O nouă piaţă digitală internaţională dedicată jucătorilor din sectorul agricol, lansată în România15/9/2019
Oferă posibilitatea de a compara preţuri şi alţi termeni contractuali, la nivel intern în România şi peste graniţe, mărind puterea de negociere a fermierilor şi oferindu-le comercianţilor acces mai uşor la piaţă.
Misiunea Commoditrader ApS este să creeze o perspectivă de piaţă mai bună pentru cumpărători şi vânzători, oferindu-le posibilitatea să compare termeni şi preţuri disponibile pe piaţă. Platforma este construită cu un algoritm de transport care calculează transportul rezervabil pe toate anunţurile, astfel încât utilizatorii pot face comparaţii între mai multe locaţii ale depozitelor şi pot obţine acces la noi cumpărători şi vânzători. Algoritmul dezvoltat este distructiv pentru piaţa tradiţională de comerţ al produselor agricole, datorită accesului neîngrădit şi posibilităţii de comparare a tuturor termenilor care stau la baza unei decizii de vânzare sau de cumpărare în acest sector. Se creează astfel o transparenţă mai mare, o înţelegere mai bună a pieţei şi putere de negociere crescută a fermierului, pe o parte, şi un acces mai uşor la piaţă pentru crescătorii de animale, mori, producători de furaje şi case de comerţ, care cumpără cereale, porumb şi soia de la fermieri, pe de altă parte. Platforma poate fi folosită gratuit, scopul este să sprijine fermierii şi să le ofere instrumente mai bune în negocierea termenilor comerciali. „În sectorul agricol, asistăm la un decalaj în care foarte mulţi fermieri sunt serviţi de doar câteva case de comerţ. Atunci când deschidem piaţa şi oferim acces mai multor cumpărători sau vânzători potenţiali să tranzacţioneze, oferim şi certitudinea ambilor jucători, fermierul şi casa de comerţ, că primesc mai multe oferte când sunt prezenţi pe această piaţă online“, spune Julie Koch Fahler, cofondator al Commoditrader. „Astăzi, un fermier sună, în mod normal, 2-3 comercianţi să ceară preţuri şi termeni. În general, poţi spune că atunci când ceri mai multe oferte ai mai multe şanse să primeşti preţuri mai bune pentru bunurile tale şi termeni de negociere mai avantajoşi. Commoditrader eficientizează acest proces şi oferă un serviciu care răspândeşte interesele de vânzare/cumpărare ale utilizatorului, asigurându-l că primeşte cel mai bun preţ de pe piaţa - şi din toate regiunile geografice“, concluzionează Julie. Platforma facilitează segmentarea pieţei, utilizatorii pot crea anunţuri vizibile doar pentru cei care întrunesc condiţiile unui profil optim cu care să tranzacţioneze, de exemplu comercianţi cu un rating de credit ridicat, cifra de afaceri mare sau apropiaţi din punct de vedere geografic (în special dacă transportul de bunuri este efectuat cu propriile camioane sau tractoare). Piaţa este uşor de accesat, prin crearea unui profil de utilizator, care poate fi cumpărător, vânzător sau ambele. Odată ce profilul este configurat, utilizatorul creează un anunţ care să atragă atenţia cumpărătorilor sau vânzătorilor. Toate preţurile sunt listate pe platformă, inclusiv costul transportului. Utilizatorul poate alege propriul său furnizor de transport, iar platforma va calcula toate costurile logistice incluse sau poate rezerva transportul de pe platformă. Dacă vânzătorul şi cumpărătorul se decid asupra tranzacţiei, ei pot intra într-un contract din cadrul platformei, toate informaţiile părţilor fiind disponibile înainte să intre în tranzacţie. Commoditrader ApS a fost fondată în primăvara anului 2018 de Julie Koch Fahler şi Ida Boesen, două femei daneze, şi un grup de fermieri danezi cu ferme în Danemarca, Lituania şi Rusia. Platforma s-a lansat în Danemarca acum 4 luni, iar astăzi grupează aproximativ 15% din fermierii danezi. În Danemarca, acest segment de 15% al fermierilor produce 40% din producţia de cereale a ţării. „Am ales România pentru că este o piaţă care se dezvoltă rapid, cu o populaţie de oameni deschişi în gândire, gata de schimbare - lucru pe care îl considerăm un aspect-cheie în deschiderea către noi căi de tranzacţie. România este, de asemenea, unul dintre cei mai mari producători de cereale din Europa, deşi structura comerţului necesită optimizare pentru a putea oferi fermierilor din România acces mai bun la piaţă, şi este, aşadar, una dintre cele mai importante priorităţi ale afacerii noastre“, spune Ida Boesen, cofondator al Commoditrader. România are o pondere de 53,4% a terenurilor agricole din totalul teritoriului sau şi, deşi deţine o treime din fermele din Uniunea Europeană, mult mai mult decât orice alt stat membru din UE, are doar 4% din totalul producţiei agricole din regiune, potrivit Eurostat, pe baza datelor din 2016. Exportul cu produse agricole în 2017, în UE, a fost 9% din totalul exporturilor din România şi 14,4% din ţările din afara UE. România a înregistrat 3,42 milioane de ferme în 2016, iar suprafaţa sa agricolă totală a ajuns la 12,5 milioane de hectare (7,3% din totalul terenurilor agricole din UE), fiind pe locul 6 în UE la suprafaţa agricolă. Procentul de ferme mici (mai puţin de 5 ha) din numărul total de ferme din România este cel mai mare din UE, respectiv 92,2%. Doar 4,7% din fermieri au sub 34 de ani (6% în UE), în timp ce 41% au peste 64 de ani (31,1% în UE).
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
|