REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Succesul companiei Bayer se bazează pe inovaţie

15/2/2018

0 Comments

 
Picture
Reprezentanţii Bayer România, divizia CropScience, au organizat la data de 17 ianuarie a.c. o întâlnire cu presa de specialitate; evenimentul - Bayer Media Fair 2018, prezentând viziunea companiei privitoare la securitatea alimentară şi sustenabilitatea agriculturii. Conferinţa s-a desfăşurat pe mai multe ateliere de informare, care au tratat teme diverse precum tehnologii de ameliorare a plantelor, inovaţie şi pionierat în agricultură, digitalizarea agriculturii şi siguranţa alimentară. 
În deschiderea evenimentului a luat cuvântul dl Pascal Cassecuelle, director general al Bayer CropScience pentru România, Republica Moldova şi Bulgaria: „Agricultura se află la răscruce, iar societatea aşteaptă de la agricultori o formidabilă creştere a producţiei de alimente, cu 50% în următorii 30 de ani. În acelaşi timp le punem sub semnul întrebării practicile cu care reuşesc să producă hrană. Intenţia noastră este să împărtăşim viziunea pe care o avem asupra agriculturii moderne, o viziune bazată pe ştiinţă şi tehnologie şi care, în acelaşi timp, pune accentul pe o agricultură sustenabilă“. Potrivit dlui Cassecuelle, Bayer pune accent pe calitatea vieţii şi toate activităţile companiei au un scop comun, acela de a asigura o viaţă mai bună. Pentru Bayer România, anul 2017 a fost unul pozitiv, iar cele trei divizii au înregistrat creşteri pe piaţa locală. „În România, ca şi în restul lumii, succesul companiei Bayer se bazează pe inovaţie, iar clienţii noştri beneficiază în fiecare zi de cei 4,4 miliarde euro pe care îi investim anual în cercetare şi dezvoltare.“ Progresul agricol este necesar, având în vedere faptul că doar 3% din suprafaţa globului este teren arabil, iar accesul la hrană, sub presiunea creşterii demografice, nu va mai fi la fel de facil. În lume, 800 de milioane de oameni suferă din lipsa hranei. Anual pierdem 12 milioane de hectare de teren agricol din diverse cauze, precum eroziune, degradare etc. Aşadar, provocarea zilei de mâine este să producem mai mult, pe aceeaşi suprafaţă agricolă, însă într-o manieră durabilă, având grijă de mediul înconjurător şi resursele naturale. „Lumea are nevoie de România pentru că este printre puţinele ţări agricole cu potenţial de creştere, care poate juca un rol important în această ecuaţie a hranei omenirii“, a mai afirmat dl Cassecuelle. Eforturile Bayer de a creşte productivitatea agricolă în lume se observă prin produsele inovatoare de protecţia plantelor pe care le lansează pe piaţă, prin seminţele sale cu înaltă valoare biologică şi, nu în ultimul rând, prin serviciile pe care le pune la dispoziţia fermierilor în vederea maximizării recoltelor agricole.

Noile tehnici de ameliorare accelerează procesul de obţinere a soiurilor şi hibrizilor

„Amelioratorul trebuie să fie un vizionar, să ştie ce vor cere consumatorii, comercianţii şi fermierii“, a afirmat dl Marius Stanciu, Seeds Manager Bayer, în prezentarea sa privind tehnologiile de ameliorare a plantelor. Din momentul în care se începe ameliorarea unui soi sau hibrid şi până la comercializare pot trece între 8 şi 12 ani. Urmează apoi testarea, care durează cel puţin 3 ani, iar apoi are loc lansarea produsului pe piaţă. Interesant este faptul că produsul rămâne în piaţă, în medie, doar 4 ani. Conform dlui Stanciu, noile tehnici de ameliorare, de editare genetică, permit scurtarea perioadei de obţinere a unui soi sau hibrid, acest lucru fiind posibil în doar 1-2 ani. „Noile tehnici de inginerie genetică sunt mai rapide, mai precise, mai eficiente şi mai puţin costisitoare. Sunt tehnici noi de ameliorare, nereglementate în totalitate la nivel european şi va trebui să mai aşteptăm până când vom avea pe piaţă produse obţinute cu ajutorul acestora.“ Specialistul Bayer consideră că noile tehnici nu se vor supune reglementărilor care se aplică în cazul plantelor modificate genetic. Compania este prezentă cu varietăţi transgenice în ţările unde este permisă cultivarea acestora. În UE este interzisă cultivarea, în schimb importul produselor din aceste plante este permis.  „Considerăm că noile tehnologii inovative ar trebui să fie la dispoziţia fermierilor pentru a obţine producţii ridicate şi să poată lupta cu efectele schimbărilor climatice.“ Tot la nivelul Uniunii Europene, există riscul interzicerii mai multor substanţe chimice prezente în produsele fitosanitare. „Am făcut un studiu sub umbrela AIPROM, iar el s-a realizat cu implicarea mai multor cercetători, academicieni şi oameni din producţie. Au fost analizate şape culturi. În urma studiului a reieşit faptul că 75% din substanţele active supuse riscului de a fi restricţionate la nivel european, din cele 400, ar  afecta producţia în mod semnificativ. La porumb şi rapiţă producţiile ar scădea cu 50%, iar la grâu cu 33%. Aceste restricţii vor afecta întreaga industrie; depinde însă foarte mult de noi, de capacitatea noastră de a găsi soluţii şi de a fi alături de fermieri“, a susţinut Ion Mutafa, din cadrul departamentului de înregistrare şi dezvoltare al companiei germane. La rândul său, dr. ing. Maria Niculiu, specialist omologări Bayer România, a afirmat ca industria produselor de protecţia plantelor este una dintre cele mai reglementate din industria chimică. Sunt reglementări care stabilesc elemente de siguranţă pentru operatori şi mediul înconjurător. În ultimii 10 ani (2004-2014), costurile privitoare la siguranţa operatorului şi a mediului au crescut de 118 ori, iar cele cu omologarea unui produs de 200 de ori.

Servicii Bayer pentru creşterea performanţei agricole

„Fermele care s-au tehnologizat, au ajuns la un anumit nivel al producţiei agricole la hectar, nivel care nu va fi depăşit fără anumite eforturi. Însă lucrurile nu vor rămâne aici, ci vor progresa cu ajutorul agriculturii digitale. Metoda de a folosi mai multe inputuri per hectar va fi înlocuită de aplicarea mai eficientă şi mai inteligentă a acelor inputuri agricole. Pentru a lua cele mai bune decizii, pentru a creşte eficienţa, este critic să obţii datele de care ai nevoie. La nivel global, Bayer urmăreşte dezvoltarea unui program în vederea aplicării diferenţiate de inputuri pe fiecare plantă în parte. Momentan, în România ne concentrăm la capitolul hărţilor digitale pentru aplicarea diferenţiată, pe fiecare microparcelă în parte, a fertilizanţilor. Fermierii încep să evalueze aplicarea diferenţiată a tehnologiilor pe fiecare solă. În viitor, fermierii nu vor mai aplica aceeaşi reţetă pe întreaga solă. Va trebui să gândim din ce în ce mai integrat pentru că trebuie să practicăm o agricultură durabilă“, a spus dl Sorin Daraban, director de marketing în cadrul companiei Bayer România. Pentru a veni în întâmpinarea fermierilor cu soluţii integrate, Bayer oferă o serie de servicii care pun în valoare calitatea produselor sale. Prin programul Bayer Fidelis, sunt puse la dispoziţia fermierilor şi servicii de analiză a apei, precum şi cartare agronomică. Recent, compania a lansat o aplicaţie digitală: Bayer Agro Solution, concepută pentru a oferi fermierilor suport tehnic pentru marea majoritate a culturilor agricole din România, dar şi cele mai bune soluţii Bayer în combaterea bolilor, dăunătorilor şi a buruienilor din principalele culturi. La ora actuală, sunt 4.000 de utilizatori ai aplicaţiei care doresc să beneficieze în mod gratuit de suport tehnic oferit de Bayer. „Aplicaţia este accesibilă pe toate platformele digitale şi are două caracteristici-cheie: este circulară, în sensul că, de oriunde intri în aplicaţie, acesta te va orienta către cea mai bună soluţie Bayer pentru problema cu care fermierul se confruntă; iar odată instalată pe telefonul mobil, acesta va rămâne funcţională indiferent unde v-aţi afla (inclusiv în zonele fără conexiune la semnal GSM şi internet!). O altă aplicaţie pe care o vom dezvolta în curând constă în identificarea buruienilor pe baza fotografiilor. Frumuseţea acestei aplicaţii este că, pe măsură ce fermierii vor încarca fotografiile, aceştia nu numai că vor putea să-şi facă un profil al lor, pe fermă şi sole, dar vor contribui şi la perfecţionarea aplicaţiei şi gradul de acurateţe va tinde spre 100%. Vom avea aplicaţii similare pentru boli, dăunători, gradul de atac la nivel foliar etc.“ O altă noutate care va fi disponibilă din această primavară se referă la servicii de asigurare agricolă. Totodată, reprezentanţii companiei germane au spus că vor lansa şi un serviciu de prognoză şi avertizare în cadrul aplicaţiei mobile Bayer Agro Solution. „În primavară venim cu o ofertă în asigurare agricolă; încercăm să oferim posibilităţi de asigurare pentru toate riscurile la care pot fi supuse culturile agricole. Un alt serviciu priveşte prognoza şi avertizarea. În cadrul aplicaţiei mobile Bayer Agro Solution, fermieii vor primi mesaje-alertă în cazul depistării riscurilor potenţiale de infestare sau atac al bolilor, pentru a efectua anumite tratamente fitosanitare în timp util. Vom transmite, de exemplu, informaţii despre faptul că sunt condiţii optime pentru dezvoltarea unui agent patogen, cum ar fi Septoria tritici, şi recomandăm aplicarea anumitor produse Bayer. Scopul serviciilor oferite este de a uşura şi eficientiza procesul decizional“, a explicat dl Daraban.

La finalul evenimentului, jurnaliştii au avut ocazia să adreseze câteva întrebări specialiştilor Bayer. Una dintre ele s-a referit la interzicerea tratamentelor seminţelor de porumb şi floarea-soarelui cu neonicotinoide şi dacă există alternativă la aceste produse fitosanitare. „Investim foarte mult în cercetare şi dezvoltare pentru înlocuirea neonicotinoidelor, însă în momentul de faţă ele sunt cea mai bună opţiune pentru controlul unor dăunători-cheie în România, cum este, spre exemplu Tanymecus, şi, în acelaşi timp, reprezintă o soluţie sustenabilă, având în vedere cantitatea mică de substanţă activă care este utilizată direct pe bob şi a riscului mic asupra mediului. Noi testăm diverse soluţii, dar este foarte greu să găsim o soluţie completă pentru a combate toţi dăunătorii, inclusiv Tanymecus. Avem produse care controlează atât Agriotes, cât şi Diabrotica, dar pe termen scurt pentru Tanymecus nu există soluţii de combatere şi, din câte ştiu, nici celelalte companii nu au produse aplicabile la sămanţă şi care să protejeze cultura împotriva acestui dăunător.

În afară de tratamentul seminţelor, împotriva acestui dăunător se pot aplica tratamente de corecţie cu piretroizi, în vegetaţie, dar succesul depinde de condiţiile climatice, iar costurile sunt mai mari şi impactul pulverizărilor asupra mediului este mai mare“, a susţint dl Mutafa. Bayer este interesată de reducerea efectului substanţelor chimice asupra mediului înconjurător şi de utilizarea în siguranţă a produselor de protecţia plantelor. Compania desfăşoară o serie de acţiuni voluntare privind instruirea utilizatorilor şi promovează folosirea anumitor echipamente care reduc impactul nociv al produselor fitosanitare. În acest sens, dna Niculiu ne-a vorbit despre importanţa echipării semănătorilor pneumatice de porumb şi floarea-soarelui cu deflectoare de aer. Costul unui astfel de echipament este de 300 de euro şi este uşor de montat. Până acum, Bayer a montat gratuit 50 de unităţi la fermierii mari. Pentru gestionarea efluenţilor fitosanitari, a fost prezentat sistemul Phytobac, iar pentru pregătirea în siguranţă a soluţiilor de stropit s-a vorbit despre sistemele de transfer închise Easy Flow.

Ana IONIŢĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE