REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Timac Agro România, la cea de-a 12-a ediţie a Convenţiei Comerciale

15/12/2018

0 Comments

 
Picture
Timac Agro România, filială a Grupului Roullier în România, organizează la sfârşitul fiecărui an un eveniment amplu, denumit Convenţia Comercială, în cadrul căruia au loc diverse prezentări susţinute de reprezentanţii companiei în faţa partenerilor, distribuitori şi fermieri. Convenţia din 2019, ajunsă la cea de-a 12-a ediţie, s-a desfăşurat la data de 22 noiembrie a.c., la Poiana Braşov, şi s-a bucurat de prezenţa unui public numeros. Din  program nu a lipsit nici mult aşteptata tombolă, care a avut trei câştigători.
Oportunităţi pentru dezvoltarea agriculturii

În deschiderea evenimentului a luat cuvântul Adrian Drăgan, CEO Timac Agro pentru România, Republica Moldova şi Ucraina, care a făcut o radiografie a agriculturii româneşti şi a vorbit despre oportunităţile acesteia, dar nu înainte de a oferi o imagine de ansamblu asupra sectorului agricol la nivel mondial. Potrivit acestuia, consumul mondial de produse agricole înregistrează o creştere lentă, de 2-3% pe an. În privinţa cerealelor, se aşteaptă o creştere a consumului acestora în următorii 10 ani cu circa 140 de milioane de tone. Astăzi, la nivel mondial se comercializează o cantitate de 400 de milioane de tone. „Producţia agricolă va înregistra o creştere lentă, mai ales în ţările dezvoltate, unde randamentele agricole sunt deja foarte ridicate. În Uniunea Europeană, creşterea nu poate fi mai mare de 3%. România este probabil singura ţară din UE care are încă resurse de productivitate şi avem astfel şansa de a fi actori importanţi pe piaţa internaţională“, a afirmat Drăgan. Preţul de referinţă la produsele agricole se crează la bursă, iar astăzi la nivel mondial se tranzacţionează 10% din producţia de grâu şi 20% din porumb. România poate juca un rol în acest context, având în vedere poziţiile fruntaşe ocupate la câteva produse agricole. Rezultatele bune obţinute la unele culturi agricole nu sunt însă întâmplătoare, iar explicaţia nu poate sta doar în precipitaţiile căzute. În sectorul agricol s-au realizat, de-a lungul timpului, investiţii semnificative şi s-au obţinut multe performanţe: parcul de maşini şi utilaje agricole s-a modernizat, calitatea inputurilor a crescut, au fost accesate fonduri europene consistente, gradul de comasare a terenurilor a crescut etc. Toate aceste, dar şi şansa de a ne situa în proximitatea unei mari pieţe de desfacere reprezintă, în opinia directorului general, o adevărată oportunitate pentru creşterea exporturilor şi dezvoltarea agriculturii româneşti. Un alt subiect abordat de Adrian Drăgan a fost Politica Agricolă Comună (PAC) post 2020 şi oportunităţile pe care le oferă. În următorul exerciţiu financiar statele membre se vor bucura de o flexibilitate mai mare în alocarea fondurilor europene, fermele mici şi mijlocii vor fi susţinute mult mai mult, se va pune accent pe protecţia mediului înconjurător şi se va urmări digitalizarea vieţii rurale. Un alt obiectiv al PAC este susţinerea proiectelor de cercetare-inovare, pentru care se vor aloca 10 miliarde de euro din programul de cercetare al UE. În următoarea perioadă, Romania poate beneficia de o serie de condiţii favorabile pentru a-şi întări poziţia pe piaţa internaţională: creşterea consumului de produse agricole (Orientul Mijlociu şi Africa de Nord vor înregistra creşteri accelerate); creşterea consumului de carne de porc; potenţialul de creştere a productivităţii agricole; subvenţii şi fonduri europene destinate agriculturii; deschiderea instituţiilor financiare pentru sprijinirea acestui sector etc.

Evoluţia CA din sectorul agricol demonstrează că România are un potenţial semnificativ

Deoarece 2018 este un an aniversar, Ionel Bursuc, director executiv al companiei, şi-a început prezentarea expunând câteva file de istorie, cu cele mai importante momente în cei 100 de ani de la constituirea României Mari. A urmat apoi o prezentare privitoare la producţia agricolă înregistrată la nivelul UE în 2017, comparativ cu cea din 2005, aceasta crescând cu 28%, până la valoarea de 416 mld. euro. Producţia agricolă a României a cunoscut în perioada analizată o creştere cu 34%, până la o valoare de 16 mld. euro, situându-se pe locul 8, cu o proporţie de 4% din total. Franţa a fost în 2017 cel mai important producător agricol din UE, cu o valoare a producţiei de 70 mld. euro (17% din total UE), urmată de Germania şi Italia, cu 55, respectiv 51 miliarde euro. Reprezentantul companiei a mai vorbit şi despre mediul de afaceri autohton, precizând faptul că în agricultură activează în prezent 12.727 de companii specializate în cultivarea plantelor, care au generat anul trecut peste 64% din cifra de afaceri din agricultură. Cu creşterea animalelor se ocupă 3.247 de firme (care asigură 29% din totalul cifrei de afaceri), iar în sectorul activităţilor agricole mixte activează 1.272 de companii, cu 7,6% din totalul cifrei de afaceri. Directorul executiv a mai precizat că de pe tabloul companiilor din agricultură lipsesc cele de talie medie şi că peste o treime din cifra de afaceri din agricultură este generată de cinci judeţe (Timiş, Călăraşi, Constanţa, Satu Mare şi Buzău). „Este un mediu polarizat“, a susţinut Bursuc. Şi în acest an România a obţinut producţii bune la culturile amintite, de 10 milioane de tone la grâu şi de aproximativ 15 milioane de tone la porumb. Evoluţia cifrei de afaceri din sectorul agricol demonstrează că România are un potenţial semnificativ, iar viitorul arată excelent pentru acest sector de activitate. Pentru a rămâne competitivi pe piaţă, fermierii români trebuie să apeleze la ultimele tehnologii. Compania Timac Agro România oferă fermierilor care urmăresc performanţa în agricultură soluţii de fertilizare eficiente pentru a genera producţii superioare atât sub aspect cantitativ, cât şi calitativ. În cadrul evenimentului, au fost vizionate câteva testimoniale cu agricultori care au folosit diferite tipuri de îngrăşăminte chimice din portofoliul companiei şi care au afirmat că au obţinut rezultate pozitive. Pentru a susţine fermierii în activitatea lor, compania a investit într-un Centru Mondial de Inovaţie, unde vor fi dezvoltate soluţii de fertilizare inovatoare. Despre această investiţie şi dorinţa de a contribui la asigurarea hranei pentru o populaţie globală în creştere a vorbit invitatul special Dimitris Reppas, South Eastern Europe Markets Manager în cadrul Grupului Roullier. „Vrem să asigurăm fermierii de eficienţa îngrăşămintelor chimice Timac şi că folosirea lor conduce la creşterea randamentelor şi a calităţii recoltelor agricole“, a afirmat acesta. Timac este pregătită să ofere soluţii pentru a face faţă provocărilor din agricultură şi este deschisă pentru a lucra împreună cu fermierii astfel încât să fie capabilă să lanseze produse inovative precum Eurocereal, Sulfammo, Duofertil, Physiostart etc. La finalul Convenţiei Comerciale a avut loc Tombola Fertiactyl, care a desemnat trei câştigători, iar premiile au constat într-o camionetă Nissan Navara, un autoturism Dacia Duster şi 500 de litri de Fertiactyl sau Fertileader.

Ana IONIŢĂ
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.








    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE