REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Tehnologia JCB cu hidrogen și-a făcut debutul european la Agritechnica

19/1/2024

0 Comments

 
Picture
Dr. ing. Florin Neacsu
Motorul super-eficient cu hidrogen JCB și-a făcut în luna noiembrie debutul european, la unul dintre cele mai mari târguri de mașini agricole din lume, Agritechnica de la Hanovra. Proiectul JCB de 100 de milioane de lire sterline la care lucrează o echipă de 150 de ingineri este o inițiativă de pionierat pentru a dezvolta motoare cu combustie pe bază de hidrogen. Până acum JCB a realizat peste 75 de prototipuri la fabrica sa de motoare din Marea Britanie.
Vizitatorii de la Agritechnica 2023 din Hanovra au văzut noul motor JCB cu hidrogen - soluția cu zero emisii de carbon pentru echipamente pentru agricultură și construcții.
​Prototipuri ale motoarelor cu hidrogen JCB alimentează deja mai multe încărcătoare cu braț telescopic Loadall și buldoexcavatoare. JCB a făcut un progres major în dovedirea atractivității mai largi a tehnologiei de ardere a hidrogenului prin instalarea motoarelor cu hidrogen pe un camion Mercedes de 7,5 tone și pe o furgonetă Mercedes Sprinter - modernizări care au fost finalizate în doar câteva zile. JCB a realizat, de asemenea, propriul sistem mobil de alimentare cu hidrogen, proiectat și construit pentru a duce combustibilul la mașini. Acesta poate alimenta 16 încărcătoare și poate fi transportat chiar pe platforma din spate a unui tractor Fastrac sau pe un camion.
Picture
​Angajamentul JCB de a reduce emisiile datează de aproape 25 de ani, iar cele mai recente motoare diesel proiectate pentru a respecta reglementările europene Stage V au asigurat deja o reducere de 97% a emisiilor de NOx fata de1999 și o reducere de 98% a cantitătii de particule. În plus, efortul JCB de a reduce consumul de combustibil a făcut ca utilajele JCB de astăzi să utilizeze în medie cu 50% mai puțin combustibil decât cele fabricate cu un deceniu în urmă. Acest lucru a permis economisirea a 16 miliarde de litri de combustibil, echivalentul a 53 de milioane de tone de CO2.
JCB este, de asemenea, în frunte pentru dezvoltarea tehnologiei electrice pentru a satisface cerințele clienților pentru produse cu emisii zero de carbon. În timp ce bateriile electrice sunt convenabile pentru mașinile mai mici, care fac mai puține ore și folosesc de obicei mai puțin combustibil, mașinile mai mari necesită o cantitate mai mare de energie. Acest lucru ar duce la baterii mai mari, scumpe, care ar avea nevoie de mai mult timp pentru încărcare, făcându-le mai puțin potrivite pentru mașinile care lucrează în mai multe schimburi pe zi și nu au timpul de nefuncționare disponibil pentru reîncărcare. Drept urmare, JCB și-a concentrat dezvoltarea de mașini electrice pe gama sa compactă, inclusiv pe noul încărcător articulat pe roți 403E, pe încărcătorul cu braț telescopic 525-60E Loadall și pe miniexcavatorul 19C-1E - primul miniexcavator electric din lume. Cum compania examinează de mult timp combustibili care oferă emisii zero, cercetările au fost foarte serioase. În căutarea unui combustibil “mobil” care poate fi dus la utilaj, asigurând un timp de funcționare maxim și o alimentare rapidă, uleiul HVO, biogazul, e-combustibilii (e-metan, e-metanol, e-diesel, e-kerosen), amoniacul și hidrogenul au intrat toate sub lupă. Motoarele JCB au fost aprobate pentru folosire cu HVO încă de când legislația pentru Stage III B/Tier 4i a intrat în forță.
Majoritatea acestor combustibili alternativi necesită hidrogen ca să-i produci, așa că are sens perfect să se realizeze motoare cu hidrogen, în primul rând pentru că este un combustibil curat, cu zero emisii de carbon și poate fi produs din energie regenerabilă. Hidrogenul este de asemenea o soluție mai eficientă decât bateriile pe mașinile mari, permițând alimentarea rapidă direct la mașini.
Ca parte a introducerii hidrogenului ca si combustibil, JCB a investigat și folosirea lui în celule și în iulie 2020 a fost dezvelit primul excavator pentru construcții 220X de 20 de tone cu hidrogen. Deocamdată JCB a ajuns la concluzia că celulele de combustibil sunt prea scumpe, prea complicate și nu suficient de robuste pentru echipamente pentru construcție și agricultură. Provocarea inginerilor JCB să gândească diferit pentru a folosi combustibili din jurul nostru cu emisii zero de carbon, a dus la nașterea motorului JCB cu hidrogen.
Proprietățile unice de combustie ale hidrogenului au permis motoarelor cu hidrogen să furnizeze aceeași putere, același cuplu și aceeași eficientă ca mașinile JCB de azi, dar cu emisii zero de carbon. Motoarele cu hidrogen oferă de asemenea alte beneficii semnificative. Prin valorificarea tehnologiei și componentelor motoarelor diesel, motoarele cu hidrogen nu necesită elemente rare și critice, iar tehnologia cu combustie este deja dovedită pe echipamentele pentru construcții și agricultură. Este o tehnologie eficientă din punctul de vedere al costurilor, robustă, fiabilă și binecunoscută nu numai în industria construcțiilor și în agricultură, ci în orice domeniu.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE