să deschidă un cont distinct la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului în raza căreia este înregistrat fiscal. O altă modificarea priveşte modalitatea de decontarea a TVA pentru beneficiarii publici. Aceştia pot solicita decontarea contravalorii TVA fără a avea ataşate documentele de plată şi extrasele de cont care să justifice plata TVA încă de la prima cerere de plată şi nu doar la ultima cerere de plată.

Acest principiu se aplică indiferent de numărul tranşelor de plată. Datorită realităţilor economice cu care se confruntă, beneficiarii privaţi sunt de multe ori în imposibilitatea de a asigura fluxul de numerar necesar implementării proiectelor cofinanţate din PNDR. Un prim impact este acela de a nu putea efectua cheltuielile prevăzute prin proiect, ceea ce, de multe ori, duce la rezilierea contractelor. Alături de depunerea on-line a cererilor de finanţare, acestea sunt măsuri concrete care vor asigura atât absorbţia fondurilor disponibile în PNDR 2007-2013, cât şi implementarea corectă şi facilă a noului program de finanţare a agriculturii şi a mediului rural, care se va desfăşura în perioada 2014-2020.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE