REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Un eveniment inedit marca AIPROM

15/6/2018

0 Comments

 
Picture
La începutul lunii mai, Asociația Industriei de Protecţia Plantelor din România (AIPROM) a organizat un eveniment inedit, intitulat „Agricultura şi hrana, între ştiinţă şi mit“, la Teatrul Naţional Bucureşti, care a cuprins şi proiecţia unui film controversat la nivel global, „Food Evolution“.
Evenimentul s-a bucurat de prezenţa unor oficialităţi, reprezentanţi ai Guvernului României, parlamentari, diplomaţi, experţi români şi europeni în agricultură, profesori universitari, studenţi, precum şi reprezentanţi ai asociaţiei de profil. Documentarul „Food Evolution“ tratează subiectul controversat privind cultivarea plantelor modificate genetic. Proiecţia pune în lumină situaţii extreme din agricultura africană care nu pot fi rezolvate, din lipsa unor informări corecte privind OMG. În acest fel, fermierii nu sunt singurii care au de suferit, ci comunităţi întregi care nu se pot dezvolta şi prospera. După vizionarea filmului, a urmat o secţiune de dezbatere alături de specialişti din industrii variate, care au discutat despre viitorul agriculturii moderne în contextul evoluţiei ştiinţei şi al temerilor cauzate de progresul rapid al instrumentelor inovatoare în agricultură. Filmul „Food Evolution“ - a creat spaţiul şi contextul ideale pentru a reuni specialişti din industrii conexe (Agricultură, Istorie, Biotehnologii, Cercetare Ştiinţifică, Nutriţie), care au discutat despre ceea ce avem cu toţii în comun: hrana produsă în zilele noastre, în feluri diferite, cu tehnici agricole variate. Dincolo de discuţiile lansate pe marginea filmului, despre utilizarea sau eliminarea pesticidelor în agricultură sau despre organismele modificate genetic, cei prezenţi la eveniment au fost de acord asupra faptului că agricultura sustenabilă înseamnă hrană pentru o populaţie în continuă creştere, educaţie pentru fermieri, colaborare între mediul privat şi stat şi, nu în ultimul rând, comunicare deschisă şi transparentă către consumatori. Preşedintele AIPROM, Pascal Cassecuelle, gazda evenimentului, şi-a exprimat susţinerea faţă de toţi cei implicaţi în producţia hranei şi a confirmat încă o dată că AIPROM va continua acţiunile de comunicare deschisă şi transparentă, crearea proiectelor care să îi ajute pe fermieri să folosească instrumente moderne pentru o agricultură durabilă: „Documentarul Food Evolution ne arată că trăim într-o epocă post-adevăr, o epocă în care convingerile personale şi preferinţele au prioritate în faţa datelor ştiinţifice bine documentate. Deşi filmul are la bază un studiu de caz despre organismele modificate genetic, intenţia noastră este să aducem în dezbatere în mediul public inovaţia ştiinţifică, agricultura modernă, producţia durabilă“. După vizionarea documentarului, evenimentul a continuat cu o dezbatere ştiinţifică, moderată de cunoscuta jurnalistă de ştiinţă Corina Negrea, de la Radio România Cultural. Din panelul de dezbatere au făcut parte Bogdan Murgescu, profesor universitar Facultatea de Istorie - UNIBUC, Petruţa Cornea, profesor universitar - USAMV Bucureşti, Alina Stoica, medic nutriţionist şi specialist Biochimie, Gheorghe Boţoman, preşedinte onorific AIPROM. Toţi cei prezenţi în panelul de dezbatere au considerat că filmul este un punct de plecare potrivit pentru a deschide o discuţie transparentă despre viitorul hranei noastre. Bogdan Murgescu a spus că „filmul Food Evolution este o pledoarie pentru noutate, pentru utilizarea ştiinţei în raport cu foarte multe prejudecăţi pe care încerc să le înţeleg, nu reuşesc întotdeauna – prejudecăţi precum respingerea noutăţii, pentru că, uneori, oamenilor le este greu să asimileze sau pentru că le ating anumite credinţe“. Într-un registru similar, referitor la inovaţie şi tehnici moderne puse în armonie, a luat cuvântul şi Petruţa Cornea: „... coexistenţă, acesta este cuvântul-cheie. Nu poţi absolutiza rolul sau importanţa unor tehnologii clasice sau moderne. Exact ce spunea regizorul filmului: trebuie să acceptăm că agricultura organică este foarte bună în anumite situaţii, dar nu trebuie să dăm deoparte tehnologiile noi, bazate pe un efort intelectual şi de cercetare fantastic“. Despre importanţa rolului ştiinţei în agricultură a vorbit şi Alina Stoica: „Sănătatea se construieşte pas cu pas. Se răspândeşte o abordare greşită, conform căreia nutriţia este o modă, nu o ştiinţă. Foarte puţine persoane realizează că performanţa omului pe toate planurile vine din ceea ce are în farfurie“. Şi Gheorghe Boţoman este de părere că ştiinţa trebuie să fie cea care dictează ce avem în farfurie: „Aş lega numele filmul Food Evolution de Population Evolution. Suprafaţa agricolă a lumii scade zilnic cu zeci de mii de hectare prin deşertificare (fenomen produs de schimbări climatice). Cum putem oferi populaţiei hrană? Toată lumea trebuie să mănânce de cel puţin trei ori pe zi. Misiunea industriei agricole este de a ne spune cum trebuie să producem hrană pentru populaţie în mod responsabil“. De asemenea, în cadrul evenimentului, invitaţii au putut afla direct de la regizorul filmului, Scott Hamilton Kennedy - prezent în sală prin intermediul unei videoconferinţe prin Skype -, care au fost motivele pentru care a realizat filmul „Food Evolution“, care au fost reacţiile şi rezultatele în urma numeroaselor proiecţii în întreaga lume.

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE