REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Valtra - aniversarea urmatorilor 60 de ani

15/2/2011

0 Comments

 
Picture
Prima lună din acest an a însemnat pentru Valtra, producătorul finlandez de tractoare, un moment de sărbătoare: împlinirea a 60 de ani de la fabricarea primului tractor Valmet 15. Producţia tractoarelor Valtra (Valmet) a început după cel de-al doilea război mondial cand fabricile de la Tourula şi Linnavuori care produceau puşti, tunuri şi motoare pentru avioane au fost transformate pentru a fabrica tractoare agricole care să acopere deficitul de maşini agricole existent pe piaţă. Astfel în anul 1951 primele tractoare Valmet 15 sunt lansate în brazdă.


Picture
Din 1960 Valmet deschide o altă fabrică de tractoare în Brazilia la Mogi das Cruzes unde produe primele 5 tractoare Valmet 360D, această decizie s-a dovedit a fi o decizie înţeleaptă astăzi Valmet do Brasil este partea centrală a brandului Valtra. O altă mutare strategică a fost cumpărarea în 1979 a părţii de tractoare a Volvo BM. AGCO Sisu Power este strans legat de istoria Valtra. Tractoarele Valtra produse în Suolahti au fost tot timpul echipate cu motoare Sisu Power. Ceea ce a fost odată o mică afacere finlandeză a devenit astăzi un brand de tractoare prezent la nivel global ca parte a trustului AGCO alături de Fendt, Massey Ferguson şi Challenger.

În Romania Valtra este comercializat în exclusivitate de Mewi Import Export, dealerul de la Orţişoara din judeţul Timiş care mai are în portofoliu şi un alt brand important al grupului AGCO – Fendt. Dl. Leotin Coca, reprezentantul Mewi, ne spunea în drumul nostru către nordul continetului despre Valtra că este tractorul viitorului. A fost un fel de prevestire a ceea ce urma să aflăm la Jubileul de 60 de ani organizat de gazdele noastre din Finlanda. Orice afacere serioasă se bazează pe previziuni, să ştii dinainte ce îţi poate rezerva viitorul pentru a-ţi putea adapta produsele în concordanţă cu cerinţele pieţei. Economia mondială începe să îşi revină cu greu după o criză financiară care a afectat pană şi ţările mai puţin conectate la piaţa globală care sperau că astfel criza îi va ocoli şi trebuie să facă faţă unor noi provocări cum ar fi dublarea cererii de hrană la nivel mondial, globalizarea, schimările climatice şi poluarea mediului, noile comportamente de consum.

Valtra a organizat un seminar care a abordat aceste probleme şi a încercat să ofere soluţii reale. Pană în 2050 populaţia planetei va ajunge la 9,6 miliarde de locuitori, procesul de urbanizare se va accentua, speranţa de viaţă va continua să crească. În aceste condiţii nevoia de hrană se va dubla, 50% din această creştere va veni din creşterea populaţiei din ţările în curs de dezvoltare şi 50% din creşterea veniturilor în ţările care acum au un nivel precar al acestora. Creşterea veniturilor va duce la dublarea consumului de carne la nivel mondial pană în 2050, deja între 2000 şi 2010 consumul de carne a crescut cu 17%. Toate acestea reprezintă semne bune pentru fermieri, dar şi o provocare continuuă în ce priveşte creşterea productivităţii pe unitatea de suprafaţă şi găsirea unui echilibru între cultivarea plantelor tehnice şi celor pentru consumul uman si animal.

Valtra propune în aceste condiţii un concept de tractoare ANTS (furnici pe romaneşte) făcand un joc de cuvinte pornind de la seriile de tractoare existente în producţie A, N, T respectiv S. Fermierii vor avea nevoie de tehnologie avansată pentru a face faţă cererii de alimente de la nivel global, Valtra ANTS se vor ridica la nivelul cerinţelor viitorului respectand tradiţia companiei: dinamism, personalizare, agilitate, putere.

ANTS este o soluţie modulară care constă în două module: „soldatul” cu o putere de 100 kW şi „muncitorul” cu o putere de 200 de kW. Amandouă componentele pot lucra împreună, dar şi separat, există o cabină care poate fi folosită pe amble maşini, atunci cand sunt executate operaţiuni dificile care cer participarea unui operator modulele conectează, roţile din spate sunt ajustate pentru a face loc roţilor celui de-al doilea modul astfel încat la mijloc tractorul va avea punte dublă. Aşa se obţine un tractor articulat cu o putere maximă ce poate atinge 400 kW. Cabina care poate fi folosită la oricare din cele două module se poate roti, poate să fie aşezată în faţă, în spate sau deasupra tractorului. Interfaţa cu operatorul este una cat se poate de simplă cu cea mai parte din comenzi acţionate de voce. Informaţiile importante pentru operaţiunea executată sunt afişate pe parbriz pentru ca operatorul să nu îşi coboare privirea pentru a avea acces la parametrii de funcţionare. Tradiţionala funcţie Valtra TwinTrac a fost dezvoltată la maxim: cabina mobilă face ca ANTS să poată fi condus în ambele direcţii (faţă/spate) fără nici o dificultate. În anii care urmează tehnologia energiei va face paşi uriaşi, tractoarele vor putea fi acţionate cu energie produsă pe mai multe căi: baterii eficiente, celule de combustibil, generatoare turbo. Motoarele vor putea fi acţionate cu biogaz sau biodiesel produs în ferme, transmisia se preconizează a fi electronică. Macheta conceptul ANTS realizată la o scară de 1:5 a putut fi admirată de auditoriu în premieră la evenimentul prilejuit de Jubileul Valtra şi va fi expusă pe parcursul anului 2011 la targurile de maşini agricole printre care SIMA şi Agritehnica. Participanţii la evenimentul organizat de Valtra au fost transpuşi în viitor, în anul 2071, la aniversarea a 120 de ani, conceptul ANTS a făcut această călătorie în timp cat se poate de credibilă.

Pană la momentul lansării ANTS inginerii de la Valtra s-au ocupat de îmbunătăţirea tractoarelor din seria S şi de lansarea de noi modele pentru seriile A şi T. Seria S lansată în anul 2008 a fost prima serie de tractoare care a adoptat tehnologia de reducere catalitică selectivă - SCR. Odată cu introducerea noilor norme privind emisiile de gaze poluante seria S a adoptat cea de-a doua generaţie SCR, noua tehnică creşte cantitatea de uree AdBlue injectată în gazele eliminate de la motor permitand astfel o mai eficientă tratare a acestora în catalizator. Tractoarele care dispun de această a doua generaţie de tehnologie SCR sunt marcate cu cifra 3 la finalul numelui: S233, S263, S293, S323 şi S 353.

O pompă hidraulică cu o capacitate de de 90 de litri/minut va fi disponibilă pentru toate modele seriilor T, N şi modelele HiTech, mai puţin pe N82 şi N92, actuala pompă cu un debit de 73 litri/minut va fi în continuare o opţiune de echipare.

Pentru modelele seriei N Versu şi Direct a fost proiectată o cabină cu vizibilitate laterală (SVC – Side Visibility Cab) special pentru lucrările de întreţinere a drumurilor şi gardului viu ca exemplu. Pe partea dreaptă a cabinei există numai 2 stalpi, geamul este fabricat dintr-un plicarbonat rezistent la şocuri, deasemenea există pe partea dreaptă şi un ştergător de parbriz, lăţimea aripii a fost redusă pentru a spori vizibilitatea. Astfel modelul seriei N Direct fără trepte de viteză, cu o capacitate hidrailică de 120 de litri/min şi cabină SVC este ideal pentru întreţinerea vegetaţiei de pe marginea drumurilor, dar şi alte operaţii ce ţin de lucrările comunale.

O nouă bară de tracţiune va fi disponibilă pentru seriile N şi T, aceasta se va putea deplasa atat in sus şi în jos cat şi înainte/înapoi în poziţia extinsă. În poziţia extinsă bara va fi mai uşor vizibilă de operator din cabină facilitandu-i astfel cuplarea remorcii.

