REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Să vinzi/cumperi mai bine decât media pieței

15/10/2021

0 Comments

 
Picture
​„Așa se măsoară performanța”, a spus Vasile Varvaroi, director executiv al Cargill România, fermierilor participanți la un eveniment organizat în Capitală la sfârșitul lunii septembrie.

„Rolul nostru ca traderi nu se va schimba. Ce este însă diferit față de acum 10 ani este volatilitatea pieței, care a crescut iar tendința este aceeași. Pe de altă parte numărul participanților la afacerile agricole a crescut, există instituții financiare care în urmă cu câțiva ani nu erau în această piață iar acum volumul tranzacțiilor lor este mare și crește nivelul de volatilitate. Nu o să auziți vreun trader să se plângă de volatilitate căci asta înseamnă și multe oportunități. Important este să vindem/cumpărăm mai bine decât media pieței”, a afirmat acesta.
Reprezentantul marelui comerciant de cereale le-a recomandat fermierilor „multă disciplină și planificare” în activitatea pe care o desfășoară.
„Doresc să remarc în ultimii 10 ani o altă tendință în ceea ce privește dinamica vânzărilor înainte de recoltare. Altfel spus, astăzi fermierii vând mai puțin decât obișnuiau s-o facă în trecut în perioada imediat anterioară sau imediat ulterioară momentului recoltării, ceea ce este un lucru foarte bun. Este o tendință pe care o așteptam și o salut. Asta înseamnă că se evită momentul minim de preț pe parcursul unui an agricol.
Recomand agricultorilor să aibă un plan de marketing care să aibă în vedere întreaga activitate de vânzare a recoltei pe un întreg an agricol. Cea mai bună strategie legată de risc este să diversifici. Dacă ar fi să recomand cuiva care nu vrea sa urmărească piața în fiecare zi este să vândă câte puțin în fiecare zi. Cea mai simplă strategie este cea care îți asigură rezultate mai bune decât media pieței.”
 
Producția agricolă ecologică stârnește interes
Cargill tranzacționează la nivel global cereale bio, însă pe piața autohtonă activitățile sale sunt la început de drum.
„Este o piață în care vedem mult potențial, în care dorim să ne implicăm pentru că este una dintre cele trei direcții principale de dezvoltare pe care le văd pentru dezvoltarea grupului Cargill în România.”
Interesul pentru comercializarea cerealelor ecologice vine în urma cererii de produse ecologice, de calitate și sănătoase.
„Schimbarea vine în urma modificării cerinței de consum. Consumatorii sunt mult mai atenți la ceea ce mănâncă, iar această tendință este prezentă de câțiva ani buni. Oamenii sunt preocupați de proveniența hranei pe care o pun pe masă și au un cuvânt important de spus în ce privește legiferarea. Cred că Uniunea Europeană este purtătorul de stindard al acestei schimbări - lucru care oferă atât oportunitate, cât și incertitudine.
La nivelul UE se vorbește de un plan extrem de ambițios: 25% din suprafața cultivată să fie destinată producției ecologice. Nu este un lucru ușor. Poate că pe partea de producție aceste ținte pot părea ceva mai simplu de atins, dar sunt curios cum se va implementa cerința la nivel de consumator final. Nu îmi este foarte clar cine o să consume o asemenea producție dacă ne referim la UE. Mă aștept ca schimbările să fie mult mai rapide decât în trecut și să existe flexibilitate în adresare”, a spus directorul executiv al Cargill România.
 
Ana Ioniță
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE