REVISTA AGRIMEDIA
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE

articole

Yara, lider in industria produselor pe baza de azot

15/9/2011

0 Comments

 
Cristian Gabriel CALU, director de zonă Yara România
Yara International ASA este o societate multinaţională specializată în produse agricole şi agenţi pentru protecţia mediului. În calitate de furnizor principal de îngrăşăminte minerale la nivel global, Yara contribuie la obţinerea alimentelor şi a energiei regenerabile pentru întreaga populaţie mondială aflată într-o dezvoltare continuă.

Societatea îşi are rădăcinile în compania industrială norvegiană Norsk Hydro, înfiinţată în anul 1905. La acel moment, industriaşii Sam Eyde, Kristian Birkeland şi Marcus Wallenberg au exploatat bogatele resurse de hidroenergie ale Norvegiei pentru a produce primul produs valoros al companiei: îngrăşământul mineral, ceea ce a atras atenţia întregii
lumi, deoarece permitea agricultorilor să-şi îmbogăţească recoltele. Nitratul de calciu a fost pentru prima dată produs la fabrica pentru testare din Notodden (Norvegia), iar procesul de producţie presupunea utilizarea energiei hidroelectrice pentru extragerea azotului din aer. După această descoperire, societatea a început construcţia unei noi fabrici de producţie la scară largă. În anul 1928, îşi deschide porţile fabrica din Rjukan, pentru producţia de amoniac, urmând ca în următorul an, în 1929, să se construiască o altă fabrică, la Porsgrunn. În perioada 1940-1959, societatea deschide la Stockholm un birou de vânzări şi două filiale la San Francisco şi în California, pătrunzând astfel pe piaţa din Statele Unite ale  Americii. În SUA, vânzările s-au axat, în special, pe nitratul de calciu. În anul 1949, se deschide fabrica de la Glomfjord, care folosea energie hidroelectrică pentru a transforma amoniacul în nitrat de calciu şi NPK. În anii '60, producţia de amoniac se stabileşte la Porsgrunn, iar în 1969, ia fiinţă societatea mixtă formată din Qafco şi Qatar Industries. În următorii ani, Yara începe să achiziţioneze o serie de societăţi precum NSM (Olanda), Supra (Suedia), Fisons (Marea Britanie), Ruhr Sticstoff (Germania), Windmill (Olanda), Cofaz (Franţa), Adubos Trevo (Brazilia) şi o parte majoritară a acţiunilor societăţii Kynoch (Africa de Sud). În 2006-2007, societatea Yara s-a extins în Brazilia, a achiziţionat jumătate din compania Balderton, a pus bazele unei societăţi mixte, împreună cu societatea Praxair, şi a preluat compania Kemira GrowHow, printre altele. Ca urmare a eforturilor societăţii de a dezvolta produse care să reducă emisiile de gaze, în perioada 2008-2009 societatea Yara a câştigat un premiu semnificativ pentru activitatea de protejare a mediului. După extinderea societăţii Norsk Hydro într-o vastă diversitate de activităţi, de la îngrăşăminte la produse petroliere şi metale, divizia care se ocupa în mare parte de produsele şi coprodusele agricole s-a desprins, constituindu-se ca entitate cu personalitate juridică independentă. Societatea Yara International ASA a debutat la Bursa din Oslo în anul 2004. Cu sediul la Oslo, Yara este o companie internaţională care desfăşoară activităţi de producţie, vânzare şi servicii, cercetare şi asistenţă pe continentul
american, în Europa, Africa şi Asia.

Viziune şi strategie
Yara are ca scop atingerea poziţiei de lider în industria produselor pe bază de azot. Pentru a reuşi, ţinta este de a fi în fruntea inovaţiilor. Societatea Yara deţine cunoştinţele şi forţa necesare pentru a atinge performanţele unui lider în această industrie, prin excelenţa operaţională, creşterea profitabilă şi dezvoltarea personalului. Standardele atinse în ceea ce priveşte siguranţa şi protecţia mediului vor fi dintre cele mai înalte. Strategia Yara vizează o evoluţie profitabilă şi sustenabilă pe baza a şase piloni de forţă, care ne conferă poziţia de lider pe pieţele de amoniac, nitraţi, îngrăşăminte echilibrate şi îngrăşăminte speciale. Compania ocupă, de asemenea, poziţia de lider în industria produselor pe bază de azot şi în domeniul vânzării şi distribuţiei tuturor acestor produse. Modelul de afacere este construit pe profilurile complementare privind punctele tari şi riscul celor trei segmente ale afacerii noastre: în amonte (producţia), industrial (coprodusele) şi în aval (vânzările, marketingul şi asistenţa în afaceri).

Cercetare şi dezvoltare
Societatea Yara s-a dezvoltat datorită cercetării ştiinţifice efectuate, combinată cu îndrăzneala de a investi, ceea ce a revoluţionat agricultura modernă. În prezent, scopul societăţii Yara de a deveni „Deschizător de drumuri în industrie” reflectă nevoia societăţii de
a fi principala societate care dezvoltă noi produse şi tehnologii. Activităţile de cercetare şi dezvoltare din cadrul societăţii Yara se desfăşoară în cadrul Centrului Tehnologic al societăţii de la Porsgrunn (Norvegia), precum şi în cadrul Centrului de Cercetare al societăţii din Hanninghof (Germania).

• Cel mai mare producător de îngrăşăminte, cu vânzări în peste 120 de ţări
• Singura societate producătoare de îngrăşăminte prezentă la nivel global şi care activează în toate regiunile importante
• Activităţi şi birouri în peste 50 de ţări
• Poziţie consolidată pe pieţele de nişă, de la produse chimice la gheaţă carbonică
• Sediul central în Oslo (Norvegia): listată la Bursa din Oslo
• Înfiinţată sub denumirea Norsk Hydro în anul 1905, devenită prin sciziune Yara International ASA, în anul 2004
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.







    NEWSLETTER

Mă abonez

SERVICII

SHOP AGRIMEDIA
Blog Revista AGRIMEDIA
Newsletter AGRIMEDIA
Știri AgriKultura.ro

PARTENERI

Emisiunea tv EUROFERMA
AgriculturaRomaneasca.ro

CONTACT

Formular de contact
Redacția
Corporate
Revista AGRIMEDIA - Agricultură. Fermă. Fermieri. Apare lunar din 2007. Informează-te la nivel european !
Copyright © 2019 AGRI MEDIA INVEST s.r.l. Toate drepturile rezervate. AGRIMEDIA ® este o marcă înregistrată.

Revista AGRIMEDIA

Termeni Și Condiții
Politica de Confidențialitate
Politica de Cookie
  • ACASA
  • ARTICOLE
  • ARHIVA REVISTA
  • SHOP
    • ABONAMENTE
    • REVISTE
    • PUBLICITATE
  • CONTACT
    • REDACTIA
    • CORPORATE