Seria A a intrat în era HiTech, partea electro-hidraulică încoprporează acum noi funcţii. Seria A are o lungă tradiţie ca fiind cel mai popular tractor din ţările nordice unde este folosit atat pe camp cat şi în pădure datorită manevrabilităţii sale de invidiat. Tractoarele seriei A sunt echipate cu motoare AGCO Sisu Power de 3,3 litri cu injecţie common rail care asigură un consum redus de carburant. Motorul dispune de control electronic ceea ce permite ca opţiune instalarea unui pilot automat. Componente electronice suplimentare sunt disponibile pentru transmisie şi pentru controlul utilajului cu care lucrează. Ca opţiune se pot monta pe aripa din spate butoanele pentru controlul prizei de putere. Cele două noi modele din seria A pe care le-am putut vedea în premieră pe linia de producţie şi pe pista de încercări din curtea fabricii au fost: A83 de 88 de cai putere şi A93 ce dezvoltă o putere de 101 de cai. Aceste modele dispun de cutie de viteze Power Shuttle.

Tractoarele seriei T au fost transformate pentru a fi mai eficiente ca niciodată. Cele mai mari modele ale seriei T au fost pregătite pentru a face faţă noilor norme de poluare, acesta a fost punctul de plecare în dezvoltarea noilor modele. Nucleul modelelor Valtra T183 şi T203 Direct şi al modelelor T183 şi T213 Versu îl reprezintă motorul AGCO Sisu Power de 7,4 litri cu tehnologie SCR. Aceste motoare cu tehnologie SCR cosumă cu 5 pană la 10% mai puţin conbustibil decat motoarele care nu dispun de tehnologia SCR. Concomitent tehnologia SCR reduce cerinţele de răcire ale motorului şi păstrează uleiul mai curat. Emisia de monoxid de carbon şi dioxid de carbon se situează acum cu 20% sub normele cerute de legislaţie. Rezultatul tehnologiei SCR palpabil pentru fermieri constă în reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Valtra are caţiva ani de experienţă în folosirea tehnologiei SCR, tractoarele Valtra seria S au fost primele tractoare care au utilizat această tehnologie. Tehnologia de tratare a gazelor cu uree AdBlue a fost folosită ca metodă de reducere a emisiilor iniţial pe camioane. Atunci cand operatorul alimentează cu motorină el face plinul şi rezervorului cu uree AdBlue, consumul de uree se situează la un procent de 3-5% din consumul de motorină. Varful de gamă al seriei îl reprezintă T213 Versu care are cu 15 cai putere mai mult decat modelele precedente. Cu un nou software, tractoarele echipate cu trasmisii fără trepte de viteză şi cu transmisie continuă variabilă se se adaptează cu succes la toate operaţiunile.

Cele patru noi modele ale seriei T sunt: T183 Direct cu o putere maximă de 202 cai putere, T203 Direct cu 215 cai, T183 Versu cu aceeaşi putere ca şi versiunea Direct – 202 cai putere şi T213 Versu cu 225 de cai. Panoul de comandă de pe manerul operatorului are acum încorporat un ecram color cu setări separate pentru zi şi pentru noapte, joystickul de pe maner controlează funcţiile hidraulice de pe faţă, de pe spate sau pe amandouă. Setările pentru operaţiunile de la cap de rand şi pentru pilotul automat pot fi modificat foarte precis, chiar şi cand tractorul staţionează. Opţional tractoarele pot fi echipate din fabrică cu sistemul de telemetrie AGCOMMAND, care oferă informaţii, pe baza datelor provenite de la sateliţi, despre poziţia tractorului, operaţiunile pe care le efectuează, eficienţa muncii şi alte date de interes pentru operator şi managerul fermei.

Tractoarele Valtra sunt „croite” pentru a îndeplini cerinţele şi a satisface nevoile individuale ale fiecărui client în parte, fiecare fermier îşi poate alege personal ce caracteristici şi componente să aibă tractorul său, şi foarte important în zilele noastre: tractoarele sunt cat se poate de eficiente din punct de vedere al costurilor de exploatare.

Ionuţ VÎNĂTORU

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.


    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright ©  AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.
Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE