REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Succesul transmisiei Vario

15/8/2014

0 Comments

 
Picture
La expoziţia AgriPlanta - RomAgroTec 2014, la standul MEWI a fost expusă transmisia Vario, care a atras fermierii vizitatori ca un magnet. Domnul Frank Asche, şef departament Service la Schröder Landmaschinen Germania, firma-mamă a MEWI Orţişoara, ne-a acordat un scurt interviu referitor la avantajele acestei cutii de viteze.
Tehnologia Vario a fost concepută de constructorii Fendt în anul 1996 şi, datorită performanţei sale, astăzi este prezentă pe toate seriile de tractoare marca Fendt.

„La vremea aceea s-au construit, pentru început, doar 100 de tractoare dotate cu transmisia Vario, pentru a vedea reacţia clienţilor. A fost un succes foarte mare şi, drept urmare, din anul 2010 toate tractoarele Fendt, de la 70 până la 390 CP, sunt echipate cu cutia Vario. Fendt a fost constructorul care a inventat această cutie, are cele mai multe cunoştinţe despre aceasta şi multe patente căreia îi conferă un drept exclusiv de exploatare. Este o cutie fără trepte de viteză, simplă, în comparaţie cu restul transmisiilor existente pe piaţă.

Un lucru important este acela că transmisia Vario îi ajută foarte mult pe operatori în lucru, deoarece aceştia nu pot face greşeli, spre exemplu să folosească o treaptă de viteză mai mare sau mai mică. Tractorul Fendt, dotat cu transmisia Vario, poate să se deplaseze cu o viteză de până la 60 km/h, fără să fie nevoie să se schimbe vreo treaptă de viteză. Dacă ne deplasăm cu o viteză mică, mergem doar hidraulic, dacă viteza este mai mare, mergem mecanic. Avantajul de deplasare mecanic este că nu aduce uzură cutiei. Cu cât mergem mai repede, cu atât mai puţine componente din cutie sunt puse în funcţiune.

Cu această transmisie se realizează şi o economie de combustibil, deoarece pompele şi hidromotorul au un unghi de înclinare de 45 de grade. Pe lângă cutia Vario, mai avem şi funcţia TMS (tractor management system), inclusă în standard. Se setează viteza de deplasare şi atunci se creează o comunicare între motor şi cutie. Motorul preia sarcina, el ştie de ce turaţie este nevoie, astfel încât să nu fie sub- sau supraturat, iar cutia doar transmite mişcarea. Singura sarcină a tractoristului este să-şi seteze viteza de deplasare.

Transmisia Vario este mai ieftină decât cea Powershift, în cazul în care se strică. Reparaţia poate să coste şi 20.000 de euro, iar cutia Vario nu se repară, se înlocuieşte şi costă circa 10.000 de euro. Dacă se respectă revizia şi tot ce recomandă producătorul, precum schimbul de filtre, de ulei (care se face o dată la fiecare 2.000 de ore de funcţionare), dacă se respectă ca treapta I să fie folosită în lucru, iar treapta a II-a doar în transport, atunci cutia Vario va fi funcţională şi la 10.000 de ore. Sunt tractoare cu care fermierii lucrează chiar dacă au 10-17.000 de ore de funcţionare şi cred că asta spune tot despre durabilitatea transmisiei Vario.“

Transmisia s-a remarcat prin performanţe mai mari cu 10%, consum de combustibil mai mic cu 10% şi timp de lucru redus cu 10%. Cumpărătorii tractoarelor Fendt beneficiază din acest an de sisteme Vario pe toată gama de tractoare, începând de la agilul 207 Vario şi până la uimitorul 936 Vario. Tehnologia Vario elimină treptele de viteză, oferind utilizatorului un raport de transmisie optim în orice condiţii de lucru şi pe orice tip de teren. Acest lucru înseamnă putere optimă în fiecare moment. Comanda Vario se realizează prin intermediul unui joystick ergonomic. Manevrele complexe devin astfel uşor de realizat. Totul este asistat de Varioterminal, „creierul“ întregului sistem. Testele arată că, datorită acestei tehnologii, în loc de 1.000 de ore de lucru, utilizatorul va efectua doar 920 de ore. Cu alte cuvinte, sunt salvate două săptămâni de lucru pe an, ceea ce înseamnă o reducere a consumului de combustibil cu 10%. Este un procent semnificativ, deoarece 60% din costurile generate de tractor sunt reprezentate de combustibil. Testele comparative şi imparţiale efectuate de DLG (Societatea Germană de Agricultură) demonstrează superioritatea tractoarelor Fendt dotate cu transmisie Vario. Tehnologia Vario facilitează exploatarea tractorului, exclude utilizarea incorectă a treptelor de viteză şi asigură permanent viteza de lucru corectă. Plăcerea de a conduce un tractor Fendt dotat cu transmisie Vario începe chiar de la demaraj. În 11 secunde, ajunge la 60 km/h, beneficiind de o acceleraţie constantă, fără şocuri. De asemenea, rularea cu o viteză incredibil de mică (20 metri/oră) este posibilă cu acest sistem. Prin această tehnologie, Fendt oferă clienţilor săi nu doar performanţe maxime în exploatare, ci şi placerea de a conduce. (text Mewi)
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE