REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Soluţii Limagrain pentru maximizarea producţiilor

15/11/2018

0 Comments

 
Picture
Din dorinţa de a fi mai aproape de fermieri, compania Limagrain a lansat, într-un cadru inedit din Bucureşti, la jumătatea lunii octombrie a.c., o serie de soluţii agricole pentru a facilita accesul la progres. Agricultorii prezenţi la eveniment au aflat, printre altele, despre un program care îi ajută să fie profitabili la cultura de porumb, chiar şi în condiţii de secetă, despre tratamentul care asigură un start rapid în vegetaţie şi o dezvoltare optimă a sistemului radicular, precum şi despre beneficiile aplicării unei rate de semănat variabilă.
În deschiderea evenimentului a luat cuvântul Roxana Pastuhov, director de marketing Limagrain România, care a declarat că Limagrain vine, în permanenţă, cu soluţii pentru îmbunătăţirea performanţei din fermele agricole. Pentru a sublinia poziţia unică pe care compania o are în industria de seminţe, Marcel Sîrghiac, Country Manager Limagrain România, a declarat: „Limagrain a fost şi rămâne o companie specializată în domeniul seminţelor. Suntem prima companie de seminţe care aparţine fermierilor - 2.000 de agricultori au fondat această companie. Suntem primul jucător pur de seminţe, având în vedere diferitele fuziuni care au loc în domeniul agricol, însă noi, în momentul de faţă, facem ce am făcut încă de la început, şi anume să producem şi să vindem seminţe. Suntem o companie cu o viziune pe termen lung, avem stabilitate financiară şi suntem profesionişti.“ Compania Limagrain, fondată de agricultori, este primul producător de seminţe la nivel european şi al patrulea la nivel mondial. Are filiale în 55 de ţări şi vânzări în mai mult de 150 de ţări, iar numărul angajaţilor atinge cifra de 10.000. Mai mult de 74% din vânzările înregistrate au loc în afara Franţei şi anual investeşte 14,6% din cifra de afaceri în cercetare.

Potrivit directorului general, ambiţiile companiei, până în 2020, se referă la dublarea suprafeţei cultivate cu seminţe proprii. Tehnologia pentru stimularea germinaţiei seminţelor de porumb - Starcover - a fost prezentată de Adelin Damian, director de produs. Conform acestuia, Starcover este un tratament inovativ al seminţelor de porumb, cu un stimulator de creştere, care îmbunătăţeşte startul în vegetaţie şi stimulează dezvoltarea sistemului radicular, asigurând astfel creşterea productivităţii pe unitatea de suprafaţă. Potrivit unui studiu prezentat, efectuat la nivel de fermă, rata de realizare a potenţialului productivităţii porumbului este de 17% în fiecare an şi de 44% în 2 din 3 ani. Una dintre soluţiile pe care agricultorii le au la dispoziţie este de a beneficia de efectul benefic al stimulatorilor de creştere asupra plantelor de cultură. Tratamentul specific asigură o rezistenţă sporită la stresul abiotic, o mai bună răsărire şi o vigoare timpurie, precum şi o dezvoltare sporită a rădăcinilor. Prin dezvoltarea optimă a rădăcinilor, plantele au un acces mai bun la substanţele nutritive din sol, precum şi o mai bună disponibilitate şi absorbţie a fosforului.

Limagrain a prezentat un proces inovativ de tratare a seminţelor, pentru a aduce compuşii activi cât mai aproape de seminţe, pentru o eficienţă maximă. Procesul unic de aplicare menţine integritatea celor doi compuşi activi, iar fermierii au garanţia unor seminţe tratate de înaltă calitate. Eficienţa tratamentului cu Starcover a seminţelor de porumb a fost testată la nivel european în 15 reţele, nouă ţări şi 156 de parcele de testare din 89 de locaţii. În urma testelor, s-a confirmat obţinerea unor sporuri de producţii menite să încurajeze fermierii să folosească seminţe de porumb tratate cu Starcover.

O altă soluţie prezentată în cadrul manifestării a fost serviciul LG AGRILITY, o platformă digitală destinată fermierilor români pentru maximizarea profitului la hectar. Un alt serviciu, care se regăseşte pe această platformă, este Easy VR (Easy Variable Rate) care vine în sprijinul fermierilor pentru alegerea unor densităţi optime de semănat hibrizi de porumb LG pentru fiecare zonă diferită din parcela fermei. Productivitatea unui teren este destul de eterogenă, iar diferenţele sunt cauzate de diverşi factori precum textura solului, conţinutul în nutrienţi etc. Pentru a optimiza potenţialul genetic al hibrizilor LG, dar şi potenţialul terenului, Limagrain lansează serviciul Easy VR, care presupune utilizarea unei rate de semănat variabile. Cu ajutorul acestui serviciu, productivitatea poate creşte până la 8%. Easy VR a fost implementat în cinci ţări, pe o suprafaţă de peste 5.000 ha, iar 23 de echipe de reprezentanţi comerciali au fost implicaţi în acest demers. Hydraneo este o altă soluţie lansată de Limagrain pentru a sprijini fermierii în lupta lor cu efectele secetei. Este o abordare inovatoare care vizează analiza condiţiilor agrotehnice - tipul de sol, fertilizarea, rotaţia culturilor, bunele practici agricole etc. -, şi îmbinarea acestora cu datele meteorologice pentru a ajuta în luarea celei mai bune decizii privind eliminarea efectelor negative ale secetei şi creşterea productivităţii la cultura de porumb. Un alt serviciu pus la dispoziţie de compania franceză este Privilege Club, locul de întâlnire al celor mai performanţi fermieri din sector. Anul acesta, Michelin România s-a alăturat proiectului Privilege Club, prezentând cea mai inovativă tehnologie pentru anvelope agricole, tehnologia Ultraflex, care se remarcă prin trei beneficii importante: protecţie sporită a solului, consum redus de carburant şi longevitate crescută. Specialistul Michelin prezent la eveniment le-a explicat participanţilor mecanismul din spatele anvelopelor agricole prevăzute cu tehnologia Ultraflex, care ajută nu doar la protejarea solului, ci şi la reducerea costurilor de operare pe tot parcursul anului. Un alt partener al evenimentelor organizate sub umbrela Privilege Club a fost brandul Audi România, care a organizat unui test drive pentru clienţii participanţi la eveniment. În cadrul evenimentului, un moment emoţionant a fost vizionarea unui spot video realizat de companie pentru a-şi arăta respectul faţă de munca pe care fermierii o depun şi pasiunea acestora pentru a produce hrană.

Ana IONIŢĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE