REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Producători de legume în programul «Gusturi româneşti»

1/8/2019

0 Comments

 
Picture
„Gusturi româneşti de la gospodari“ este un program local pe care Mega Image l-a dezvoltat cu producătorii de legume. Programul a început în urmă cu şase ani. În acest moment, peste 140 de legumicultori sunt parteneri, totalizând o suprafaţă de 86 de hectare în zona de sud-est a ţării. Pentru a puncta intrarea în al şaselea an de parteneriat cu fermierii locali, Mega Image a organizat o conferinţă de presă şi o vizită la „Ferma de legume“ a familiei Minea, din comuna Fierbinţi judeţul Ialomiţa.
În acest program, producătorilor li se asigură atât materialul semincer, input-urile, cât şi consultanţa pe tot parcursul vegetaţiei (de la semănat până la recoltat). Reprezentanţii lanţului de supermarketuri se mândresc şi cu faptul că efectuează analize în fiecare etapă de creştere a plantelor, precum şi analize de sol şi apă, încercând astfel să se asigure de calitatea produselor româneşti pe care le comercializează. Printre legumele de sezon cultivate de producătorii locali găsim roşii, ardei Bianca, salată verde, castraveţi cornişon, ardei kapia şi vinete.

Ce spun legumicultorii

Unul dintre avantajele acestui program a fost că le-a oferit fermierilor stabilitate financiară, precum şi formarea lor continuă în legumicultură prin consultanţa de specialitate, cu impact direct asupra agriculturii locale, lucru confirmat şi de cei patru fermieri invitaţi la eveniment, dintre care trei aveau sub 30 de ani.

Interesant este că niciunul dintre ei nu era parte a unui grup de producători sau cooperativă, ci lucrau şi livrau individual legumele. Florin Petre din comuna Gheorghiţa, judeţul Prahova, cu ceva mai multă experienţă în domeniu (are 25 de ani de când cultivă legume), a punctat însă un lucru: oamenilor din comuna sa încă le este teamă să lucreze împreună într-o formă de asociere, oricare ar fi ea. Producătorul a povestit că a încercat să pună pe picioare o asociaţie, pentru a putea cumpăra mai ieftin inputuri, pentru a putea livra mai mult şi cu costuri de transport mai reduse, pentru a putea diversifica şi programa sortimentul de legume de-a lungul anului etc. Chiar dacă iniţial legumicultorii au fost atraşi de idee, au renunţat apoi când li s-a impus un anumit standard de calitate, un anumit program de livrare, când s-a pus problema fiscalizării, dar şi a implicării personale în a face lucrurile funcţionale. Aceleaşi vechi temeri… Şi astfel Florin Petre este singurul din zona sa care livrează legume în cadrul acestui program. Un alt exemplu: Alin Răducu, 25 de ani, localitatea Vărăşti, judeţul Giurgiu. Ambiţios şi mai optimist decât colegul său, spune că nici în comuna sa nu sunt prea mulţi doritori de astfel de parteneriate. Motivele sunt similare. El a trecut şi prin experienţa „tarabei“, de foarte tânăr fiind pus în situaţia de a merge cu legumele la piaţă.

A povestit neplăcerile cu care s-a confruntat: nesiguranţa vânzării întregii cantităţi cu care a plecat de acasă, mult timp pierdut pe drumuri, oboseala, felul cum intermediarii stăteau la pândă până spre finalul zilei şi apoi ofereau preţuri mizere celor care nu reuşeau să vândă etc. Pentru a nu se mai lovi de toate acestea şi pentru a putea face exact ceea ce îi place şi ce ştie, adică să cultive legume, a intrat într-un astfel de parteneriat cu un lanţ de supermarketuri. Condiţia ca să funcţioneze este seriozitatea de ambele părţi, a spus tânărul producător. Afirmaţia sa a fost confirmată şi de cea a lui Emil Ilin, VP Comercial Mega Image: „Agricultura locală are multe provocări, dar care pot fi depăşite prin multă implicare, perseverenţă şi mai ales foarte multă muncă. Aşa am crescut şi noi acest program alături de fermierii care s-au alăturat şi au înţeles că împreună suntem o echipă, că putem să creştem legume sănătoase dacă le supraveghem atent fiecare pas“. „Vom continua investiţia în acest program pentru a face cu adevărat o diferenţă în calitatea produselor pe care le oferim, din producţia locală“, a promis şi Mircea Moga, CEO Mega Image.

Roxana DRĂGHICI
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE